Toon posts:

[winxp] Oude bestanden op door WinXP beveiligde HD bereiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een nieuwe comp, geheel nieuw, dus ook de HD. Ik wilde echter niet al mijn bestanden kwijt, dus heb ik mijn oude HD overgezet. Alles goed en aardig, tot ik in 'Mijn documenten' wilde. Oorspronkelijk had ik zo'n windows-user-accountje (wachtwoord etc heb ik nog steeds), maar omdat ik nu vanaf een andere harde schijf opstart, krijg ik niet meer het loginscherm bij opstarten waardoor ik me zou kunnen aanmelden om bij die bestanden te komen.

Is er een manier, zonder mijn HDs te verwisselen (dat is bij mij nogal veel werk, lang verhaal), toch bij de door windows afgeschermde bestanden te komen? Wachtwoord en username heb ik dus nog.

Mijn dank is eeuwig _/-\o_

Verwijderd

begrijp ik je nou verkeerd of heb je het nog niet met de verkenner geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Je begrijpt me gelukkig verkeerd :) Zodra ik dat doe krijg ik een pop-upje met 'acces denied'.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Take ownership?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat? :S

Verwijderd

ah. windows kan nogal moeilijk doen met toegangsrechten van een ntfs schijf. probeer eens te booten vanaf een knoppix cd. dat moet imho wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Een knoppix cd? Wat is dat en, sterker nog, hoe kom ik daaraan? In ieder geval al bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 19:35:
Een knoppix cd? Wat is dat en, sterker nog, hoe kom ik daaraan? In ieder geval al bedankt voor de hulp.
een cd waarmee je je pc kunt booten met linux zonder dat je het hoeft te installeren. kun je downloaden, maar op elke computerbeurs zijn ze voor een euro te koop. je kunt ook even iemand die veel met pc's werkt vragen. die heeft hem wel.

Verwijderd

Topicstarter
Maar er is dus geen enkele manier om het via Windows zelf te doen, zelfs wanneer het username en pass hebt? :(

Verwijderd

denk het niet nee, tenzij iemand nog een trucje weet...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 20:14:
Maar er is dus geen enkele manier om het via Windows zelf te doen, zelfs wanneer het username en pass hebt? :(

[google=take ownership].

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 09:57
Of het met 'take ownership' gaat lukken, daarvoor moet je imho Admin zijn, die schijf komt uit een ander systeem en het Admin-SID is dus niet gelijk. Wellicht lukt het, proberen waard.

Zo niet: CIA Commander is een optie, maar iets heeeeeel eenvoudigs, wat vrijwel iedere beetje gebruiker heeft liggen: Partition Magic !!!

Converteer met PQMagic je partitie naar fat32 en de security is weg :D

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Met het Administrator account de rechten veranderen (Meestal geen Wachtwoord) (Wel dan "Simpele beveiliging" o.i.d. Uitschakelen)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

net use * \\oudepc\share /user:oudemachinenaam\account al geprobeerd?

wordt dan bv:

net use * \\pc01\d$ /user:pc01\tullaris (daarna mag je wachtwoord invullen)

Bovenstaande klopt alleen als je t met 2 machines doet.

Vanaf 1 machine....

- Zorg dat je in de root van de oude disk staat.
- cacls * /t /g everyone:F

/t = ACL wijzigen in huidige map en alle submappen
/g = grant permissions.

suc9

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 18:55 ]

Pagina: 1