Toon posts:

WATERWETTER ..........Echt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vele denken dat waterwetter iets uitmaakt, maar volgens enkele testen die zijn gedaan in een systeem blijkt er toch niet echt veel van waar te zijn.
het enige voordeel dat je bereikt is dat de viscositeit (vloeibaarheid) van het water iets toeneemt, maar meer ook niet.
jammer.
integendeel zelfs, onder sommige omstandigheden is de koelcapaciteit van de vloeistof niet eens beter geworden.

zie link.

http://www.bunkermentality.net/wetter.html

:'(

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 16:04:
Vele denken dat waterwetter iets uitmaakt, maar volgens enkele testen die zijn gedaan in een systeem blijkt er toch niet echt veel van waar te zijn.
het enige voordeel dat je bereikt is dat de viscositeit (vloeibaarheid) van het water iets toeneemt, maar meer ook niet.
jammer.
integendeel zelfs, onder sommige omstandigheden is de koelcapaciteit van de vloeistof niet eens beter geworden.

zie link.

http://www.bunkermentality.net/wetter.html

:'(
erm er loopt een apart waterkoeling topic
wrom post je het daar niet ?
daar zal het meer tot zijn recht komen hoor
zo los heben we er ook niet echt veel aan lijkt me

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ligt er geheel aan. Als jij met een freon-koeling indirect op je CPU wilt koelen, wil je geen koelvat met water gebruiken; dit omdat dit bevriest bij 0 graden celsius. Als je hier glycol doorheen doet, of zelfs puur glycol gebruikt, gaat dit een héél stuk beter. En waterwetter is wel waterwetter maar geen waterwetter; dat wil zeggen: er zijn meer sjakies op de wereld, zowel blonde als roodharigen. De ene wetter is de andere niet, zowel qua samenstelling als qua resultaat.

Verwijderd

Ik kocht het ook niet voor de koelperformance, maar voor de anti-corossie.
En ik zag het staan in Amerika voor ¤3,99 die grote fles ja die rond de 30 euro bij oc-shop kost dacht ik, en toen kon ik het niet laten staan :)
Maar om er veel geld voor uittegeven zou ik ook niet doen nee

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 16:33:
Ik kocht het ook niet voor de koelperformance, maar voor de anti-corossie.
En ik zag het staan in Amerika voor ¤3,99 die grote fles ja die rond de 30 euro bij oc-shop kost dacht ik, en toen kon ik het niet laten staan :)
Maar om er veel geld voor uittegeven zou ik ook niet doen nee
in dat geval kun je beter een opofferingsmetaal in je water hangen, dat scheelt ook enorm. Hang 'm in een stuk wat duidelijk in zicht is en makkelijk te vervangen, dan weet en kun je altijd dat ding op tijd vervangen :)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hij zegt juist dat het wel werkt, temperatuur daalt immers 1 graad, maar dat het wel erg duur is. :)

Maar een ander voordeel is dat het zorgt dat je Al + Cu door elkaar kan gebruiken en daar heeft ie het geeneens over :? Beetje vage 'review' hoor...

Verwijderd

Aikon schreef op 07 February 2003 @ 17:31:
Hij zegt juist dat het wel werkt, temperatuur daalt immers 1 graad, maar dat het wel erg duur is. :)

Maar een ander voordeel is dat het zorgt dat je Al + Cu door elkaar kan gebruiken en daar heeft ie het geeneens over :? Beetje vage 'review' hoor...
Inderdaad daar neem je t toch voor!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Hier zijn al zoveel topics over geweest! En er is niet voor niks een groot WC topic :?

Verwijderd

Mja..hier kan ik heel kort over zijn: nutteloos. Als je het dan toch kwijt wil post het dan in [rml][ WC] Het grote waterkoelingvragen topic.[/rml]

;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.