Toon posts:

batch job niet kunnen sluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een batch bestand wat server applicaties checkt en kopieert naar de clients. Wanneer een client een programma runt komt dit bestandje en kopieert in een klein minuutje de bestanden.
Gedurende deze minuut blijft dit scherm open. Wanneer de gebruiker dit scherm sluit door op het kruisje te drukken dan gebeurt er niets. Is het mogelijk dit te beveiligen? Dat gebruikers daar niet op kunnen klikken, of wanneer ze er op klikken er niets gebeurt?

Tnx in advance people _/-\o_

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weer niet of het vanuit een batch kan. Je kunt denk ik wel een executable maken die hier tegen bestand is (mits onder Win2000 of later) en dan de batch voor je runt...

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dit?

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ff snuffelen op MSDN:
Gebruik de functie SetConsoleCtrlHandler om CTRL_CLOSE_EVENT af te vangen en vervolgens te zorgen dat ie dan niet closed
Gebruik de functie CreateProcess om de batch te runnen. Dan natuurlijk wel ff zorgen dat het batch-windowtje hidden is :)

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

kan makkelijker hoor ;)

code voor bla.vbs :)
ASP:
1
2
3
set wshsh = createObject("wscript.shell")
wshsh.run "bla.bat", 0 '0 = hide window 
                      'http://www.devguru.com/Technologies/wsh/quickref/wshshell_Run.html

[ Voor 10% gewijzigd door j_du_pee op 07-02-2003 16:21 ]

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
mmm. Maar ik ga geen .vbs scrippie aan de clients geven om te runnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nog een vraagje bij.
Ik gebruik nu robocopy om dit copyslag te doen. Dit werkt perfect. Wanneer er updates op de bronlocaties komen worden die automatisch gekopieerd naar de target.
Maar ik heb net de files op de bron locatie verwijdert, dan krijg ik een foutmelding. Hoe stel ik in dat hij dan automatisch de doellocatie met rust laat en de applicatie start?
Ik wilde hiermee een servercrash simuleren. En proberen de applicatie toch te laten draaien

Verwijderd

Topicstarter
slotje.
/Purge stond aan. Sorry guys.
Pagina: 1