Hallo
Ik zit met een vervelend probleem. Onlangs heb ik me een nieuwe pc gehaald in Duitsland en heb me die deftig in elkaar gestoken (nope, ben niet aan men proefstuk toe
)maar nu wil Windows xp het formatteren van de harde schijf niet afronden. Hij blijft vasthangen op 100%, dus als normaal de windows installatie moet beginnen doet hij gewoon niets meer. Ik heb ook al geprobeerd de volledige harde schijf ineens te formatteren en dus niet eerst de windows partitie. Kiezen voor FAT 32 of NTFS haalt ook niets uit, tried it all
Het gaat om dit moederbord:
ASUS P4S8X/SATA Sound, Lan, S-ATA, Raid met Promise raid chipset
Om de raid-functie te gebruiken zijn er 2 SATA aansluitingen en 1 normale 133 ATA.
Als harde schijven het ik er 2 van deze aanhangen:
Maxtor 6Y080 P0 80Gb 7200Rpm UDMA 133
Aangezien deze geen S-ATA hebben, heb ik er 1ne op de gewone 133 ATA aangesloten en voor de 2e HD heb ik me een adapter moeten kopen (vrij duur
) Dit zijn de spec van de adapter Asus SATA Dongle Seriel ATA converter (ATA > SATA).
De raid staat op 2+0 stripe modus (performance), beide HD'n in array 1.
Bij het opladen gebruik ik als driver voor de raid een disketje met daarop WinXP Promise Fasttrack 376 Controller.
Heeft iemand ervaringen met dit geklooi? Of wie denkt hier een oplossing voor te weten?
Alvast fel bedankt en voor wie de deur uit gaat, have fun!
Ik zit met een vervelend probleem. Onlangs heb ik me een nieuwe pc gehaald in Duitsland en heb me die deftig in elkaar gestoken (nope, ben niet aan men proefstuk toe

Het gaat om dit moederbord:
ASUS P4S8X/SATA Sound, Lan, S-ATA, Raid met Promise raid chipset
Om de raid-functie te gebruiken zijn er 2 SATA aansluitingen en 1 normale 133 ATA.
Als harde schijven het ik er 2 van deze aanhangen:
Maxtor 6Y080 P0 80Gb 7200Rpm UDMA 133
Aangezien deze geen S-ATA hebben, heb ik er 1ne op de gewone 133 ATA aangesloten en voor de 2e HD heb ik me een adapter moeten kopen (vrij duur
De raid staat op 2+0 stripe modus (performance), beide HD'n in array 1.
Bij het opladen gebruik ik als driver voor de raid een disketje met daarop WinXP Promise Fasttrack 376 Controller.
Heeft iemand ervaringen met dit geklooi? Of wie denkt hier een oplossing voor te weten?
Alvast fel bedankt en voor wie de deur uit gaat, have fun!