Toon posts:

Interne Netwerkkaart fout in dell laptop??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende ben ik mee bezig:

Netwerk tussen 2 laptops en een gewone pc. Alle drie draaien ze op windows xp.
Ik heb het netwerk gemaakt doot cat5 kabels te gebruiken en deze op van elke computer in een switch te proppen. Alles gaat goed de Ranges staan ingesteld.

pc1 -192.168.0.2
pc2 -192.168.0.3
pc3 -192.168.0.4

Subnetmask:

255.255.255.0

Gateway:

192.168.0.1

---------------------------

So far so good, alles doet het ..MAAR bij laptop 1 (Dell 1.7Ghz) zit de netwerkkaart geintergreerd, is een 10/100 realtek kaart.

Probleem:

Als ik de kabel in de netwerkkaart steek geeft windows afwisselend aan:

"NETWORK CABLE UNPLUGGED" ////// "NETWORK CONNECTION ENEBLED 100"

VAAAAG DUS, ik dus denken dat de netwerkkaart kapot is. En Hang er een ander netwerkkaart in.

En wat denk je? DOET HET VEILLOOS!!

Ik balen en terug naar de winkel en daar hangen ze hem aan het netwerk met dezelfde kabel die ik gebruikte en alles doet het.....ik weer naar huis....doet het niet met de geintergreerde kaart, maar wel met een PCMCIA netwerkkaart.

Persoonlijk denk ik dus dat het tussen de Switch (UNEX 10/100) en de netwerkkaart is. Maar de externe netwerkkaart die ik in de laptop stopte is van hetzelfde merk....

Kan het te maken hebben met DUPLEX mode??? en waar stel je zoiets in?

Idee? Laat het ff weten!

Verwijderd

Dell levert normaal 3com netwerkkaarten mee met hun laptops en geen realtek, dus weet je zeker dat het een realtek kaart is en niet dat je per ongeluk een foute driver gebruikt?

Verwijderd

misschien is de stekker die in de dell netwerkkaart gaat wel kapot

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er zit wel een realtek in, en ik heb dus de netwerkkaart gebruikt op een ander netwerk, maar alleen bij mij thuis doet de geintergreerde netwerkkaart het niet en wel als ik er een aparte PCMCIA kaart ingooi.....

RAADSEL DUS ;)

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:18

CasGas

.

Hoe kan je eigenlijk terug naar de winkel? Of is dit een tweede handse van een winkel?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ook handig voor die onboard NIC is om eventjes te vermelden wat het exacte type laptop is.
Een onboard realtek bij Dell laptops is nl. ook voor mij geheel nieuw :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, ff gebeld met het thuisfront, ben aan het werk en de lap staat thuis.... Het is een dell Inspirion 1.2 Celeron proc....met een 3com NIC ( OEPS, :? waarschijnlijk verkeerd gekeken...) En de externe kaart is een Realtek kaart van Sitecom

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan zou ik die 3Com NIC eens ff onder DOS testen.
\Liefst ff met ODI drivers op een netware client (die heb je namelijk binnen 2 tellen in elkaar geflansd zo'n flop) .
Weet je zeker of 't de NIC is of niet.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 07 februari 2003 @ 16:31:
Dan zou ik die 3Com NIC eens ff onder DOS testen.
\Liefst ff met ODI drivers op een netware client (die heb je namelijk binnen 2 tellen in elkaar geflansd zo'n flop) .
Weet je zeker of 't de NIC is of niet.
Ke heb ik gedaan....de interne 3com NIC werkt...dus zou het nu liggen aan de switch of... :?

Snap er echt niets meer van!!Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/pcangry.gif

Verwijderd

Topicstarter
*Schop* Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/rough/twak.gif

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Installeer de driver van die 3Com eens opnieuw. Werkt pingen ook niet normaal?

Pak anders ook eens een crosscable en hang je laptop direct aan een andere pc. Als het dan wel werkt is je switch een beetje vaag. Probeer eens een andere poort op de switch.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1