[Win98] Start niet volledig op...

Pagina: 1
Acties:

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 13:44
Probleem:

Naar IE 5.5 geupgrade/geïnstalleerd op een bak met Win98 erop. Installatie is gelukt, dus vraagt om reboot. Ok.
Windows start op.. gaat wat systeem instellingen wijzigen, maar blijft halverwege hangen.
Dus.. reset. Daarna start Windows op, de "welkomstune" klinkt en "hij" laat de achtergrond zien van het bureaublad, maar dat is dan ook alles...
Enige processen die er te zien zijn bij een CTRL-ALT-DEL zijn:
explorer en rnaap

Is deze install nog te redden???

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kom je nog in de veilige modus?

Kijk dan wat er aan overtollige zooi in de msconfig staat, en vink dat uit. :)

• nitpicker
Vergeten te vertellen.. veilige modus komtie net zover als bij de gewone... niet verder dan de achtergrond laten zien... en that's it....

edit:

In de bootlog.txt staat het volgende:

loadfailed = ndis2sup.vxd

en

initcompletefailed = SDVXD

enige 2 foutmeldingen...

[ Voor 37% gewijzigd door nitpicker op 07-02-2003 17:40 ]

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

VXD zut dus.....Trek je netwerkkaart eris uit en kijk of hij dan wel opstart.

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• nitpicker
Dr zit geen netwerkkaart in.. is een modem ook goed?

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Zet er een degelijke besturing op....met Win98 kan je altijd zo'n toestanden verwachten >:)

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• nitpicker
kDraai zelf dan ook WinXP, maar dis de pc van mn broer.. en die zou ik toch graag willen redden.. want er staat een hoop op wat hij nog nodig heeft en wil bewaren...

Dus.. is deze install nog te redden? kGa nu iig proberen te booten zonder ballast.. maw PCI kaarten e.d.

edit:
Nou... ook dat werkt niet...

Ik denk eraan de hd dr ff uit te halen.. alles over te zetten op een degelijk besturingssysteem.. en dan vragen of ik XP mag installeren ;)

[ Voor 26% gewijzigd door nitpicker op 08-02-2003 10:45 ]

Verwijderd

survivor schreef op 08 februari 2003 @ 10:35:
Zet er een degelijke besturing op....met Win98 kan je altijd zo'n toestanden verwachten >:)
Dit is weer zo'n reply waar de niemand iets aan heeft...

[ontopic]
Ik heb ff voor je gegoogled, en kwam de volgende pagina tegen.

Het zou dus in principe geen probleem moeten zijn SDVXD zou er alleen maar zijn om sneller op te starten, en zonder ndis2sup.vxd geladen zou hij het ook moeten doen, probeer anders eens met confirmation for every step op te starten en kijk of je daar wat kunt ontdekken..
Suc6

• nitpicker
Bevestiging van elke stap heb ik ook al geprobeerd... bedankt voor het google-n.. doe ik normaal ook.. maar wil het zsm weer goed hebben.. ben dat ff vergeten.. :-/ Sorry for that one!

Hij zou het dus gewoon moeten doen.. maar doet het dus gewoon niet...

Win98.. *zucht*
Pagina: 1