[winxp] probleem na installatie win 2k

Pagina: 1
Acties:

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:58
ik had eerst op mijn pc win me, win xp en mandrake linux
ik heb nu win me upgegrade naar win2k, en win2k heeft zichzelf netjes toegevoegd aan het bootmenu van win xp (en mijn mandrake bootmenu intact gelaten :D)
echter, als ik nu winxp op wil starten krijg ik een foutmelding dat windows 2000 een probleem heeft met enkele bestanden
wat heeft de installatie van win2000 gedaan met windows xp bestanden/de boot record?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

hmm ik heb nog nooit gehoord van iemand die winXP dual wilde laten draaien met 2000 eigenlijk, het is ook een beetje een vreemde combinatie. Vanwaar die keuze? 98 en XP of 98 en 2000 kan ik nog wel begrijpen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 10:18:
hmm ik heb nog nooit gehoord van iemand die winXP dual wilde laten draaien met 2000 eigenlijk, het is ook een beetje een vreemde combinatie.
*uche*
Maakt dat wat uit dan? Doe het zelf ook, omdat ik XP nog lang niet als primary OS wil.

[ontopic]
de installatie van win2k NA XP heeft de bootfiles van XP weer overschreven.
voer een recovery van XP uit en geruik de commands fixboot en bootcfg om te herstellen.
[search=Xp na win2k installen]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pietje63
BackSlash32 schreef op 08 February 2003 @ 11:10[/message]:

de installatie van win2k NA XP heeft de bootfiles van XP weer overschreven.
voer een recovery van XP uit en geruik de commands fixboot en bootcfg om te herstellen.
[search=Xp na win2k installen]
die zoekterm levert geen nuttige resultaten op (dat gaat over xp installeren na win 2k, en ik hoop het op te kunnen lossen zonder herinstallatie, ivm service packs e.d.)
een recovery van XP, wat bedoel je daarmee, recovery functie van install of van win xp zelf
die laatste gaat nl niet, want ik kom niet in xp :s
is er niet een proggie dat ik onder 2k kan draaien om de commando's 'fixboot' en 'bootcfg' te draaien?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• pietje63
Het probleem is opgelost :)
uiteindelijk:
1) met win98 cd-rom opgestart (win xp cd is niet bootable :+ )
2) gekozen voor booten van cd/rom met cd/rom ondersteuning
3) naar mijn win xp cd gegaan -> de map i386 en winnt opgestart (was even vergeten dat dat de setup was)
4) na het kopieëren van bestanden stopte hij er mee -> opnieuw opgestart gelukkig stond win xp setup erbij die gekozen, toen ging ie verder en kon ik kiezen voor restore
5) na de winxp partitie gekozen te hebben en admin paswoord kwam ik in een dos-look-a-like (soms snap ik het even niet bij ms, hoe de relatie tussen winxp en dos nu zit)
6) toen fixmbr + fixboot + ntldr + ntdetect zoals hierboven genoemd gedaan
7) exit getypt -> pc startte opnieuw op, en win xp deed het
8) boot.ini even bijgewerkt
9) ontdekt dat hij het perfect (zover mogelijk) deed

HULDE voor GoT