XP Prof rond formatteren niet af

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zit met een vervelend probleem. Onlangs heb ik me een nieuwe pc gehaald in Duitsland en heb me die deftig in elkaar gestoken (nope, ben niet aan men proefstuk toe ;) )maar nu wil Windows xp het formatteren van de harde schijf niet afronden. Hij blijft vasthangen op 100%, dus als normaal de windows installatie moet beginnen doet hij gewoon niets meer. Ik heb ook al geprobeerd de volledige harde schijf ineens te formatteren en dus niet eerst de windows partitie. Kiezen voor FAT 32 of NTFS haalt ook niets uit, tried it all |:(

Het gaat om dit moederbord:
ASUS P4S8X/SATA Sound, Lan, S-ATA, Raid met Promise raid chipset
Om de raid-functie te gebruiken zijn er 2 SATA aansluitingen en 1 normale 133 ATA.
Als harde schijven het ik er 2 van deze aanhangen:
Maxtor 6Y080 P0 80Gb 7200Rpm UDMA 133
Aangezien deze geen S-ATA hebben, heb ik er 1ne op de gewone 133 ATA aangesloten en voor de 2e HD heb ik me een adapter moeten kopen (vrij duur :| ) Dit zijn de spec van de adapter Asus SATA Dongle Seriel ATA converter (ATA > SATA).
De raid staat op 2+0 stripe modus (performance), beide HD'n in array 1.
Bij het opladen gebruik ik als driver voor de raid een disketje met daarop WinXP Promise Fasttrack 376 Controller.

Heeft iemand ervaringen met dit geklooi? Of wie denkt hier een oplossing voor te weten? _/-\o_

Alvast fel bedankt en voor wie de deur uit gaat, have fun! }) O-) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet gewoon eerst de HD formatteren buiten de setup om, bijvoorbeeld met Partitionmagic, om vervolgens in de setup direct over te gaan met het installeren van de bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 20:27
Ik had eens dat XP op 14% bleef hangen: hd was rot. Maar het kan hier ook net zo goed iets anders liggen. Al geprobeerd om te installen met de bios of safe defaults?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG > OM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even met een win98 opstart diskette opstarten. vervolgens ff intikken
Format c: /u/s
probeer het eens op deze manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 01:20:
Kan je niet gewoon eerst de HD formatteren buiten de setup om, bijvoorbeeld met Partitionmagic, om vervolgens in de setup direct over te gaan met het installeren van de bestanden?
Zal moeilijk gaan want het gaat hier om 2 gloednieuwe HD'n ... is dus onmogelijk er eerst partition magic op te zetten zonder eerst te formatteren en er windows op te installen. Ik had als alternatief ook al gedacht niet dadelijk een partitie te maken, men volledige schijven formatteren, windows installen en dan met partition magic alles in te delen. Mja, een volledige format blijft dus ook hangen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Skaah schreef op 08 februari 2003 @ 11:09:
Ik had eens dat XP op 14% bleef hangen: hd was rot. Maar het kan hier ook net zo goed iets anders liggen. Al geprobeerd om te installen met de bios of safe defaults?
Klinkt leuke oplossing (ben dan ook stillekes ten einde raad aant komen) ... kan je me misschien een beetje uitleggen hoe ik dat precies doe? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Huh? 8)7
Sorry mod, maar ben tweakers maagd :9~ Bedoel je misschien dat ik dit topic in ander forum had moeten zetten?

btw: De search levert zeer veel op maar niks wa specifiek met mijn probleem te maken heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 11:26:
even met een win98 opstart diskette opstarten. vervolgens ff intikken
Format c: /u/s
probeer het eens op deze manier
Heb ik even geprobeerd maar ik krijg deze melding:
format not supported on drive c:
format terminated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik even geprobeerd maar ik krijg deze melding:
format not supported on drive c:
format terminated

dit riekt naar een niet goed uitgevoerde partitionering..........
Heb je je pc wel op nieuw opgestart na het partinioneren ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit riekt naar een niet goed uitgevoerde partitionering..........
Heb je je pc wel op nieuw opgestart na het partinioneren ???
Volgens mij waren partities goed aangemaakt, zowel bij windows xp setup als met fdisk in DOS. En reboot was er ook bij ja.
Pc blijft trouwens ook hangen als ik partitie in DOS formatteer ... na 100% krijg ik nog 1 regel en dan niks meer ... wachten wachten |:(

Het probleem ligt er volgens mij in da ik men 2 harde schijven verschillend met het moederbord heb verbonden, zie openingstopic :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens hier voor een identiek geval..
Windows wil niet op A7N8X Gold met 2x IDE op SATA

[ Voor 2% gewijzigd door BalusC op 08-02-2003 18:08 . Reden: typoooooo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 15:26:
[...]

Zal moeilijk gaan want het gaat hier om 2 gloednieuwe HD'n ... is dus onmogelijk er eerst partition magic op te zetten zonder eerst te formatteren en er windows op te installen. Ik had als alternatief ook al gedacht niet dadelijk een partitie te maken, men volledige schijven formatteren, windows installen en dan met partition magic alles in te delen. Mja, een volledige format blijft dus ook hangen 8)7
En je weet dat je Partitionmagic ook gewoon van diskette kan booten? Je hoeft dus het programma helemaal niet eerst geinstalleerd te hebben. Als je die diskettes niet hebt, dan kan ik je misschien wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jij kan duidelijk een stuk effeciënter met de search om dan ik (8>

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 rescue diskettes van partition magic 7.0 ... zijn het deze wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 18:19:
Ik heb 2 rescue diskettes van partition magic 7.0 ... zijn het deze wat je bedoelt?
Yep, de een om te booten en de ander om het programma op te starten. Nu kan je gewoon die HD formatteren en kijken wat PM ervan vindt, misschien krijg je een foutmelding waar we wat meer mee kunnen. Vergeet niet een partitie "active" te maken, anders geeft dat misschien weer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent toch niet die HD op fat32 aan het formatteren met XP? Bij schijven groter dan 32gig gaat het formatteren met XP en fat32 de mist in. Dat gaat dan zoals je beschreven hebt, PC schijnt wat te doen en breekt plotseling af, zonder foutmelding, maar resultaat is dat je geen geformatteerde HD hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 22:07:
[...]

Yep, de een om te booten en de ander om het programma op te starten. Nu kan je gewoon die HD formatteren en kijken wat PM ervan vindt, misschien krijg je een foutmelding waar we wat meer mee kunnen. Vergeet niet een partitie "active" te maken, anders geeft dat misschien weer problemen.
Partition Magic heb ik nu verschillende keren geprobeerd maar geeft me telkens dezelfde fout
error #49
write fault

heb het al op verschillende manieren geprobeerd: NTFA, FAT32, meerder acties tegelijk ... en ik was niet vergeten een partitie actief te maken |:( 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 13:41:
Je bent toch niet die HD op fat32 aan het formatteren met XP? Bij schijven groter dan 32gig gaat het formatteren met XP en fat32 de mist in. Dat gaat dan zoals je beschreven hebt, PC schijnt wat te doen en breekt plotseling af, zonder foutmelding, maar resultaat is dat je geen geformatteerde HD hebt.
heb het alle2 al op alle manieren geprobeerd, kwestie van de meeste kans de hebben dat toch iets lukt maar das nog ni het geval tot nu toe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:32
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 15:43:
[...]

Partition Magic heb ik nu verschillende keren geprobeerd maar geeft me telkens dezelfde fout
error #49
write fault

heb het al op verschillende manieren geprobeerd: NTFA, FAT32, meerder acties tegelijk ... en ik was niet vergeten een partitie actief te maken |:( 8)7 |:(
Volgens de PM User guide heeft error 49 de volgende mogelijke problemen:

De Bootsector virusscanner staat aan waardoor het bios geen schrijven naar de bootsector (schijf) toestaat.

Er is een Bad sector op de harde schijf, run Scandisk voor om dit te controleren

Verder wordt er nog ingegaan op software als PC-tools en virussen maar daar is hier geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 20:50:
Hallo

Om de raid-functie te gebruiken zijn er 2 SATA aansluitingen en 1 normale 133 ATA.
Als harde schijven het ik er 2 van deze aanhangen:
Maxtor 6Y080 P0 80Gb 7200Rpm UDMA 133
Aangezien deze geen S-ATA hebben, heb ik er 1ne op de gewone 133 ATA aangesloten en voor de 2e HD heb ik me een adapter moeten kopen (vrij duur :| ) Dit zijn de spec van de adapter Asus SATA Dongle Seriel ATA converter (ATA > SATA).
De raid staat op 2+0 stripe modus (performance), beide HD'n in array 1.
Bij het opladen gebruik ik als driver voor de raid een disketje met daarop WinXP Promise Fasttrack 376 Controller.

Heeft iemand ervaringen met dit geklooi? Of wie denkt hier een oplossing voor te weten? _/-\o_

Alvast fel bedankt en voor wie de deur uit gaat, have fun! }) O-) :Y)
Als ik het goed begrijp heb je één HD op de raidcontroller en één HD op de IDEcontroller? Of heeft de raidcontroller drie aansluitingen?
Ergens komt me iets niet logisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier al gekeken: http://www.asuscom.de/sup...richten_und_einbinden.htm

http://www.asuscom.de/support/mainboard/p4/sis/mb_648.html

Duits moet voor jou geen probleem zijn lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

Gebruik dit programma om te kijken of je schijf kaduuk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx 4 proggie !

We mogen er dus vanuit gaan dat men 2HDD'n nog pico bello in orde zijn :+
Powermax van Maxtor ondersteunt wel geen testing in RAID-mode maar enkel op de normale prim. en sec. IDE poort,waar men DVD en schrijver dus steken. Kheb dus men HDD'n ff daarop aangesloten als master en slave en op elke HDD zowel de basic (quick) test (+- 90 seconden) als de advanced test (duurt toch al vlug klein half uur per schijf :Z ) uitgevoerd.

Alles in orde wordt gezegd:
Quick test geeft bij elke HDD: Congratulations! Your drive has passed the basic quick test.
Advanced geeft bij elke HDD: Congratulations! Your drive is certified error free.

Toch ook al iets nu we dit weten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de schijf niet formateren of partitioneren met maxblast?
Dit werkte ook op mijn seagate harde schijf.
Dit programma is te vinden op de site van maxtor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 16:03:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je één HD op de raidcontroller en één HD op de IDEcontroller? Of heeft de raidcontroller drie aansluitingen?
Ergens komt me iets niet logisch over.
De RAID-controller heeft idd 3 aansluitingen, waarvan 2 S-ATA's en 1 ATA.

Effe een stukje uit men P4S8X user's manual:

The Promise PDC 20376 chipset supports 2 Serial ports (PRI_SATA, SEC_SATA) and 1 standard Parallel IDE, ATA133 port (PRI_ATA133 IDE) supporting RAID 0 / 1 functions

3 connection options are available for creating a RAID 0 or RAID 1 array:

- Connect 1 parallel HDD to PRI_ATA133 port and 1 Serial ATA IDE HDD to either of the 2 Serail ATA ports, using seperate parallel ATA of Serial ATA cables

- Connect 1 Serial ATA HDD to each Serial ATA port, using separate Serial ATA cables

- Connect 1 Serial ATA HDD to the PRI_ATA133 port and 1 Serial ATA HDD to either of the 2 Serail ATA ports, using seperate parallel ATA or Serial ATA cables

veel kan er dus niet mis worden aangesloten en aangezien ik maar 1 tussenstuk heb voor van SATA naar ATA te gaan zit ik bij de 1e optie

Voor eventuele RAID-jumperinstellingen is er niks in de handleiding terug te vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon partition magic bootdisk gebruiken....
kijk anders even je mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben je me toch een beetje aan het overschatten, Duits is niet echt mijn ding :r maar het belangrijkste kan ik er toch uit halen

Men BIOS instellingen staan sowieso goed voor RAID, deze staan op site net zoals in de handleiding.
Wat jumpers betreft staat mijn moederbord weer juist niet afgebeeld op die site en in handleiding staat er ook niets relevant over ... toch vindt ik dat Asus een goed boekje levert, zeker nu sinds het (wanneer je het moederbord in Duitsland aankoopt) in het Engels is :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GertjanO schreef op 09 February 2003 @ 15:57:
[...]

Volgens de PM User guide heeft error 49 de volgende mogelijke problemen:

De Bootsector virusscanner staat aan waardoor het bios geen schrijven naar de bootsector (schijf) toestaat.

Er is een Bad sector op de harde schijf, run Scandisk voor om dit te controleren

Verder wordt er nog ingegaan op software als PC-tools en virussen maar daar is hier geen sprake van.
Zelfs met de boot virus scan op disabled in de Bios geeft partition magic nog steeds dezelfde fout :( misschien slechte of verouderde versie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
Ik zou je hd's eens proberen te partitioneren en formatteren met Ranish Partition Manager... http://www.ranish.com/part

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer deze tool eens:

http://www.maxtor.com/en/...oads/maxblast_plus_ii.htm

edit:dit werkt ook op harde schijven die niet van maxtor zijn

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee maxtors 9 plus van ieder 80gig en kan de schijven prima formateren met partition magic 8.0 en ook in dos maar het rare is wel dat als ik in dos formateer b.v format c:/u er tijdens het formateren wordt weergegeven bezig met formateren 12,62.95M (let op er staat geen MB) en na het formateren geeft hij aan 78.140.84MB.
Ook met fdisk (keuze volledige omvang ja) krijg ik zo'n rare grootte 12gig of zoiets is dit normaal?
De schijven heb ik nu op de ide controllers aangesloten en werken verder prima.
(O ja de link van bALTUSc was naar mijn topic) waar het gaat over dat ik xp ook niet geinstaleerd krijg . Trouwens ook ik gebruikte asus dongle's may be ligt het daar aan?
Pagina: 1