[Win2k] 5 verschillende BSOD's per dag...

Pagina: 1
Acties:

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
Ik heb net een paar weken geleden mijn computer wat geupgrade en Win2k geinstalleerd, omdat WinXP helemaal niet meer werkte op een gegeven moment.

Nu heb ik per dag ongeveer 5 blauwe schermen, bij het opstarten INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE, en als ik dan reset doet íe het wel gewoon, soms in Windows PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA, ik heb m'n geheugen gecheckt met Memtest86 en daar zit geen probleem in, harde schijf is net nieuw en geeft ook geen problemen... en daarbovenop vaak KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED in win32k.sys tijdens het werken in Windows. Heb zo ongeveer alle drivers geupdate en heeft niks uitgemaakt. Ik moet nu nog even m'n BIOS flashen, en ik vraag me af of dat veel gaat helpen. Ik vraag me ook af of een verse install veel uit gaat halen. Ik heb al veel over BSOD's gelezen, maar dit zegt me even niks meer. Iemand een leuke diagnose aan de hand van deze info?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Heb je al het log beheer gekeken? Dat zit in het configuratieschem onder systeembeheer.
Als je nou eens met de exacte melding of de melding die daar op lijkt gaat zoeken op support.microsoft.com ... vind je dan ook helemaal niks?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 21:32

Dennahz

Life feels like hell should.

Je zegt zelf dat je net een nieuwe HDD hebt, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij 100% goed functioneerd. Ik kreeg zelf de melding :INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE ook eens met een nieuwe schijf die later niet helemaal lekker bleek te zijn.

Weet je zeker dat alle kabels stevig vast zitten en dat de kabels nog helemaal goed werken?

Als bovenstaande het geval is kan je misschien even je harde schijf testen met een tooltje die op de website van de fabrikant te vinden is.

Twitter

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Bij dat bsod vind je ook altijd een foutcode in de vorm van een hex adres ( ***STOP 0x????????(0x????????, 0x???????????, 0x????????, 0x????????). Als je het eerste hex adres opzoekt bij support.microsoft.com of google, dan vind je bijna altijd je oplossing wel.

Je zegt alle drivers te hebben geupdate -> ben je wel eens bij windowsupdate.com geweest? De meeste windowsproblemen worden hier opgelost.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Geheugen brak?? Dan krijg je ook de meest vage dingen!!

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 15:11:
Ik heb m'n geheugen gecheckt met Memtest86 en daar zit geen probleem in
En zo'n geheugen test zit die fouten wel lijkt me..

Twitter

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 15:11:
UltiemeLeek schreef op 07 February 2003 @ 14:40:
ik heb m'n geheugen gecheckt met Memtest86 en daar zit geen probleem in
Lees de draad voordat je blaat.

edit:

BrEeZeR, Lol,.... :P

Trouwens.. een memtest is niet 100% zeker he.. meestal kan je ervan uit gaan dat het goed is maar dat hoeft niet te zijn ookal geeft ie aan dat alles goed is :)

[ Voor 23% gewijzigd door DeMoN op 07-02-2003 15:15 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• unitzero
hm, ik ben nog wel even bezig, want m'n floppydrive is brak, dus kan ik het diagnostiche tooltje van maxtor niet draaien... :) en dit is bijvoorbeeld het laatste bericht dat ik kreeg, er zat geen stop-message bij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (50)
Invalid system memory was referenced.  This cannot be protected by try-except,
it must be protected by a Probe.  Typically the address is just plain bad or it
is pointing at freed memory.
Arguments:
Arg1: ffffffff, memory referenced.
Arg2: 00000001, value 0 = read operation, 1 = write operation.
Arg3: a001cef4, If non-zero, the instruction address which referenced the bad memory
    address.
Arg4: 00000000, (reserved)

Debugging Details:
------------------

Could not read faulting driver name
....

En dan maar volhouden dat m'n geheugen niet brak is ???

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

hier bij microsoft staat hetzelfde: er kan niet goed geschreven worden naar het geheugen. inderdaad _heel_ waarschijnlijk dat je geheugen kapot is (of tever overgeclockt?)

[ Voor 3% gewijzigd door SilentStorm op 07-02-2003 16:33 ]

Localhost is where the heart is

• unitzero
neu, ik overclock niet... hij staat op 100 mhz. ik zie het eigenlijk meer als een foute bewerking van een driver, als ik het goed lees, dus dat er niks met m'n geheugen aan de hand hoeft te zijn voor zo'n foutmelding.

• unitzero
Hmm, harde schijf is helemaal ok. Ik draai nu ook al een tijdje stabiel, kijken of dat zo blijft. Ik heb wel m'n tekentablet (USB) losgekoppeld, en werk nu weer met gewone muis. Het zou me verbazen als het daaraan lag overigens. En ik heb weer een floppydrive, dus ik ga zo m'n bios updaten, iemand enig idee of Win2k daar nog van over de zeik zou kunnen gaan (als de BIOS veranderd is that is) ?

• Dennahz

Dennahz

Voor zover ik weet kan je gewoon het BIOS gaan flashen zonder dat 2k er moeilijk over gaat doen. :)

Twitter

Pagina: 1