[Bios] Kan alleen booten van IDE-0 & Floppy!?

Pagina: 1
Acties:

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik probeer net de opstartinstellingen te veranderen in de bios. Vroeger kon ik dit altijd veranderen naar IDE-1, CDROM, ZIP enz. Net probeer ik t weer en ik krijg alleen de keuzes uit IDE-0, Floppy of Disabled... :?

M'n HD's op IDE-1 en CDROM worden gewoon probleemloos herkent in zowel de bios-post en Windows ME en bevatten geen fouten.

Iemand een idee ??

spek pc, spek hifi, last.fm

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien een bios update uitvoeren?
Of is dit probleem gekomen na een bios update?

• YoG
  • Niet online
Kep niks aan mn bios veranderd in 't afgelopen half jaar.. gisteren werkte het nog! :?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:10

SkyStreaker

Move on up!

probeer ten eerste ff vanaf diskette op te starten en dan vervolgens het commando (vanaf de hd): fdisk /mbr

probeer het dan nog eens en maak dat de te booten hd ook "actief" is, dit kan in fdisk gedaan worden. Lukt het nog niet? check of de bekabeling (ook stroom) goed is en jumpering. Nog niet? reset je BIOS (lees GOED de aanwijzinging van je moederbord handleiding) en stel alles opnieuw in. Lukt het nog niet? Dan zouden we denk ik graag willen weten wat je precies met je bios en hd's hebt uitgespookt. Success

Gebruik je een antivirus scanner trouwens? Zo ja welke en heb je hem al ge-update en doe je dit regelmatig?

[ Voor 14% gewijzigd door SkyStreaker op 07-02-2003 21:12 ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• YoG
  • Niet online
Dat ga ik ff proberen

Moet toegeven dat de boel hier flink gecrasht is (120 gb weg) en de 2 schijven die nu hangen aan mn IDE-1 waren na de crash opeens RAW.. maarja das alweer een weekje geleden.. ik heb nu allang weer de boel gerecovered en opnieuw gepartitioneerd in Partition Magic en alles schijnt weer te werken. De HD's werken gewoon weer perfekt.
offtopic:
Zegt ook weer iets over de robuustheid van de merken, M'n spiksplinternieuwe Western Digital is kapot (ook volgens Smart) maar m'n 2 Maxtors die al wat jaartjes mee gaan hebben het toch overleeft! :*) Dat wordt dus weer en Maxtor de volgende keer :)

Maarja het vreemde is dus ook dat ik niet meer kan opstarten van mn CDROM! :? (via m'n bios dus)

...don't get it
Gebruik je een antivirus scanner trouwens? Zo ja welke en heb je hem al ge-update en doe je dit regelmatig?
Nee virussen komen hier niet binnen ;) NAV 2003 :)

[ Voor 13% gewijzigd door YoG op 07-02-2003 21:28 ]

• YoG
  • Niet online
Fixed! Kep een andere voedings-connector erop gezet, die andere klikte er niet helemaal lekker meer in

Bedankt vor de hulp

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:10

SkyStreaker

Move on up!

Hah, kijk... ja, dat kan ook natuurlijk ;)

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Pagina: 1