Ik ben bezig een scriptje te schrijven wat een melding moet geven als een filesysteem voor meer dan 90% vol is. Ik heb hier het volgende scriptje voor gemaakt:
ziet iemand de fout in mijn script? ik denk zelf dat het aan de verkeerde manier van haakjes ofzo ligt, maar ik ben al even aan het zoeken en ik kan het niet vinden
nu werkt het scriptje op zich wel, en geeft het de volgende output als ik hem op 50 zet ipv 90:if ( `df -Hl|df -Hl|grep -v ^Filesystem|mawk '$5 > 90'| wc -l` < 0 ) ;then
echo
echo
echo "------------------ Disk Space Begin --------------------"
echo
df -Hl|df -Hl|grep -v ^Filesystem|mawk '$5 > 90 {print "filesystem "$1 " is
in use for " $5", there is only "$4" free"}'
echo "-------------------- Disk Space End --------------------"
fi
nu is het de bedoeling dat hij alleen output genereerd als er filesystems zijn die voller dan 90% zijn, het moet nl via logwatch gebruikt gaan worden. Ik wilde hier de eerste regel voor gebruiken die er voor moet zorgen dat als de word count (wc) 0 is er niets gedaan wordt, nu krijg ik de foutmeling: ./disk_space: 0: No such file or directory------------------ Disk Space Begin --------------------
filesystem /dev/hda1 is in use for 82%, there is only 3.8M free
filesystem /dev/hda2 is in use for 51%, there is only 2.4G free
-------------------- Disk Space End --------------------
ziet iemand de fout in mijn script? ik denk zelf dat het aan de verkeerde manier van haakjes ofzo ligt, maar ik ben al even aan het zoeken en ik kan het niet vinden