ik heb sinds vandaag adsl van hccnet
maar als ik de telefoon opppak beneden hoor ik een ruis
heel hard
wat kan dat zijn
maar als ik de telefoon opppak beneden hoor ik een ruis
heel hard
wat kan dat zijn
[ Voor 50% gewijzigd door dominic op 07-02-2003 17:24 ]
ieeeepppppp :P
Huiscentrale gebruiken, of de kabel die uit de telefoonaansluiting van de splitter komt, verbinden aan zo een wandcontactdoosje.Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 18:07:
Ik weet nu wat het probleem is, maar hoe kan ik 2 telefoons op de splitter aansluiten???
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| stekker stekker met rugaansluiting
| | (waar stekker van telefoon 2 inkan)
v v
___ ___ _________
| |- | |- | o o |
| |- | |- | o o |
| | | | | | <- Wandcontactdoos
| | | | | |
|___| |___| | |
| | |_________| ADSL modem
| | | |
Telefoon2 Telefoon1 | |
| |
+---- Splitter aansluiting ---+
voor telefoon
|
|
|
Naar telefoonlijn
(in de meterkast) |
[ Voor 50% gewijzigd door Rafe op 07-02-2003 18:23 ]
Patrick, ik zie dat je nog niet zolang op got zit.Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 18:07:
Ik weet nu wat het probleem is, maar hoe kan ik 2 telefoons op de splitter aansluiten???
Je ziet dus 2 linkjes staan naar handleidingen hoe je adsl moet aansluiten (deze zit overigens ook bij het adsl pakket zelf) en in elke beschrijving staat benadrukt dat de splitter [i]voor[i] alle telefoons moet in het huis.Ik wil ADSL. Is het doe-het-zelven een groot probleem of kan iedereen het?
In principe stelt het niks voor.
Het komt op het volgende neer (uitgaande van Ethernet):
# splittertje aansluiten bij de hoofdaansluiting. Even goede handleiding lezen: er mogen geen toestellen vóór de hoofdaansluiting afgetapt zijn. Technisch stelt het niks voor: stekkertjes erin en klaar
# ethernetkaartje zul je zelf voor moeten zorgen. Te koop bij elke computerwinkel voor enkele tientjes. Realtek chipset bijvoorbeeld. 10MBit is voldoende voor ADSL, 100/10 Mbit kaartjes werken uiteraard ook. 100 Mbit kaartjes echter niet. > Ethernetkaartje erin
# modem neerpleuren, kabel in het ethernetkaartje, telefoonkabel erin en klaar
Het aansluiten van een ADSL verbinding is dus relatief simpel, eigenlijk moet elke tweaker dit (bij wijze van spreken) met zijn ogen dicht kunnen aansluiten Mocht het desondanks toch niet helemaal lukken staan hieronder 2 links, met een volledige beschrijving van het KPN-adsl pakket. Ook is deze handleiding prima te gebruiken voor BBned.
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_pstn_setup.asp <--- analoog
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_isdn_setup.asp <--- isdn
Software installatie kan moeilijk zijn, volg goed de handleiding en als je er niet uitkomt ff de helpdesk bellen. Er staat trouwens een fout in die handleiding, zie dit topic hier op GoT. Het subnetmask bleek verkeerd in de handleiding te staan
Met een USB Modem werkt het allemaal nog simpeler...
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq