Toon posts:

@home Install onder WINXP??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe ik @home kan installeren onder XP zonder installatie cd? Toen ik lid werk kreeg ik namelijk de CD om @home te installeren in Win95/98 etc. Nu heb ik ik al een tijdje XP en normaal gesproken installeer ik het tijdens de installatie (tijdens installatie kun je computerid, administrator wachtwoord enz... invoeren).

Nou zou ik ook graag willen weten hoe ik het voor elkaar kan krijgen zonder XP opnieuw te installeren (ivm met nieuwe pc waar al XP opstaat).

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vraagje: Waarom wil je per see die @Home software erop???

Zonder die meuk werkt 't ook, dus geef mij maar zonder!

• LXXI
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ga in je control panel naar System, wijzig de computer name (je CC-ding) via Change en de workgroup (@home). Dan OK. Dan zal XP wel willen rebooten (kweenie zeker). En daarna je netwerkinstellingen op DHCP zetten en laten verbinden. Dan moet het werken volgens mij.

Verwijderd

Enigste wat je nodig hebt is computernaam, nic etc...

Check ook www.troublesathome.nl :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Computernaam is het enige wat je per sé moet aanpassen, workgroup is niet eens nodig....

Virussen? Scan ze hier!

• Osiris
  • Niet online
Volgens mij liever niet eens je Workgroup op "@Home", omdat anders je buurman nog wel es op je hdd kon lezen ofzo? :?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 09:28

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

wildhagen schreef op 07 februari 2003 @ 18:37:
Computernaam is het enige wat je per sé moet aanpassen, workgroup is niet eens nodig....
Jammer alleen dat @home dat zelf niet weet ;(
Als je een keer problemen hebt blijven ze stug vragen naar 'En wat staat er in uw workgroup?'

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

hiervoor kan je ook @home zelf bellen :)

specs

• Osiris
  • Niet online
wfvn schreef op 07 februari 2003 @ 18:41:
[...]

Jammer alleen dat @home dat zelf niet weet ;(
Als je een keer problemen hebt blijven ze stug vragen naar 'En wat staat er in uw workgroup?'
Gewoon "@Home" zeggen, geen gezeur :Y)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Osiris schreef op 07 February 2003 @ 18:44:
[...]

Gewoon "@Home" zeggen, geen gezeur :Y)
Oooh... dat zeg ik dan ook wel ja :+

Alleen is dan de volgende vraag (ook al weten ze al dat ik windows XP draai): "Is Home geschreven met allemaal hoofdletters, kleine letters of eerst met een hoofdletter en dan kleine letters? Het moet namelijk niet @home of @HOME zijn maar @Home"

:+

• Osiris
  • Niet online
wfvn schreef op 07 February 2003 @ 18:46:
[...]

Oooh... dat zeg ik dan ook wel ja :+

Alleen is dan de volgende vraag (ook al weten ze al dat ik windows XP draai): "Is Home geschreven met allemaal hoofdletters, kleine letters of eerst met een hoofdletter en dan kleine letters? Het moet namelijk niet @home of @HOME zijn maar @Home"

:+
Ja, maar je geeft ze uiteraard niet die kans om dat te vragen, aangezien je bij de eerste vraag meteen liegt, dat je het correct (met alleen hoofdletter 'H') spelt ;)

Magoed, we gaan offtopic :)

TopicStarter: Dr is eik geen echte reden om die software te installeren... Wrom wilt ge het dan toch, of is hierbij je vraag (welliswaar met een andere oplossing) met tevredenheid beantwoord? :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ach... ik vind het alleen -heel-af-en-toe- wel handig om die meuk van @home geinstalleerd te hebben als er weer eens een slechte verbinding is; ff het tooltje draaien en zien waar het probleem ligt, dns-server, gateway, mailserver etc.

Mgoed, voor mij komt dat niet zodanig vaak voor (gelukkig) dat ik er zin in heb om met die 'troep' (troep omdat je het eigenlijk nooit gebruikt terwijl het wel wat ruimte in beslag neemd) op m'n pc te hebben. Ik stel de boel ook gewoon even met de hand in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde eigenlijk niet de software... Ik doelde gewoon op het verbinding maken met het internet en mijn vraag is al beantwoord door jullie!

Mensen bedankt!

• Osiris
  • Niet online
wfvn schreef op 07 februari 2003 @ 18:52:
Ach... ik vind het alleen -heel-af-en-toe- wel handig om die meuk van @home geinstalleerd te hebben als er weer eens een slechte verbinding is; ff het tooltje draaien en zien waar het probleem ligt, dns-server, gateway, mailserver etc.

Mgoed, voor mij komt dat niet zodanig vaak voor (gelukkig) dat ik er zin in heb om met die 'troep' (troep omdat je het eigenlijk nooit gebruikt terwijl het wel wat ruimte in beslag neemd) op m'n pc te hebben. Ik stel de boel ook gewoon even met de hand in.
Tja, een beetje Tweaker heeft die tools volgens mij nie eens echt nodig hoor :) Ik bedoel.. Als je internet 't wel doet, maar je mail niet, dan is t meestal een mail-server probleem ;)

En als je bij ping www.google.nl "Unable to resolve www.google.nl" trug krijgt, maar het pingen van je gateway doet 't nog wel (gateway staat wel bij ipconfig /all), dan doet je DNS-server 't niet :)

Enneh, als internet 't helemaal niet doet, dan boeit het eigenlijk weinig wat er aan de hand is, want dan kun je er toch weinig aan doen ;)

Einde Mini-Faq "Help, *** doet het niet meer!" :P

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Volledig mee eens.... mja... het werkt wel lekker vlot (vlotter dan handmatig iig); gewoon klik op test en je krijgt je antwoorden. Mgoed, die stappen voer ik dan zelf ook wel uit (indien nodig). @home-cd'tje ligt een beetje CD te zijn ergens onder in een lade

• Osiris
  • Niet online
wfvn schreef op 07 februari 2003 @ 19:00:
Volledig mee eens.... mja... het werkt wel lekker vlot (vlotter dan handmatig iig); gewoon klik op test en je krijgt je antwoorden. Mgoed, die stappen voer ik dan zelf ook wel uit (indien nodig). @home-cd'tje ligt een beetje CD te zijn ergens onder in een lade
Jij weet iig nog _waar_ ie ligt, iets wat ik dus niet weet :o

En tja, m'n PC/gebruikers-naam kan ik ondertussen wel dromen, kheb dat ding echt niet nodig :o

En dan daarbij... Zelfs als mn internet het _vroeger_ niet deed en ik runde dat test-proggie, dan gaf ie volgens mij toch een foutieve diagnose :X
Pagina: 1