Toon posts:

Overklokken van mijn systeempje

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even de specs

===========================
athlon 1800+
Radeon 9700 (niet-pro) 128MB DDR
MSI KT3 Ultra MoBo
256MB PC2700 Dane-Elec (@333MHz) (komt nog 256MB bij)
3Com NIC
400W dual-fan PSU

extra koeling:
2x 80mm fan (1 intake, 1 outtake)

draait op Win XP met SP1
===========================

Aangezien ik het moet doen met luchtkoeling, en er geen supercooler op de atlon zit, wil ik niet al te ver gaan...
De athlon draait op dit moment onder de 40 graden idle, en op 51 graden stressed..

Van de radeon weet ik de huidige temp. niet, maar ik zal later m'n extra sensor even verplaatsen.

Wat ik weet van OC-en:

1 - Aangezien ik de multiplier van de athlon niet will unlocken, zal ik die volgens mij via de FSB moeten opklokken. Volgens mij heeft dit tevens als effect dat de PCI-bus ook omhoog gaat, en ik heb gehoord dat 3Com's daar niet zo blij mee zijn. Enig idee wat een redelijk veilige waarde is voor de FSB?
Verder zit er niks in de PCI sloten.. dus de 3Com is daar volgens mij het enige probleem...

2 - Met de FSB gaat dan ook de bussnelheid van het geheugen omhoog... ik kan de mulitplier daarvan nog op 1/1 zetten ipv op 4/3 dus daar verwacht ik geen problemen... toch?

3 - De Radeon: volgens mij moet deze 9700 (niet-pro) een behoorlijk stukje sneller kunnen. Ik ben van plan Tweak 3D te gebruiken. Is dit een goed idee?, en hoever kan ik ongeveer gaan (zonder al te veel risico te lopen)

Dat waren de plannen tot nu toe.. alle ideeen en tips zijn welkom.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 19:17 ]

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Hoi Welkom op de GoT! :D

Heb je de FAQ's goed gelezen? :? Ik snap dat je hier een topic over wilt openen, maar als je de FAQ's goed leest dan zie je daar dat topics als deze niet echt gewenst zijn.
Je zult gewoon topics moeten zoeken over de problemen waar je tegenaan loopt. Overclocken is iets wat je zelf uit zult moeten zoeken. Goed lezen hier en je bent een stuk verder.

Verwijderd

Topicstarter
Was (en ben) al druk bezig met de FAQ :P

Ik was eigenlijk op zoek naar mensen met ervaringen met dezelfde hardware...

en tot nu toe heb ik in de faq nog niks specifiek gevonden over de 3Com in een snellere PCI-bus.. vandaar het topic..

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
MSI Borden Zijn geen OCers. Mijne's is er door kapot gegaan ;)
nu Epox Rulezzzzz HEe Stinger666 :P

Als je met dat bord op de 143 MHz fsb komt Met 3com kaart mag je blij zijn.
ik had zelf 2 3coms

[ Voor 41% gewijzigd door Xtremer op 07-02-2003 19:20 ]

Verwijderd

Heb je een Tbred of een Palimino want de Tbred is all unlocked

En je komt er alleen achter door te proberen tot hoe ver je kunt gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 19:38 ]

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Tbred kan niet in een msi kt3 :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:40

KneoK

Not in a million lightyears

Goh, een 2400+ wel... En da's zelfs een Tbred B... Misschien dat je het over de Barton hebt ?

Verwijderd

Topicstarter
zal wel een ERG domme vraag zijn... maar hoe kom ik er achter of ik een TBred of Palomino heb?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:29

Shunt

Boe

hij heeft het waarschijnlijk over dat hij dan geen mp's boven de 12.5 kan gebruiken ;)

mare dit is echt een search vraag
zoek maar eens met de omega search naar 3com en overkloken :> genoeg draadjes over geweest
en er loopt al een amd xp oc topic ;) daar kan je ook je ei kwijt :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

mijn xp2400+ tbred b kan ik toch echt geen multipl van veranderen hoor
dus weet niet waarom jij zegt dat die unlocked zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 18:51:
1 - Aangezien ik de multiplier van de athlon niet will unlocken, zal ik die volgens mij via de FSB moeten opklokken. Volgens mij heeft dit tevens als effect dat de PCI-bus ook omhoog gaat, en ik heb gehoord dat 3Com's daar niet zo blij mee zijn. Enig idee wat een redelijk veilige waarde is voor de FSB?
Verder zit er niks in de PCI sloten.. dus de 3Com is daar volgens mij het enige probleem...
ff heel kort:

Uitproberen ;)
2 - Met de FSB gaat dan ook de bussnelheid van het geheugen omhoog... ik kan de mulitplier daarvan nog op 1/1 zetten ipv op 4/3 dus daar verwacht ik geen problemen... toch?
Bij amd altijd 1:1 gebruiken
3 - De Radeon: volgens mij moet deze 9700 (niet-pro) een behoorlijk stukje sneller kunnen. Ik ben van plan Tweak 3D te gebruiken. Is dit een goed idee?, en hoever kan ik ongeveer gaan (zonder al te veel risico te lopen)
Uitproberen ;)

Verder raad ik je aan het volgende door te lezen:
- Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)
- Moderatiepolicy DOC (update 7 November 2002) *lezen*

Deze gaat dicht :o
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.