Toon posts:

Dell Poweredge 2650... STOERRRRRRRR!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een Dell Poweredge 2650 geinstalleerd, met Dual Xeon 1.8 Ghz processor.

An sich niks bijzonders, totdat ik het zaakje eenmaal had geinstalleerd. Toen ik de taskmanager opstartte, zag ik tot mijn grote verbazing dat er VIER processors in de taskmanager stonden, in plaats van twee.. Ik naar de projectmanager om te vragen of er wel vier in moesten in plaats van twee. "Nee hoor, het horen er twee te zijn, dus haal de andere twee er maar uit".. Dus ik schroef het ding open, en tot mijn grote verbazing zie ik maar 2 processoren zitten! Er IS niet eens ruimte voor 4 processors.

Ik dus even op de Dell site kijken: "Up to 2 Intel Xeon processors at 1.8GHz to 2.8GHz with NetBurst Micro-architecture with Hyper-Threading technology".. SWEEEET!!!!

Het is dus een 1.8 Ghz Xeon processor MET Hyper-threading!! :9~ :9~ :9~

Ik dacht dat Hyper-threading pas vanaf de 3Ghz cpu's begon?

Helaas is de server al afgeleverd aan de klant, maar volgende keer zal ik wel wat benchmarks draaien.

Just thought you'd like to know..

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Zijn het toevallig geen 2.8 ghz processoren..........

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

job

Hyper-treading zit inderdaad bij de p4 er vanaf 3 Ghz in.

jij hebt daar echter een Xeon staan.
heel normaal.

maar wat is hier nou zo stoer aan dan?? het is gewoon een standaard feature van de Xeon.
er is nog nauwelijks software te krijgen die daadwerkelijk gebruik maakt van de HT technologie.

het blijven gewoon 2 cpu's en het gaat er echt niet 2 maal zo snel mee.

[ Voor 65% gewijzigd door job op 07-02-2003 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope, Bios zegt ook 1800 Mhz, en Windows 2000 Device manager komt vrolijk met vier keer 1790 Mhz

Verwijderd

topic mag wel een beetje minder ..maar ok :) tis een leuk dingetje inderdaad. Bij de p4 issie vanaf 3 ghz, maar de xeon zal hij wel eerder zijn geintroduceerd (en anders is het niet te verklaren ;))

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende Xeons geinstalleerd, maar dit is de eerste met Hyper-threading die ik ben tegengekomen.. Dus zo normaal is 't niet hoor ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Bedankt voor de mededeling maar dat Xeon's aan HTT doen (al sinds Q1 2002) is eigenlijk wel bekend ;) Daarnaast zie ik wel erg veel caps in de title.

[ Voor 7% gewijzigd door Abbadon op 07-02-2003 17:51 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De (P4) Xeons hebben vanaf begin 2002 al HyperThreading.
er is nog nauwelijks software te krijgen die daadwerkelijk gebruik maakt van de HT technologie.
Serverapps zijn doorgaans zo multi-threaded als maar enigzins mogelijk is. Het zal geen probleem zijn om die twee virtuele CPU's redelijk gelijkmatig te belasten, maar of HyperThreading dan ook snelhiedswinst oplevert hangt af van de toepassing.

Je zou dit eens kunnen lezen:

http://www.anandtech.com/IT/showdoc.html?i=1747
http://www.anandtech.com/IT/showdoc.html?i=1641

[ Voor 4% gewijzigd door Femme op 07-02-2003 17:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.