Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Moet gewoon kunnen. Mijn geheugen heeft ook een hele tijd op 266 gelopen omdat ik een nogal klote Asus bord had, die geen 333 aan kon. nooit problemen mee gehad dat het langzamer liep ofzo.
ik bedoel juist anders om.. ik wil naar 333, omdat et eigelijk ook 333 geheugen is.. maar weet nie of dat schadelijk is ofzo aangezien ik een "gewone' 133 cpu heb
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je geheugen is DDR (Dual Data Rate) wat dus theoretisch 2 x zo snel als de FSB loopt. 2x133 = 266.KarreMania schreef op 07 February 2003 @ 19:47:
ik bedoel juist anders om.. ik wil naar 333, omdat et eigelijk ook 333 geheugen is.. maar weet nie of dat schadelijk is ofzo aangezien ik een "gewone' 133 cpu heb
Als je je geheugen nu niet synchroon aan je FSB draait (dus op 133, 266DDR) op 333MHz dan heb je kans dat je performance er alleen maar op achteruit gaat omdat het over het algemeen geldt dat je geheugen dan zit te wachten op de data die je langzamer lopende processor moet leveren...
Ik zou gewoon eens wat drivertjes gaan updaten, misschien eens een nieuwe installatie van WinXP of iets dergelijks want als je geheugen goed is dan is er wat anders aan de hand wat waarschijnlijk gewoon softwarematig is. Instabiliteit los je denk ik niet op door het geheugen sneller te laten lopen.
Edit: Het is overigens niet schadelijk om het geheugen op 166MHz (dus 333DDR) te laten lopen want daar is het voor gemaakt. Let alleen HEEL goed op dat je ook daadwerkelijk je geheugen op 166 zet en NIET je FSB. Want dat kan de processor waarschijnlijk niet aan (het systeem zal niet booten, maar processor zal hoogstwaarschijnlijk niet doorbranden oid.).
[ Voor 19% gewijzigd door KneoK op 07-02-2003 20:05 ]
Verwijderd
als dat een kt333 chipset is dan kan je het geheugen gewoon asynchroon laten lopen zodat je cpu op 133 en je geheugen 166mhz draait
Ik heb een kt333 (VIA is dat toch?), in de bios staat de optie DDR mem speed, te kiezen tussen 133/166.. als het geen kwaad kan, ga ik het gewoon proberen.. qua drivers, die zijn afgelopen weekend allemaal geupdated (muis/gfx/geluid). En die blauwe schermen had ik ook af en toe bij een kale installatie van winxp.
Pagina: 1