Toon posts:

Linux browser

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel de mogelijkheden aan het onderzoeken om schermen van afstand van informatie te voorzien, deze informatie wordt in de vorm van html via internet naar een computer gestuurd die in zo'n scherm is ingebouwd (reclamezuil).
Op deze computer komt Linux te draaien en ik moet hiervoor op basis van een bestaande browser een browser maken die html pagina's ontvangt en weergeeft. Mijn vraag is nu, aangezien ik niets met Linux heb, zijn er gratis browsers in omloop waar ook de sourcecode van beschikbaar is. Het moet eveneens mogelijk zijn om informatie terug te sturen, van de browser naar een centraal punt waarvandaar bepaalt kan worden wat er op het scherm te zien is.

Ik hoop dat de bedoeling zo een beetje duidelijk is.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 12:23

chem

Reist de wereld rond

Ik zou voor Konq @ de Linux bakken kiezen, en een KHTML browser nemen. Dit project is sinds kort door Apple vol leven geblazen. Zie bv. www.apple.com/safari

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:39
En ja, ongeveer alle minder specifieke software heeft een opensource versie, je kan de source van jouw browser hacken en zelf compileren. Succes. Misschien heeft iemand al eens zoiets gemaakt. Zoek eens op www.freshmeat.net

Verwijderd

Zo goed als alle browsers die gemaakt zijn voor UNIX zijn opensource :)
Dit is naar mijn mening trouwens een searchvraagje of niet?!?

Verwijderd

Topicstarter
balk schreef op 07 February 2003 @ 20:04:
En ja, ongeveer alle minder specifieke software heeft een opensource versie, je kan de source van jouw browser hacken en zelf compileren. Succes. Misschien heeft iemand al eens zoiets gemaakt. Zoek eens op www.freshmeat.net
Het is ook de bedoeling dat ik de source 'hack' en op die manier alleen het minimale over houdt, al het overbodige kan weg, als de html pagina's maar getoond kunnen worden.

Heeft iemand misschien ook een idee wat voor Linux versie ik hier het beste voor kan gebruiken, alleen de browser hoeft er in principe op te kunnen draaien.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 22:17
Mja, je hebt - zeg je zelf - geen flauw idee van hoe Linux werkt, hebt het nog nooit gebruikt (blijkbaar), neemt geen moeite om zelf iets uit te zoeken (je vraagt naar Open Source webbrowsers? Hallo? Hoe moeilijk is het om dat zelf uit te vinden :X ) en je wilt dan wel dingen aan de broncode gaan wijzigen en een eigen custom browser in elkaar flansen?

Vergeef me als ik dan enigszins sarcastisch reageer, maar ik twijfel wel een beetje aan de haalbaarheid van zo'n project.

Okee, dat terzijde: wat je zou kunnen proberen, is Konqueror (de browser bij KDE, open-source dus) in fullscreen mode te draaien, verder zonder desktop omgeving. Je kunt alle menu-balken/bookmark-toolbar etc. weghalen, zodat je echt alleen de 'HTML-content' ziet en je kunt konqueror via DCOP besturen om bv. een URL te laden. zoals dit:

code:
1
dcop konqueror-26660 KonquerorIface openBrowserWindow  "http://www.tweakers.net"

waarbij 26660 het ID is van een draaiend Konqueror-proces.

Daar hoef je verder zelf weinig voor te programmeren, behalve misschien wat scripts, en daarvoor is het dus toch wel makkelijk om eerst te proberen Linux een beetje onder de knie te krijgen. Voor links om dat te leren, kun je terecht in de NOS FAQ.

Oh trouwens, met Mozilla kan dit allemaal ook, zie hier, en Full-screen-mode kun je gewoon bereiken met F11 (weet niet of dat te scripten is, de source hacken is bij Mozilla denk ik vrij lastig).

[ Voor 10% gewijzigd door Wilke op 07-02-2003 21:27 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:31

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Overigens zou ik voor die reclame zuilen toch zeker een thinclient achtig iets toepassen. En hier een simpele webbrowser op draaien en dan de boel zo instellen dat er niet aan gekloot kan worden (kan men input geven? dan wordt het al iets lastiger)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 20:34:
[...]

Het is ook de bedoeling dat ik de source 'hack' en op die manier alleen het minimale over houdt, al het overbodige kan weg, als de html pagina's maar getoond kunnen worden.

Heeft iemand misschien ook een idee wat voor Linux versie ik hier het beste voor kan gebruiken, alleen de browser hoeft er in principe op te kunnen draaien.
KDE 3.1 (een complete desktop environment, die ondermeet de zojuist genoemde Konqueror browser bevat) bevat nu een zogeheten "kiosk"-mode, die je dus helemaal kunt dichttimmeren, zodat er bijvoorbeeld alleen mee gebrowsed kan worden. Dit is ideaal voor bijvoorbeeld internet-zuilen. Volgens mij is dit precies wat je zoekt.

Verwijderd

Kees schreef op 07 February 2003 @ 21:43:
Overigens zou ik voor die reclame zuilen toch zeker een thinclient achtig iets toepassen. En hier een simpele webbrowser op draaien en dan de boel zo instellen dat er niet aan gekloot kan worden (kan men input geven? dan wordt het al iets lastiger)
KDE heeft iets als een Kiosk modus: Uitleg van Linux-Magazine

edit:

Anders lees je eerst het hele topic, Purrr. Anyway, de URL blijft wel handig ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 09:56 ]

Verwijderd

Voor vragen over welke distro je kunt gebruiken is een apart draadje, Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2 . Bovendien heb je zelf ook nog niet echt gezocht. Succes met je projectje, maar deze gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.