Toon posts:

[ISDN] 2 x inbellen op verschillende pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met 2 verschillende computersystemen!

- 1 in een kamer (kantoor) met een ISDN aansluiting
- 1 in een kamer naast het kantoor

Als ik nou ik het kantoor bij de ISDN aansluiting een ISDN splitter neerknal kan ik dan op beide pc's tegelijk inbellen? Je zou zeggen dat het mogelijk is omdat er 128k vrij is en er bij een "singlecall" maar 64k gebruikt word.... wie kan mij hier tips of evt. andere mogelijkheden over geven!

PS. ICS is niet mogelijk omdat de pc op het kantoor niet de hele dag aan kan staan!!!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Ja , is mogelijk.
2x64k is waar je ISDN uit bestaat.

/me vind dit wel een beetje basic ISDN

[ Voor 35% gewijzigd door JdM op 07-02-2003 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Radian schreef op 07 februari 2003 @ 16:42:
Ja , is mogelijk.
2x64k is waar je ISDN uit bestaat.

/me vind dit wel een beetje basic ISDN
Dus jij weet zeker dat ik met een splitter op beide computers TEGELIJK(!!!!) kan inbellen?

Bedankt dan iig ;)

/me vind dat basic isdn gezeik niet zo leuk

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 16:45:
[...]

Dus jij weet zeker dat ik met een splitter op beide computers TEGELIJK(!!!!) kan inbellen?

Bedankt dan iig ;)

/me vind dat basic isdn gezeik niet zo leuk
Ja dat is eigenlijk toch gewoon logisch :? je hebt twee b-kanalen van 64k deze zitten op 1 s0bus en kun je allebei tegelijkertijd aanspreken dmv een splitter

/me weet zeker dat dat ergens heel makkelijk te vinden is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 07-02-2003 16:48 ]

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Splitter? Als je maar niet zo'n opsteekstekker bedoeld ofzo.

Volgens mij moet je namelijk een soort bus structuur maken, ik heb thuis een kabel getrokken met 2 aansluitdozen waarvan de laatste een terminator heeft (geen schwarzenegger :) ) Zat toendertijd in het (niet KPN) pakket. Ik kan dus in totaal 4 isdn apparaten aansluiten met een RJ45 stekker. Bijv 3 pc's en 1 A/B adapter.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Quantor schreef op 07 February 2003 @ 16:53:
Splitter? Als je maar niet zo'n opsteekstekker bedoeld ofzo.

Volgens mij moet je namelijk een soort bus structuur maken, ik heb thuis een kabel getrokken met 2 aansluitdozen waarvan de laatste een terminator heeft (geen schwarzenegger :) ) Zat toendertijd in het (niet KPN) pakket. Ik kan dus in totaal 4 isdn apparaten aansluiten met een RJ45 stekker. Bijv 3 pc's en 1 A/B adapter.
Niet alles geloven wat KPN je verteld ;)

Serieus, ik heb een perfecte bus liggen, en allemaal problemen.
(Aangelegd en nog een paar keer gecontroleerd door monteurs)

ISDN is niet zo schokkend dat je echt veel problemen kunt verwachten met een simpele splitter. En wat dacht je dan van zo'n opmerking: maximaal 11 meter... en dan zijn ze echt zo erg dat 10,9 het niet is, en 11,1 wel. En dan zo zwart/wit mogelijk :P

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Dit kan. Je kunt twee keer inbellen, en twee verbindingen van 64 kbit/s opbouwen - mits je provider het toelaat twee keer in te bellen uiteraard.

Je betaald uiteraard wel twee keer telefoonkosten, en dat maakt de volgende oplossing weer aantrekkelijk (plus je houdt een lijn vrij) - welke uiteindelijk goedkoper zal zijn.

Koop een ISDN router. Hierbij bouwt de router de verbinding op en zorgt via een netwerkje dat beide computers kunnen internetten. Er zijn zelfs routers die een klein "taskbar-tray" icoontje hebben zodat je de verbinding zelf kan verbreken/instellen om te voorkomen dat de router nodeloos gaat zitten verbinden omdat bijv. Norton Update of Windows Update wil gaan zitten kijken voor updates.

De PC hoeft bij een router niet aan te staan. Een router gebruikt nauwelijks stroom (veel minder dan bijv. een wekkerradio) en maakt geen enkel geluid.

[ Voor 24% gewijzigd door maartena op 07-02-2003 18:29 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Dit kan prima ja. Daar is ISDN voor bedoeld; 2x gebruik maken van 64k. Of dit nu spraak of data is, dat maakt niets uit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.