Toon posts:

[Chello]Terrayon vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag krijg ik bij ELKE!! pagina die ik wil bezoeken de volgende pagina:
Afbeeldingslocatie: http://www.haiko.nu/mannes/upload/eric/chello1.JPG
->
Afbeeldingslocatie: http://www.haiko.nu/mannes/upload/eric/chello2.JPG

Als ik op die link klik, moet ik mn username + pasw intypen, en willen ze mn modem vervangen!!!, moet alleen serie nummer intikken van da ding, maar dat staat er niet op!!
Ik zou graag meer info hier over willen hebben wtf is dit!!!!!/ wie heeft dit ook?.
Ik connect nu via een proxy dat werkt wel, kazaa doet het ook, andere pc heeft het niet! heel vaag allemaal!!!

Zowel Opera als IE heeft dit!!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dit heeft Chello gedaan. Ff de stappen volgen.

edit: serienummer zit aan de onderkant waarschijnlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door sdomburg op 07-02-2003 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dus nie vinden, Heb zoals ik al gezegt heb een terrayon, helemaal blanco!
edit: als hij vervangen word, waar wordd hij dan mee vervangen/wat verandert er!!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 20:44 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

staat dat serienummer ook niet op de doos?
Vul anders een fictief nummer in, waarschijnlijk staat er nog een account geprovisioned ofzo op jou username , vandaar dat ie hem gaat "vervangen"

Verwijderd

Topicstarter
waar is het dan voor nodig?. word dit vaker gedaan? wat heeft het voorn zin, gaat het langzamer worden ofzo of sneller?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

haha, je hebt hier het automatische provisionings systeem (aps) van chello te pakken. Kijk hier eens wat dit moet voorstellen. Je moet door dit systeem heen als je een nieuwe computer/netwerkkaart aan je chello verbinding hangt of als chello de infrastructuur in jou omgeving veranderd. In extreme gevallen kan het ook komen door het wijzigen van je klantgegevens in het administratiesysteem.

Als je nu even kijkt bij ipconfig / winipcfg dan zie je dat je nu een 10.x.x.x ip adres hebt. Als je door dit systeem heen bent is het enige dat verandert wordt de gegevens over jou computer in de database van chello. Hier moet je goed instaan om een ip adres te kunnen krijgen in een van de geldige ranges. (Het ip dat je nu hebt is in principe ook maar 1 uur geldig. Bekijk je leasetijd maar eens.)

Het serienummer ofwel macadres van je terayon modem vind je waarschijnlijk onder de klep waarmee je modem rechtop kan staan en vind je vaak ook op je gebruikersovereenkomst.

[ Voor 15% gewijzigd door SilentStorm op 07-02-2003 20:52 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus alles ingevuld, nog steeds zelfde probleem. Mijn ip zit niet op de 10.x range.

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 21:26:
Ik heb dus alles ingevuld, nog steeds zelfde probleem. Mijn ip zit niet op de 10.x range.
Zoals hierboven gezegd moet je dus mac adres en serial nummer van modem in voeren. Dit moet je invoeren omdat je misschien een nieuwe netwerkkaart heb, of chello heeft weer 's wat veranderd.
Toen ik mijn chello (was niks anders) aansluiting kreeg, kreeg ik een paar stickertjes met mac adres en serial nummer erop. De monteur vertelde me dat hij verplicht was zo'n sticker in het handleiding van chello te doen. Kijk daar eens. Of bel chello gewoon op, en vraag of ze je de gegevens geven :)

• JdM

JdM

Humbled

Hey, na het invullen wel ff opnieuw opstarten (of je ip een keer releasen/renewen).

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 02:16
mischien wel handig om te vermelden.. hij zit wel achter een router .. weet niet of dat veel uitmaakt .. maar toch

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Verwijderd

kan wel degelijk uitmaken...haal die router er maar ens tussenuit en probeer opnieuw

Verwijderd

overigens staan de gegevens van het modem ok in jouw contract dus ik begrijp IMHO de nummer commotie niet. Je had zo je contract erbij kunnen pakken.
Dat er daarna nog een probleem is is een ander probleem....
PS: tenzij het modem niet "verbonden" is aan een contract....

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 21:57:
[...]
PS: tenzij het modem niet "verbonden" is aan een contract....
offtopic:
de netwerkkaart is verbonden aan je verbinding, de modem niet , die staat alleen op je contract voor de borg, zodat ze de juiste modem terugkrijgen ofzo (je kunt een fictief mac-adres invullen bij een terayon en een motorola namelijk )

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Die router heeft het vermeldde 10.x.x.x ip adres, wat je pc heeft maakt niet uit.. router moet echter goed ip adres krijgen voor normaal internet.

> fictief mac adres invullen

>:) probeer het eens. :) je mac adres is juist een van de dingen die jou computer uniek bepaald. Zonder dat chello je mac weet krijg jij geen goed adres.

[ Voor 40% gewijzigd door SilentStorm op 07-02-2003 22:15 ]

Localhost is where the heart is

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Kijk hier eens naar: Hoe deel ik Internet ?

Kwestie van MAC koppelen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.