Toon posts:

[ chello ] sitecom router 4s onthoudt geen ip adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers, ik heb een heel vaag probleem. Soms heb ik wel eens dat mijn router de ip adres ( van chello ) niet kan vinden , als ik de pc opstart. Dan doet internet het niet. Na een keer modem ressetten dan vind de router ineens wel de ip adres. Het lijkt net of de router de ipadres niet kan onthouden. De modem en router laat ik 24 uur aanstaan. Ik heb de laatste firmware. Weten jullie misschien wat het probleem is. Alvast bedankt.

Windows XP Pro.
Sitecom 4s router.
Motorola modem.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 22:28 ]

• Scorpio_UT
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

ik neem aan dat je je macadres gekloond hebt in de router
en dat de router ingesteld staat op dynamic ip.
En soms wil een firmware update wel helpen

http://www.sitecom.com/

JB

Verwijderd

Kijk maar eens op onderstaande link, misschien heb je er wat aan.
meuktracker: Sitecom DC-202 Router 1620

Verwijderd

Topicstarter
Deze firmware heb ik al. En de router is ingesteld op dynamische ip. Mac adres staat op default dus het is van de router.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 19:55 ]

• Scorpio_UT
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

mac adres moet dezelfde zijn die je vroeger ook in netwerkkaart had
of je moet upc gebeld hebben dat ze hem clearen voor je want dan moet je opnieuw aanmelden met de nieuwe kaart

JB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oude mac adres ( van chello nic ) verwijderd via provisioning site van chello. Dus daar zou het niet aanliggen. Dit heb ik gedaan omdat ik een andere nic wilde gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 20:35 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ik zou zeggen, controleer je leasetijden eens. waarschijnlijk is de lease expired; als je ff een nieuw adres ophaalt in je router ben je waarschijnlijk ook klaar.

Wat heb je zelf al gedaan om een oplossing te vinden?

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Uuhh als ik de modem resset krijg gewoon weer dezelfde ip adres al weken zo.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

nieuw != anders.

zoals ik al zei, kijk even naar je leasetijden.

Verwijderd

Topicstarter
O.k zal ik even kijken. Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Lease obtained: 3 days,18 hrs,7 minutes
Remaining lease time: 3 days,16 hrs,56 minutes

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

dan doe ik nu de gok dat het moment waarop je weer last krijgt van het 'niet kunnen internet probleem' (als je vantevoren niet je router reset oid), gebeurd over op de kop af 3 dagen, 16 uur en 46 minuten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Haha o.k dus dit is het probleem?
Maar bedankt voor het helpen.

( offtopic : ga zo door Silentstorm en Gerben :) )

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 21:23 ]

Verwijderd

Ik heb ook wat probleempjes gehad met chello. Heb alleen een com 3 modem, maar mischien heb je er wat aan :-).
Heb gehad dat het modem wel verbonden was maar geen inet had en tevens dat ik regelmatig helemaal geen verbinding had.
Het toeval wou dat we na de installatie ook nog eens een kut tv beeld haddden op zender 1,2 en 3. Hiervoor hebben we toen upc gebeld en deze is bij ons een meting uitkomen voeren. En wat bleek de aansluit waarde was veel te laag (65), aangezien de tv beneden 70 nodig heeft en chello 1 en mijn tv boven ook 1 (vraag me niet wat die cijfers inhouden, heb ik ook maar horen zeggen). Met als gevolg dat dus mijn chello ook kut was.
Nou heeft die beste vent van upc de aansluiting lekker opgekrikt naar 80 met als gevolg dat we geen storing op de tv meer hadden, maar beter nog de inet verbinding is nu SUPER!!! :-)

Ik hoop dat je er wat mee kan.

good luck,

Silverblade.

Verwijderd

Ok net te laat :-)

Verwijderd

Topicstarter
Beter , bij ons stoort de TV ook altijd. Maar een goeie tip . Thanks men.
En hoe doet de monteur dat ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 21:27 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

good luck

Silverblade
En welkom op GoT :) mag ik je even op weg helpen en uit de faq wijzen op het volgende:

> wij tweakers doen elkaar permanent de groeten, dus het is niet nodig je naam onder ieder bericht te zetten.
--

Jou probleem is dacht ik niet helemaal hetzelfde. Nou weet ik van een vorig probleem toevallig al iets meer over de aansluiting van Casemod (GerbenW weet de zendwaarden ed, dus als ik iets mis in mijn uitleg, stand by :) ). Ik neem trouwens aan dat je een com21 modem bedoelt. 3com is mogelijk je netwerkkaart.

@Casemod: ik werk al even niet meer bij de helpdesk na een licht meningsverschil over werktijden :/ ik kan dus niet alle info erbij pakken. Om ervoor te zorgen dat je je router niet steeds hoeft te resetten, kun je waarschijnlijk wel ergens in je router instellen dat hij het ip op dat moment vrijgeeft en vernieuwd. Hoe je dit precies doet kan ik je niet vertellen, maar moet je zonder al te veel moeite in de handleiding kunnen vinden.

Verwijderd

Casemod: Ik heb niet gezien hoe die monteur dat doet, was er niet bij. Maar naar horen zeggen heeft hij een of ander bizar meet kassie bij zich waar hij van alles op ziet (ook tv beelden) en die sluit ie qaan op het invoer punt.

En SilentStorm: Ik zal er de volgende keer (zoals nu :-) ) aan denken. En idd het is een com21 modem. Heb iets te hard gewerkt geloof ik vandaag en ben een beetje gaar, ga je van alles door elkaar halen en zo :-s.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

netjes :) rust lekker uit en geniet ;) van het forum en een lekker bierje oid :)

hoe de monteur dat doet: Je kabel heeft normaal gesproken een zendwaarde van zo'n 120-135 dba in het verdeelkastje in de straat. Na je AOP (abbonnee aansluit punt, waar de kabel het huis in komt) is dat zo'n 80. Voor je modem wordt die waarde weer wat anders, in je kabelmodem zit je in principe rond de 30. Als je signaal lager is heb je last van soms hoge ping, maar iig veel uitval. Je snelheid is vaak ook lager.

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 07 februari 2003 @ 21:37:
[...]

En welkom op GoT :) mag ik je even op weg helpen en uit de faq wijzen op het volgende:

> wij tweakers doen elkaar permanent de groeten, dus het is niet nodig je naam onder ieder bericht te zetten.
--

Jou probleem is dacht ik niet helemaal hetzelfde. Nou weet ik van een vorig probleem toevallig al iets meer over de aansluiting van Casemod (GerbenW weet de zendwaarden ed, dus als ik iets mis in mijn uitleg, stand by :) ). Ik neem trouwens aan dat je een com21 modem bedoelt. 3com is mogelijk je netwerkkaart.

@Casemod: ik werk al even niet meer bij de helpdesk na een licht meningsverschil over werktijden :/ ik kan dus niet alle info erbij pakken. Om ervoor te zorgen dat je je router niet steeds hoeft te resetten, kun je waarschijnlijk wel ergens in je router instellen dat hij het ip op dat moment vrijgeeft en vernieuwd. Hoe je dit precies doet kan ik je niet vertellen, maar moet je zonder al te veel moeite in de handleiding kunnen vinden.
Jammer man je was nog zo goed, waren alle Chello medewerker maar zo.
Maar ik heb geen handleiding. Ik heb het overgekocht ( voor 15 ) van iemand :) vandaar. Maar ik zal even wat prutsen. Thanks silentstorm.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

astu :) bedankt, maar ik denk dat een hoop van mijn (ex-)collega's je evengoed konden helpen als ik hoor.. Er zitten er echter niet zoveel op het forum.. Regio noord that is

anyway, als het toch nog iets anders blijkt te zijn, kunnen we altijd verder kijken.

Pagina: 1