Toon posts:

Win2k Terminal Server print in DOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak via Terminal Server Client verbinding met een win2k terminal server. Alles software werkt, incl Exact voor DOS. Maar nu het probleem: ik wil als terminal-sessie vanuit Exact voor DOS naar mijn locale printer printen....

TS herkent de printer, dus dat is het probleem niet. Naar welke queue moet ik in DOS schrijven, of moet het heel anders?

Heel graag jullie suggesties.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Als je ingelogd ben in terminal server en rechtsklikt op de eigenschappen van Network neighbourhood en kiest voor capture printerport, dan kun je LPT1 (lokale poort op de printserver) mappen naar jouw lokale printer, dat zou genoeg moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen de communicatie tussen de Terminal Server en de lokale printer via DOS draaien, maar nu loop ik tegen iets anders sufs aan, namelijk dat de opdracht wel naar de lokale printer wordt gestuurd (HP 1100), maar deze alleen gaat knipperen en pas gaat printen nadat je op een knop op de printer drukt. Heel suf, hij moet gewoon in 1 keer gaan printen. Gek genoeg kan ik hier toch weinig info over vinden, is dit zo'n bijzondere toepassing?

De oplossing erbij vertellen is ook wel zo netjes, deel de printer lokaal, installeer op de TS de printer indien deze niet door win2k standaard herkent wordt (bv HP1200), log in, share de printer op de TS, maak in dos-promt een lpt1 via net use : net use lpt1 \\$SERVER$\$PRINTERSHARE$. Print in dezelfde dos-box even een testje, bv. copy test.txt lpt1 en klaar is kees. Maar dan blijft hij dus lokaal hangen bij mij.....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 11:52 ]

• just
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 02:41
staat de printer koppeling misschien op letter ipv A4? dan moet je idd een keer op de knop drukken op de print eruit te krijgen.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Papierformaat kan idd een oorzaak zijn. Ook gaan niet alle printers netjes om met DOS progs die geen end of page meesturen. Dan blijft de printer gewoon wachten op data, totdat er genoeg is om een hele pagina te printen (als je dus meerdere keren die copy test.txt lpt1 achter elkaar tikt, zal er op een gegeven moment wel een blad uitkomen) of totdat op de knop op de printer gedrukt wordt.

Verder heb ik vaker problemen gezien met printerdrivers die niet voor Terminal Server geschreven zijn. Dat evt. controleren of ander misschien een Laserjet4 drivertje of zo van windows zelf installeren, die is meestal wel compatible met de meeste HP laserprinters, maar dat zou je moeten proberen met de 1100, ik weet niet of dat bij deze printer ook zo is)

Verwijderd

je zou een scriptje kunnen schrijven dat voor dat de applicatie ook daadwerkelijk gaat draaien dat ie automatisch de LPT1 captured naar de HP1100.

* net use LPT1 \\$SERVER$\$PRINTERSHARE$ *
* Hier de exact regel uitvoeren *

succes!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 13:27

TeeDee

CQB 241

Ik vind net use altijd een beetje vreemd. Je hebt in w2k ook zoiets als: lpr.exe

Dat werkt perfect. Maar als je het al zo opgelost hebt, why not :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1