ik heb de oplossing gevonden voor het probleem in dit topic: [rml][ php] variable in een variable[/rml]
er werdt mij verteld om een simpele template engine te maken, maar deze oplossing is veel simpeler. en hier was ik naar op zoek.
beetje jammer dat topics zo snel een slotje krijgen, vandaar dat ik er nu ff een nieuw topic voor open, want misschien dat anderen er nog wat aan hebben.
er werdt mij verteld om een simpele template engine te maken, maar deze oplossing is veel simpeler. en hier was ik naar op zoek.
beetje jammer dat topics zo snel een slotje krijgen, vandaar dat ik er nu ff een nieuw topic voor open, want misschien dat anderen er nog wat aan hebben.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <?php //extern language file $dictonary['plaatsmsg']="je hebt \$aantal_messages nieuw(e) bericht(en)"; //extern language file //een variable die pas later in het script wordt gedefineerd. $aantal_messages = "10"; //Evaluate a string as PHP code $parse = $dictonary['plaatsmsg']; eval("\$parse = \"$parse \";"); //output echo $dictonary['plaatsmsg']; ?> |