welk harddirve 2.5" 9.5 mm hoog

Pagina: 1
Acties:

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Topicstarter
Ik heb een inspiron 8200(dell) met een hardeschijf >

FUJMHR2030AT
Producent Fujitsu Computers
Partnr MHR2030AT
Omschrijving Harddisk 30GB 2.5inch
2.5-inch harddisk 30GB,9.5mm bouwhoogte, 2MB cache,
4200rpm,UltraATA/100 (ATA-5), tot 30.7MB/sec.
'Silent HDD' technologie: zeer geruisarme (vloeistof lagers)
motor en seek mechanisme!

En ben op zoek naar een groter! nu heb ik er een paar gevonden

Nu zijn mijn vragen zijn de onderlinge merken competible ibm/fujitsu/toshiba
en specifiek op de aansluiting?

En stel dat ik er een ibm travelstar in plaats en dat de connectie goed is zou de dell bios die andere harde schijf accepteren.

kan je die 30bg mobile hardisk in een gewoon midi toren plaaten is er nog een omvormer voor de voeding en datakabel nodig?

:?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

rjf schreef op 07 February 2003 @ 16:01:

En ben op zoek naar een groter! nu heb ik er een paar gevonden

Nu zijn mijn vragen zijn de onderlinge merken competible ibm/fujitsu/toshiba
en specifiek op de aansluiting?
jep, standaard aansluiting net als IDE
En stel dat ik er een ibm travelstar in plaats en dat de connectie goed is zou de dell bios die andere harde schijf accepteren.
zou moeten werken, misschien dat dat ding met een 32GB limiet zit, maar lijkt me sterk
kan je die 30bg mobile hardisk in een gewoon midi toren plaaten is er nog een omvormer voor de voeding en datakabel nodig?

:?
kun je een convertor voor kopen, daarop kun je de stroom en ide kabel aansluiten, en deze vervolgens achterin de mobile hdd doen (daar wordt stroom en data namelijk op 1 aansluiting geregeld)

• HunterPro
  • Niet online
Een mobile (mini-ata, 2.5") harddisk is een mobile harddisk; zit vrij weinig verschil in. Wel kan een fabrikant bijvoorbeeld in het BIOS inbouwen dat ie een harddisk moet vinden met aan het begin een bepaalde sleutel van een paar bytes om te kunnen booten (zodat je bijvoorbeeld verplicht bent een bij dell gekochte harddisk in je dell laptop te steken ipv een goedkopere van iemand anders). Als dit niet het geval is moet 't dus gewoon werken (check wel ff of je bios ook werkelijk die grootte kan aansturen, zal denk ik geen probleem zijn in jouw geval).

Verder zijn er inderdaad omvormingskabels verkrijgbaar waardoor je die mini-harddisk aan een normale IDE-controller kunt koppelen. ComptechWorld heeft ze liggen voor 15 euro in hun webshop.

WOEI @ dubbelpost met terw_dan :)

[ Voor 4% gewijzigd door HunterPro op 07-02-2003 16:18 ]

• Paul_
  • Laatst online: 13-11-2021
In je inspirion 8200 zit ook een verwisselbare multibay waar in iedere mobiele harddisk moet passen.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 20:04

DaOverclocker

Overclocker for life...

ja maar dan moet je eerst zo'n drive rack kopen en die zijn ook niet goedkoop!

Ik ga trouwens deze kopen:
[url] pricewatch: IBM Travelstar 40GNX, 40GB (5400rpm, ATA100, 8MB) [/url]
40 Gb
8 mb cache
5400 rpm
Ata5
9.5 mm

das de snelste op de markt volgens enkele reviews

[ Voor 56% gewijzigd door DaOverclocker op 07-02-2003 18:42 ]

systeem specs

• rjf

rjf

Vetpriester

Topicstarter
Ik denk dat ik voor een 60 gb ga ik weet nog niet welke ben wel voor de 5400 boven de 4200 rpm

moet nog uit zoeken wie goedkoper aanbied bijvoorbeeld dell bied een 60 gb aan voor 493 euro je wordt gewoon vet gen**id

Wat ik moet uitzoeken of er ook inplaats van de 9.5mm dikte of er ook een 12.5mm in kan.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 22:14
je kunt ook een 12 mm plaatsen!

Ik heb een 8100 en er is nog een paar mm over boven in het HD-bracketje..

• rjf

rjf

Vetpriester

Topicstarter
ik heb hem er ff uit gesloopt hij zit in een soort bakkie en daar zitnog spelling in een goeie 3/4 mm dat biedt weer mogelijkheden

• Smarron
  • Laatst online: 24-03 22:46

Smarron

The bend

Cereal schreef op 07 februari 2003 @ 22:05:
je kunt ook een 12 mm plaatsen!

Ik heb een 8100 en er is nog een paar mm over boven in het HD-bracketje..
Had je zonder te weten dan een 12mm gehaald of wist je dat het zowieso al ging passen ?

Ik zit zelf met een 20GB 4200rpm in mijn Inspiron 8100. Toch ga ik de voorkeur geven aan een externe HD van 250GB.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• rjf

rjf

Vetpriester

Topicstarter
ik wist niet of er een 12mm dikke in kon nu ik hem er uitgehaald heb zag ik het.

ik heb er ook over na zitte denken voor een externe en dan via usb of fire wire
enige bezwaar was voor de 3.5" een extra dc adapter voor een 2.5" was dat niet noodzakelijk dat zou voor mij dan de gene zijn geweest.

voor m'n werk is het niet echt makkelijk al die extra kabels.

• DaOverclocker
  • Laatst online: 24-03 20:04

DaOverclocker

Overclocker for life...

Met een externe Hd heb je alleen het voordeel van extra ruimte, maar Extra snelheid heb je dna niet! En ik koop ook een een nieuwe 2,5"omdat mijn windows hd dan sneller is. Files kopieren van de ene partitie naar de andere duurt nu namelijk vreselijk lang. Iets van 50 mb, doet ie al een minuut over

systeem specs

• HunterPro
  • Niet online
henri schreef op 11 februari 2003 @ 23:29:
Met een externe Hd heb je alleen het voordeel van extra ruimte, maar Extra snelheid heb je dna niet! En ik koop ook een een nieuwe 2,5"omdat mijn windows hd dan sneller is. Files kopieren van de ene partitie naar de andere duurt nu namelijk vreselijk lang. Iets van 50 mb, doet ie al een minuut over
er, dude; via firewire gaat het vlot zat hoor :) is sneller dan 100 mbit ethernet over het algemeen :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Jep, Firewire doet minstens 400Mbit = 50MB/s, terwijl 100Mbit ethernet 12,5MB/s gaat (in de praktijk 10MB/s door de overhead). Een huis-tuin-keuken IDE harddisk heeft een STR van 50MB/s, dan is FW precies snel zat :Y)

• rjf

rjf

Vetpriester

Topicstarter
ik heb er 1 een ibm travelstar 60 gb 5400 2.5" 12mm bij www.comptechworld.nl
(60 GB IBM 2.5 IC25N060 U100 12,5mm)

voor 274 euro inc btw daar mee zitten hun ongeveer 30 tot 40 euro goedkoper
(goed koop is duur koop)

wat denken jullie ervan hij moet komen per rembours
:9