Hoedeplank, in de herkansing. :P

Pagina: 1
Acties:

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoi,

Een poosje geleden (maandje of 4) ben ik bezig gegaan met een MDF hoedeplank voor in me micra. :)
De speakers heb ik er dus boven in 'hangen', nu wil ik het eigenlijk verdiept aanleggen.... zodag er een egaal laken overheen komt. Zodat niet iedereen kan zien welke speakers ik heb. ;)

Huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/micra/audio/insideview.jpg
Kabels inmiddels al weggewerkt. ;)

Goed, ik zat zelf te denken om deze de modden, frezen?
De MDF plank is 18mm dik, ik denk dat ik dan te weinig dikte heb, of zit ik er naast?
Kan natuurlijk ook een plankje eronder lijmen/schroeven en daar de speaker in schroeven?

Hellup. ;)

Whatever.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het antwoord heb je zelf al gegeven. ;)
Ik zou 2 ringen van MDF maken en op de plaats zetten waar de speakers moeten komen, de gaten die er nu zitten hoef je dan alleen maar groter te maken en voila, verzonken speakers. :) Dan is het alleen nog maar een kwestie van het spannen van het doek en klaar is klara (meendering). :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Zoiets dacht ik ook al jah, maar hoe bescherm ik de speakers?
Orginele kappen gebruiken? Of zijn er soorten gaas dat ik er onzichtbaar overheen kan plaatsen? :?

Whatever.

Verwijderd

Kijk ook eens (naast GoT natuurlijk ;) ) op http://www.showyoursound.nl .
Die jongens daar weten er echt alles van af. Check dat forum voor het een en ander. Foto's van installs van sommige mensen.... bloedje geil gewoon :P

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Hoedenplank volgens het 'Groene boekje'! :X

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Je kan de kappen gebruiken maar dat gaat ten koste van het geluid, dit omdat er ook een doek overheen gaat. Als je een beetje handig ben dan zaag je van triplex (whatever) 2 mooie roosters en die kun je er dan op leggen. Je zou zelfs kippengaas kunnen spannen als je wilt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Dat doek wat eroverheen gaat, wat voor'n doek is dat? Je hebt namelijk speciale bekleding om speakers weg te werken in je hoedenplank. Dit gaat niet ten koste van het geluid.

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Epitome schreef op 07 februari 2003 @ 16:50:
Hoedenplank volgens het 'Groene boekje'! :X
Lekker belangrijk joh! :Z
Weer een post erbij....

Maargoed, op showyoursound.nl heb ik gekeken, kon zo nix vinden op het forum.
Ik denk dat ik volgende week maar ff langs de winkel ga en ff kijken wat ze in de aanbieding hebben, rooster moet nl. wel stevig zijn etc. ;)

Sanoes > Het huidige doek is van Caliber, Speciaal voor hoedeplanken. Laat het geluid er door.

[ Voor 12% gewijzigd door Harmen op 07-02-2003 16:56 ]

Whatever.

Verwijderd

je kunt met behulp van een boven vrees ook precies je boxen uit vrezen in het mdf en net zo diep als je je boxen met kap zodat ze precies legaal komen met de hoedenplank

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
18 mm kun je denk ik niet je speakers voldoende in verzinken en dan ook nog eens stevig houden (zodat je speaker niet in je achterbak ligt op het moment dat iemand z'n jas er opplettert ;)). Wat je ook kan doen, is je speaker op een plakje schroeven, en in de bovenste plank dan een rand uitfresen voor je kap:

Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/forum/speaker.gif :)

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

Misschien begrijp ik het niet heulemaal, maar ik had mijn pioneer speakers destijds gewoon aan de onderkant gemonteerd.
Als je de kapjes er af haalt, kun je de schroeven er toch gewoon vanaf de onderkant injassen?

of mis ik nu iets

where is my car?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nixan schreef op 07 februari 2003 @ 19:37:
Misschien begrijp ik het niet heulemaal, maar ik had mijn pioneer speakers destijds gewoon aan de onderkant gemonteerd.
Als je de kapjes er af haalt, kun je de schroeven er toch gewoon vanaf de onderkant injassen?

of mis ik nu iets
dan kun je je kapje niet laten verzinken, en als je alleen maar in die MDF freest heb je gewoon een gat er uitgefreesd :D

dus moet je ook nog iets van een plank er onder plakken/schroeven :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat ik destijds gedaan heb:

1. speakers onder vastschroeven. (slagmoeren werken perfect hiervoor)
2. Over het gat (boven dus) horrengaas nieten (goed strak)
3. Bekleding erover.

Je ziet niets, je hoort alles :D

Wise enough to play the fool

Pagina: 1