Ik zit hier met een uiterst vreemd probleem. Ik heb een Gigabyte 6VEML moederbord (VIA chipset, Socket 370 bordje) en heb double sided 512 MB DIMM's. Als ik zo'n DIMM in het mobo prik ziet-ie maar 256 MB en is volgens de bios alleen Bank 1 in gebruik. Okee ik dacht ... DIMM weer naar de !@#$% dus ik andere DIMM erin geprikt. Zelfde probleem dus. 4 DIMM's later maar eens het mobo vervangen, wat denk je, weer hetzelfde probleem. Aan PCI kaarten kan het niet liggen, die zitten er niet in. Bij Gigabyte is er niks over te vinden, ook geen BIOS update, ook niet in de FAQ.
Dus nou ja, toen maar eens moederbord boekje opengeslagen, een ervaring op zich natuurlijk
maar double sided DIMM's worden ondersteund. Er zitten 2 banken op het moederbord, er staat letterlijk in het boekje dat 4 banken ondersteund worden en double-sided DIMM's.
Dingetjes die ik tot nu toe heb getest:
- Andere CPU
- Ander moederbord (steeds Gigabyte 6VEML, in een Asus moederbord werken alle DIMM's)
- Ander memory, verschillende merken, steeds 512 MB (heb niks anders liggen)
Wel vreemd is dat het moederbord bijv. wel een DIMM pakt waarvan ik zeker weet dat-ie stuk is, maar ook dan ziet-ie 256 MB.
Iemand een idee wat ik nog meer kan testen of wat ik misschien moet veranderen aan settings? Dit is echt wazig
Dus nou ja, toen maar eens moederbord boekje opengeslagen, een ervaring op zich natuurlijk
Dingetjes die ik tot nu toe heb getest:
- Andere CPU
- Ander moederbord (steeds Gigabyte 6VEML, in een Asus moederbord werken alle DIMM's)
- Ander memory, verschillende merken, steeds 512 MB (heb niks anders liggen)
Wel vreemd is dat het moederbord bijv. wel een DIMM pakt waarvan ik zeker weet dat-ie stuk is, maar ook dan ziet-ie 256 MB.
Iemand een idee wat ik nog meer kan testen of wat ik misschien moet veranderen aan settings? Dit is echt wazig
Wat ruist er door het struikgewas