Toon posts:

[BIOS] Previous boot incomplete

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van mijn server blijft ie de eerste keer hangen. Geen beeld, je hoort alleen dat de harde schijven beginnen te draaien en daarmee klaar. Reset je um vervolgens dan start ie gewoon op, maar met de volgende fout melding:

Previous boot incomplete - Default configuration used

Ok duidelijke taal opzich, maar ik heb nu bijna alle parameters in het bios proberen te veranderen maar niks help.

Via een search met google kwam ik er achter dat deze foutmelding het volgende betekend:

De POST werd foutief beeindigd, er wordt naar de standaardinstellingen teruggekeerd. Setup op fouten controleren anders herhaalt zich dit proces. Kan eventueel aan "wait state" liggen.

Ok, nu mijn vraag wie weet wat er fout staat in het BIOS, welke parameters hebben hier in vloed op en wat is "wait state"?

thx _/-\o_

Specs:

Tulip vision line 5/166 (pentium) :D
BIOS: Phoenix 4.05
MB type TC44

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Het kan zijn dat de batterij op het moederbord leeg is. Dit kan best voorkomen op dergelijke oude machines. Het bios onthoudt de wijzigingen dan niet en keert telkens terug naar de default configuration. Je kunt deze batterij gewoon vervangen, meestal type CR2032 3v.

Verwijderd

Topicstarter
idd Sailorman, goed idee in mijn geval is het een BR2032 3v maar dat maakt verder niet uit. Ga dit in iedere geval eerst proberen. Thx

Verwijderd

dit is duidelijk een bios problem brother. heb je hem weleens geupdated die bios van je