Toon posts:

Proggie gezocht om dataverkeer te monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat is een goed programma om het netwerkverkeer mee te monitoren?

Het is bedoeld voor een webserver aangezien er een prijs betaald moet worden voor het gegenereerde verkeer wil ik dit zelf ook meten.

Alvast bedankt!

Frank

Verwijderd

"Welkom" op GoT!

Lees even dit door: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Ook begroetingen onder je posts hoeven niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 20:59:
"Welkom" op GoT!

Lees even dit door: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Ook begroetingen onder je posts hoeven niet ;)
Oke, maar ik wel eerst zelf gezocht maar nu weet ik niet of het echt wel wat is.
In dit geval ging het om AnalogX software.

Maar er zullen vast en zeker ook wel andere programma's wezen.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Als je even een relevante term als 'dataverkeer meten' in onze mooie search had gegooid kwam je uit op bijvoorbeeld dumeter van hagel technologies. Deze wordt over dit forum waarschijnlijk het meest gebruikt. Er zijn idd nog een paar anderen, maar dit is al zo vaak voorbij gekomen dat het niet helemaal waard is om er nog een topic voor open te gooien. Ik denk dat je hier wel mee geholpen bent.

Localhost is where the heart is

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wil je echt netwerkverkeer meten, of wil je meer statistieken maken van je website ?
Voor statistieken van je website kan je eens kijken naar bv. Webalizer, AwStats, e.d.

Als het om echt netwerk verkeer gaat kan je kijken naar iets als MRTG of RRDTool met een andere frontend. Vertel anders even om welke webserver op welk operating system het gaat en wat je precies wilt weten.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 07 February 2003 @ 21:10:
Wil je echt netwerkverkeer meten, of wil je meer statistieken maken van je website ?
Voor statistieken van je website kan je eens kijken naar bv. Webalizer, AwStats, e.d.

Als het om echt netwerk verkeer gaat kan je kijken naar iets als MRTG of RRDTool met een andere frontend. Vertel anders even om welke webserver op welk operating system het gaat en wat je precies wilt weten.
Windows 2000 met ISS
Het gaat mij ten eerste om het gegenereerde dataverkeer in MB.
Als het aantal bezoekers voor een specifieke locatie ook gemeten kan worden en ook nog eens gepubliceerd kan worden in HTML formaat dan is dat mooi meegenomen.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
elevator schreef op 07 February 2003 @ 21:10:

Ik zoek dus eigenlijk hetzelfde. Ik wil het nertwerk monitoren en ook een DU meter functie. Moet wel makkelijk te draaien zijn op een SME Server 5.6 (E-Smith)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Je kan met MRTG je dataverkeer in beeld brenegn [grafieken] en vervolgens met een PHP/ASP/whatever script die logfile uitlezen [zowel MRTG als de datatotalen scripts zijn kant en klaar te downlaoden en 100% gratis]
Werkt zowel op Linux als op windows.

Windows guide to MRTG

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Alleen is mrtg laten werken op windows best wel een rotwerk, snmp werkend krijgen enzo.

• elevator
  • Niet online

elevator

Kijk eens naar http://www.mrunix.net/webalizer/ die doet denk ik vrijwel wat jij wil.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
elevator schreef op 07 February 2003 @ 23:37:
Kijk eens naar http://www.mrunix.net/webalizer/ die doet denk ik vrijwel wat jij wil.
Dat is alleen voor je http server, als je mrtg aan de praat krijgt is dat prachtig :)

Zo ziet mrtg eruit: http://sphinx.dinamite.net/~mrtg/ alleen hou ik er nog wat meer dingen mee bij :)

[ Voor 16% gewijzigd door supakeen op 07-02-2003 23:39 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

het nadeel van MRTG is weer dat je alleen een lijntje ziet - bij Webalizer krijg je net waar meer info. Ik zou voor een combinatie gaan ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.