Toon posts:

new user en de pass mailer mailtjes **Devvers**

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

het lukte me niet om een password toegstuurd te krijgen toen ik me aanmeldde als nieuwe user.
uiteindelijk blijtk dus dat die mailtjes corrupt zijn, en worden geweigerd door m'n courier mail server. Ok, ik geef toe dat ik courier kritisch heb ingesteld door mailtjes die niet mime-compliant zijn eenvoudigweg te weigeren; een zeer effectieve methode tegen virusmailtjes en sommige spam.

helaas weigerde hij ook het mailtje van de passmailer van tweakers, na instellen van 'fout mailtje sturen als bijlage' meldt courier mij het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
I received the following message for delivery to your address.  Unfortunately, 
the sender's mail software did not properly format the following message 
according to Internet mail formatting protocols, and I can only deliver mail 
which has been properly formatted according to Internet standards.
[...]
Please notify the original sender that their message was not properly 
formatted by their mail software.  The specific mail protocol error in the 
original message is as follows: 

-----------------------------------------------------------------------------
The following message contains 8-bit content, but does not have the required 
MIME headers for 8-bit data transport.

Volgens mij zou het opnemen van het volgende in de header van het mailtje het probleem moeten fixen:
Content-Transfer-Encoding: 8bit

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hier mag een devver naar gaan kijken :)

effe titel edit gedaan

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Ik zou hier bijna zeggen dat is je eigen schuld. Je kunt niet verwachten dat er 8-bit mailtjes worden verstuurd vanaf een website. En sowieso wat heeft het voor nut om courier zo kritisch in te stellen |:(

Overigens vraga ik me af of dat Femme/RobinVR het erbij wil zetten in de header van elk mailtje want volgende week komt er iemand aan met 16bit.... Mhh wta doen we dan :|

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Verwijderd

Topicstarter
prog-konijn schreef op 08 February 2003 @ 09:19:
Ik zou hier bijna zeggen dat is je eigen schuld. Je kunt niet verwachten dat er 8-bit mailtjes worden verstuurd vanaf een website. En sowieso wat heeft het voor nut om courier zo kritisch in te stellen |:(

Overigens vraga ik me af of dat Femme/RobinVR het erbij wil zetten in de header van elk mailtje want volgende week komt er iemand aan met 16bit.... Mhh wta doen we dan :|
dat is natuurlijk bullshit, 'eigen schuld'. ik heb de rfc's voor het mail protocol niet opgesteld.
alle bekende mail clients stellen hun mailtjes nagenoeg correct op. dit is een probleempje wat typisch voorkomt als je met php een mailtje stuurt (je zou ook php de schuld kunnen geven dat ze niet ff de goede header erin stoppen bij 8 bits content).
SMTP dermate kritisch instellen werkt perfect voor een aantal van de bekende virussen die de mime-exploit gebruiken, en tegen slecht geschreven mass mailers.
jouw opmerking over 16-bit raakt ook kant noch wal, volgens onze defenities passen er maart 8 bits in 1 byte. En mailtjes opgesteld in een taal met afwijkende karakterset sturen ook altijd informatie over bijbehorende karakterset mee; anders zouden alle oost-europese, russische, japanse en arabische mailtjes corrupt aankomen, en dat is niet het geval.
Je hebt in zoverre gelijk dat het miereneuken is omdat het zich maar eens in de miljoen keer voordoet.. maar het is een bug, waarvan ik de moeite neem hem ff te melden.

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
1. Jij stelt die courier toch in? Er zijn zat andere manieren om virusmailtjes te voorkomen.
2. Mailtjes die uit Outlook en Outlook(ook de huidige versies) zijn verre weg van perfect. Er zijn maar enkel mailclients die perfecte mail sturen.
3. PHP heeft dit hoogstwaarschijnlijk gedaan omdat ze willen voorkomen dat mensen vast genageld zitten aan een mime-type.
4. 16 bit was maar een voorbeeld, ik wilde zeggen dat Femme en Robin meer te doen hebben als Mime-headers aaan te passen.
5. T.net is gericht op het Nederlands en Belgisch publiek, allemaal Europese karakters, eigenlijk niet nodig om dan andere karakter-sets in te stellen.
6. In de mailtjes van de Abbo-shop zit het ook niet, die is pas ontwikkeld, waarschijnlijk zal het Femme dan toch wel opgevallen zijn toen hij de mailscripts zat te schrijven....

Ik blijf erbij ik vind het onzinnig. Elke site die ik heb voorzien van een mailscript heeft nog nooit Content-Transfer-Encoding meegekregen.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Verwijderd

Topicstarter
nou sorry hoor als het te moeilijk is.
ik was ff in de veronderstelling dat ik op tweakers.net was, maar blijkbaar heb ik de verkeerde url ingetypt.
Elke site die ik heb voorzien van een mailscript heeft nog nooit Content-Transfer-Encoding meegekregen
Of je stuurt netjes 7-bit content, of al die mailscripjes zijn dus niet 100% netjes.

-edit-
mag ik je er even op wijzen dat als outlook niet zo coulant was wat betreft het format van ontvangen mail, we een aanzienlijk kleiner virusprobleem hadden op deze wereld?
Met verzenden van mail gedraagt outlook zich trouwens wel correct.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 12:14 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

xonen: hou er a.u.b. wel even rekening mee dat prog-konijn geen crew is en zijn uitspraken dus niet automatisch conform de mening van Tweakers.net zijn, voor je ons gaat vergelijken met Microsoft.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 08 februari 2003 @ 12:14:
xonen: hou er a.u.b. wel even rekening mee dat prog-konijn geen crew is en zijn uitspraken dus niet automatisch conform de mening van Tweakers.net zijn, voor je ons gaat vergelijken met Microsoft.
-- dat stukje heb ik al ge-edit want ik vond dat ook wel wat grof (als het nou sun was geweest :D )
prog-konijn heeft in zoverre gelijk dat het een probleem is wat zich nagenoeg niet voordoet, maar zoals ik al zei, dat komt omdat de meeste mail clients vrij coulant zijn.

Verwijderd

De mailtjes worden gewoon zonder fratsen via de standaard PHP-mailfunctie verstuurd. Het lijkt mij dan ook niet nodig om zelf aparte headers mee te gaan sturen.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Het is wel een vaker gezien probleem dat mensen die mail ontvangen problemen hebben met bijvoorbeeld de: "Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE" methode waarmee mails ge-encode worden. OE6 schijnt er bijvoorbeeld een probleem mee.

Je zult zien dat met deze encoding veel versies van OE6 niet goed omgaan met het quoten van replies, en je dus handmatig quote-tekentjes moet invullen.

Als je de juise Content-Type set en daarbij de goede character set definieert, aangevuld met het regeltje:
Content-Transfer-Encoding: 8bit
zul je weinig problemen tegenkomen, dit uiteraard voorbehouden aan het feit dat de MTA 8-bits karakters goed kan handelen. Als sendmail gebruikt wordt is het misschien verstandig om eens te checken of
"enable-8bit-esmtp-negotiation"
ingeschakeld staat. Dat kan namelijk een hoop problemen voorkomen.

Maar afgezien daarvan is het waarschijnlijk een kleine moeite om de 8-bit encoding regel toe te voegen aan de header van de mailtjes, en
het lijkt me dat een devver daar nog net iets beter over kan oordelen dan jij prog-konijn?

edit:
Die groene is weer eens sneller hoor :P

[ Voor 4% gewijzigd door Renegade op 08-02-2003 19:18 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 19:13:
De mailtjes worden gewoon zonder fratsen via de standaard PHP-mailfunctie verstuurd. Het lijkt mij dan ook niet nodig om zelf aparte headers mee te gaan sturen.
de php mail functie is errug 'basic' so to say, er zit weinig intelligentie achter en uit zichzelf voegt het alleen maar de meest elementaire headers toe. niet voor niks is het zo makkelijk gemaakt om je eigen headers toe te voegen ;)
Of jullie het aanpassen moet je zelf weten, ik zal er weinig last van hebben voorlopig, maar om je zakies technisch correct te houden is er wel wat voor te zeggen.
Juist dit soort 'slordigheden' maakt dat mail servers en clients met van alles en nogwat rekening moet houden.
Bovendien weet je zeker dat het fout gaat als je mailtje irgendwo met 7 bits getransporteerd wordt. Ik geef toe, sinds de komst van internet zwaar achterhaald maar niet uitgesloten.
Misschien zit ik wel te muggeziften, maar om een uitspraak van een bevriende programmeur aan te halen: "Er zit wel een bugje in, maar die kom je toch nooit tegen".
Een tikkie rfc fetisjisme kan imho geen kwaad 8)

Verwijderd

Topicstarter
prog-konijn schreef op 08 February 2003 @ 09:19:
Je kunt niet verwachten dat er 8-bit mailtjes worden verstuurd vanaf een website.
Normaliter gebeurt dat ook niet zo snel, zolang je gewone tekst gebruikt. alle ascii karakters van 0-127 kun je gewoon gebruiken. Pas als je bit 7 zet, heb je en probleem. In het geval van de pass-remailer is dat dus volgens mij in dit zinnetje:
code:
1
...ennuh, niet meer vergeten hè

en wel in de letter è.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 20:38 ]

Pagina: 1