Toon posts:

[VB] File listing en wijzigingen bijhouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een VB programma dat twee mappen op verschillende computers 'koppelt' zodat die op allebei de computers hetzelfde zijn (en je dus een exacte kopie hebt voor het geval er 1 computer uitvalt).
Daarvoor moet ik echter een filelisting hebben van een map, en dat wil ik niet doen met een filelistbox, omdat dat gewoon knake is. Ook wil ik kunnen zien wat een map is en wat een bestand, omdat ik met een recursieve functie alle submappen wil gaan doorspitten. Met de search hier en google kwam ik hier niks over tegen.
Ik zoek een functie die lijkt op de PHP-functie readdir().
Alvast bedankt :)

Edit:
Als er een functie/event bestaat om veranderingen aan een map/bestand bij te houden, zou ik die ook graag weten :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 14:27 ]

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

http://www.mvps.org/access/modules/mdl0053.htm

Deze geeft lijstje van de API's die je nodig hebt :). Er zijn verscheidene sites waar je een betere variant voor wat jij wilt kunt vinden.

Deze geeft dus verandering in files aan... en dan kun je de veranderde file gewoon kopieren :)

Voor een recursieve file list kun je op www.pscode.com kijken :)
Overigens kun je ook een CRC32 check uitvoeren om te zien of files _echt_ identiek zijn (check ook www.pscode.com, zijn paar snelle varianten te vinden daar)

Verwijderd

Topicstarter
Thx man, dat is precies wat ik nodig heb :D
Ik was btw van plan steeds een md5 hash te maken om te kijken of bestanden identiek zijn..