Phantom voeding en alles er omheen

Pagina: 1
Acties:

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb een tijd uitgekeken naar een mooie koptelefoon met microfoon. Ik wou een AKG HSC 200 SR gaan aanschaffen.

Maar, dat ding heeft dus een externe voeding nodig aangezien mijn audigy geen phantom ondersteunt. Nu doe ik electronica en schijnt er een 48 volt gelijkspanning voedinkje te moeten komen. Nou, dat is done voor mij. Maar ik kan nergens vinden wat de rest.

Hoe gaat dat ding naar mijn audigy, die volgensmij met 2 kabeltjes werkt. En er zitten er 3 aan mijn microfoon. Ook iets met spoelen enzo. Tell me, please.

Heb de hele middag zitten googlen maar kan geen vatsoenlijke schema's vinden. Alleen voedingen, maar dat kan ik zelf ook wel.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Als het echt om 48V phantom power gaat ben je er nog niet met gewoon een 48V dc voedinkje bouwen. Die gelijkspanning moet worden gesuperponeerd op één van de twee signaaldraden van je gebalanceerde verbinding. Ik dacht dat het altijd de 'hot' is, maar zker weten doe ik het niet. Je moet wel de goede hebben, dan pakt die microfoon die spanning weer op voordat het het balanceercircuitje in gaat.
Ik geloof alleen dat de meeste pc mics en headsets met electret microfoons werken en die worden juist door alle geluidskaarten ondersteund, die werken met een stereo jack plug met een ongebalanceerd signaal, één van de aders draagt gewoon de dc spanning (volgens mij 5V.).

• DaDaJoker
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Koop gewoon een simpele microfoonvoorversterker, en sluit die aan op je kaart: simpelst, en goedkoopst, of een klein behringer mengpaneeltje. Heb je meteen wat toonregeling en kun je nog wat meer aansluiten (vanaf 59 euro....)

[ Voor 38% gewijzigd door DaDaJoker op 08-02-2003 18:37 ]

Specs? Zie ondertitel...

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Als ik de HSC 200 PC heb dan kan ie gewoon wel met een jackplug. Maar in nederland is maar in AKG distrubutor, en die heeft die niet op hun bestellijst. ff kijken of ze hem voor mij niet kunnen importeren. Anders misschien wat dadajoker zecht.