[DOS+FTP] Meerdere ftp connectie's

Pagina: 1
Acties:

• PR3T
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 13:00

PR3T

[DPC]Team_RC

Topicstarter
Kan ik in een batch bestand meerdere ftp connecties achter elkaar doen?

ftpx.bat
code:
1
2
3
ftp -s:bla.ini
cd files\get\
ftp -s:bla2.ini

het eerste ftp commando doet ie en voert de commando's in bla.ini uit. Maar hij gaat daarna niet door met de andere commando's in de batchfile.

Wat is hier het probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door PR3T op 07-02-2003 17:13 ]

Proud member of [DPC]Team_RC | Join Team RC

Verwijderd

Heb je ook een command 'quit' in je bla.ini en bla2.ini staan? Anders sluit je FTP-connectie nl. niet :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

probeer eens call voor de 'ftp' command te zetten. Dan weet je zo goed als zeker dat de command interpreter terugkeert naar de batch file. (soort fork zal ik maar zeggen ...)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

drm schreef op 07 februari 2003 @ 18:08:
probeer eens call voor de 'ftp' command te zetten. Dan weet je zo goed als zeker dat de command interpreter terugkeert naar de batch file. (soort fork zal ik maar zeggen ...)
nope, dat is niet waar, call wordt gebruikt om terug te keren bij het uitvoeren van een andere batch file.

Vanaf MSDOS 7 (win95) kan je gebruik maken van "start" hiermee heb je de mogelijk om een nieuw procces te starten, welke dus op de achtergrond draait.
Doe maar eens
code:
1
start /?

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34
PR3T schreef op 07 februari 2003 @ 17:06:
Kan ik in een batch bestand meerdere ftp connecties achter elkaar doen?

ftpx.bat
code:
1
2
3
ftp -s:bla.ini
cd files\get\
ftp -s:bla2.ini

het eerste ftp commando doet ie en voert de commando's in bla.ini uit. Maar hij gaat daarna niet door met de andere commando's in de batchfile.

Wat is hier het probleem?
Zoals al vermeld heb je waarschijnlijk geen quit aan het einde van je bla.ini.

Wat je overigens hier in dit specifieke geval ook kan doen is er 1 "bla.ini" van maken en het commando 'lcd files\get' gebruiken om je local directory te veranderen.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:20

johnwoo

3S-GTE

In DOS gaat het sowieso lastig worden om meerdere FTP processen tegelijk te starten :P

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• PR3T

PR3T

[DPC]Team_RC

Topicstarter
sverzijl schreef op 07 February 2003 @ 18:21:
[...]

Zoals al vermeld heb je waarschijnlijk geen quit aan het einde van je bla.ini.

Wat je overigens hier in dit specifieke geval ook kan doen is er 1 "bla.ini" van maken en het commando 'lcd files\get' gebruiken om je local directory te veranderen.
Ik heb wel een quit in m'n ini file staan.

• PR3T

PR3T

[DPC]Team_RC

Topicstarter
johnwoo schreef op 07 February 2003 @ 18:23:
In DOS gaat het sowieso lastig worden om meerdere FTP processen tegelijk te starten :P
Nee dat weet ik ook wel, het is de bedoeling dat ze na mekaar uitgevoerd worden.

• sverzijl
PR3T schreef op 07 February 2003 @ 19:30:
[...]

Ik heb wel een quit in m'n ini file staan.
misschien kom je dan nu op het idee om wat meer informatie te geven zodat we niet alles hoeven te raden ? ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wat gebeurt er als je zelf deze commando's uitvoert :?
debuggen heet dat :P

• sverzijl
ik denk dat ik al weet wat het probleem is.
je voert het 1e commando uit vanuit de directory waar zowel bla.ini als bla2.ini staan. Na het 1e commando verander je de current directory naar \files\get . Als je vervolgens het 2e commando uitvoert, kan bla2.ini niet gevonden worden omdat deze niet in \files\get staat.

2 oplossingen :
1) zie mijn eerder aangegeven oplossing (alles in 1 ftp script)
2) volledig pad aangeven in je ftp scriptfiles (dus ftp -s:c:\pad\naar\ftp\scripts\bla2.ini)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Erkens:
nope, dat is niet waar, call wordt gebruikt om terug te keren bij het uitvoeren van een andere batch file.

Vanaf MSDOS 7 (win95) kan je gebruik maken van "start" hiermee heb je de mogelijk om een nieuw procces te starten, welke dus op de achtergrond draait.
Doe maar eens
code:
1
start /?

Hm, ik kan me herinneren dat 't me ook nog wel eens geholpen heeft bij progjes die geen batch waren, maar goed, je zal wel gelijk hebben :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1