TT Volcano9 constant op volle snelheid. Sensor stuk?

Pagina: 1
Acties:

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik zit met een probleem. :'(

Mijn TT Volcano9 draait nu ineens constant op volle toeren, terwijl het normaal gesproken via de sensor zou moeten werken.

Tot gisteren deed alles het perfect. M'n pc startte altijd heel rustig op en de snelheid van m'n cooler nam toe/af al naar gelang m'n CPU warmer werd (of kouder). Maar sinds vandaag dus niet meer. :(

Ik heb de sensor los gehaald en de handregelaar op de Volcano9 aangesloten, en ja hoor... die doet het perfect. Als ik aan het knopje draai dan kan ik mooi zelf de snelheid van de cooler regelen.

Normaal gesproken draait de cooler alleen op volle toeren als je een jumpertje op de uitgang van de handregelaar zet. Maar die zit er dus niet op. Het domme ding draait nu dus op volle toeren, terwijl het op de sensor zit aangesloten. :/

Ik had de cooler-check in de bios altijd aan staan, en dan kreeg ik altijd een vraag of ik zeker wist of ik door wilde gaan met booten. Als ik dan op 'y' klikte dan hoorde je de cooler eerst langzaam draaien en daarna steeds sneller. Die melding krijg ik nu ook niet meer. Bij het booten gaat het meteen naar Windows terwijl de Volcano9 op volle kracht draait en dat is niet echt een pretje wat betreft geluid. :|

Alles zit goed vast zoals in de handleiding aangeven, de sensor zit aan de onderkant van de CPU vast. Op de site van TT staat dat je geen Excessive Pressure moet uitoefenen op de sensor. Lijkt me dat je dat niet doet als je de handleiding hebt gevolgd. :?

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad? Is m'n sensor nou stuk gegaan? Of kan ik nog iets anders proberen om 'm aan de praat te krijgen?

Als ik 'm niet meer aan de praat krijg dan koop ik wel een nieuwe (volcano11 ofzo), want ik heb dus geen zin om handmatig m'n cooler aan te sturen, aangezien ik vast vergeet 'm sneller te zetten wanneer het harder moet draaien. :|

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Dat je kunt leven met het geluid van zon ding op volle toeren. Lijkt er in ieder geval wel op dat je sensor naar de sloop kan. Maaruh ik heb nog wel zo'n sensor liggen! Stuur maar een bubbeltjes envelop met genoeg postzegels en je adres erin naar me op en dan stuur ik hem terug. Mail me eerst ;)

Verwijderd

Oh zo.. hoe warm word je cpu dan ?? want dadelijk is gewoon 60c ofzo.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Stinger666 schreef op 07 februari 2003 @ 19:06:
Dat je kunt leven met het geluid van zon ding op volle toeren. Lijkt er in ieder geval wel op dat je sensor naar de sloop kan. Maaruh ik heb nog wel zo'n sensor liggen! Stuur maar een bubbeltjes envelop met genoeg postzegels en je adres erin naar me op en dan stuur ik hem terug. Mail me eerst ;)
Thanks. Mailtje is onderweg! :7
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 19:33:
Oh zo.. hoe warm word je cpu dan ?? want dadelijk is gewoon 60c ofzo.
M'n CPU is nu zo'n 40 graden, terwijl de cooler op maximaal (dus standje 'straaljager') draait. Heb nu even voor de gein dat handmatige ding er aan hangen en als ik 'm op de helft zet dan blijft-ie ook rond de 40 graden. Met games of 3DMark gaat-ie naar de 45 graden.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
lol, standje jumbojetengine? ik zou zelf liever zelf snelheid aanpassen, voor je het weet kapt je fan er gewoon mee ipv voluit blazen. en stand op half is goed zat. 40C? niks aan de hand..

[ Voor 6% gewijzigd door Terryb47 op 07-02-2003 23:01 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Thanks. Mailtje is onderweg! :7
You've got mail in return. Ik wacht op de envelop! Een oplossing voor dit probleem kan ik nog steeds niet bedenken. Moet echt hardware matig zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Stinger666 op 08-02-2003 03:09 ]

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 14:09

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Kheb een Volcano 7+ gehad met regulator...dat ding fikte helemaal weg :(
blij dat ik me kast openhad :`( schrok me de tering...na een paar weken met een F16 geleefd te hebben nu een Zalman en bij thermaltake krijgen ze dat ding wel terug :(

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

CJ schreef op 07 februari 2003 @ 22:30:

M'n CPU is nu zo'n 40 graden, terwijl de cooler op maximaal (dus standje 'straaljager') draait. Heb nu even voor de gein dat handmatige ding er aan hangen en als ik 'm op de helft zet dan blijft-ie ook rond de 40 graden. Met games of 3DMark gaat-ie naar de 45 graden.
Dat zijn ook mijn temps met een volcano 9+ en ik regel em ook gewoon handmatig, naja regel, dat ding heeft nog nooit harder gedraaid als 2800rpm en hij wordt niet warmer als 45C stressed :+ (geluid valt ook best mee)
Die sensor werkte bij mij ook niet helemaal, hij begon namelijk ook al direct volledig te draaien...... daarom heb ik em gewoon handmatig en geen problemen mee :)

[ Voor 5% gewijzigd door JaY- op 08-02-2003 10:43 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Handmatig is wel handig, maar ik zou hem toch aan mijn baybus hangen ipv steeds onder de tafel moeten kruipen en met een schroevendraaiertje gaan klooien om dat priegeldingetje te draaien.

Verwijderd

potmetertje van 10K doet het ook prima als manual-override :)
Pagina: 1