Toon posts:

Laptop als servertje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Tecra 8000 met een kapot beeldscherm, een 14 inch frikandel monitor en twee netwerkkaarten. Is het mogelijk om dit als servertje te gebruiken in een thuisnetwerk met een aansluiting op Chello kabelinternet?
Wat zijn jullie ervaringen met een laptop als server?

Grtzzz

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Laptop als server zuigt, zeker als je ook nog n ftp draait, kun je het beste portforwarden naar een andere bak. Wat betreft op Chello komen met je notebookNIC veel succes ik wacht nu al 4 weken op chello dat ze mn macadres eens wijzigen.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn andere bak (ofwel PC) maakt met z'n (of is het haar?) zo'n herrie dat ik een stil laptop wel aantrekkelijk vind, vooral 's nachts. Bovendien verbruikt ie veel minder stroom en wil ook gen 24-uurs FTP server neerplanten.

Grtzzz

• ronaz
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

mmmz dan zou het wel moeten kunnen.

In de regel zijn laptopjes gewoon te duur om dom te staan serveren.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in de gelukkige situatie dat mijn laptopje van tafel gedonderd is met als gevolg een kapot beeldscherm. Vervangen van dit schermpje kost zo'n 1800 ballen en dat is bijna net zoveel als ik voor de complete laptop betaald heb, dus.............omgedoopt tot server.

Grtzzz

• JointFillah
  • Laatst online: 07:13

JointFillah

Techno Addict

Als je dat ding toch over heb moet het wel kunnen ja..gewoon ff Linux opgooien en via IPmasquerade forwarden over je netwerk (doe ik ook, alleen dan met een normale bak;))
Er zijn drivers te vinden voor erg veel verschillende netwerkkaarten, dus ook dat zal vrijwel geen probleem zijn hoop ik;)

~* Peace, Love & XTC *~

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

een laptop heeft vaak wat problemen met hitte. En als server staat ie vaak lang aan.
Ik weet niet uit ervaring hoe heet een laptop word. Ik zoe het gewoon proberen en de Temp in de gaten houden.

Groeten,

reink

Murphy was an optimist

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Heb een laptop zonder scherm omgetoverd tot een server. 133 mhz maar en twee 3com netwerkkaartjes, werkt perfect onder linux. ftp server draait voor geen meter, maar voor ip masquerading issie goed genoeg. Koel problemen met een laptop? Ik heb hem op zolder gezet, daar is het nu zo'n 8 graden, kewl genoeg dus.

Ziehier het bewijs dat het werkt
9:08pm up 28 days, 38 min, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00
Pagina: 1