UK versie Eizo LCD L350K: alleen powerconverter ertussen?

Pagina: 1
Acties:

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 16:16
Ik kan tegen een laag prijsje de volgende monitor kopen:
http://www.eizo.co.jp/wel...ed/lcd/l350/contents.html

Het is alleen een uk versie. In de specs staat dit:
Power Requirements AC 100 - 120V / 220 - 240V, 50 - 60 Hz

Er zit zo'n stroomsnoer aan dat je direct in de monitor prikt zonder adapter ertussen. Volgens collega's hoef ik alleen maar de stekker eraf te knippen en er een NL stekker aan te zetten OF zo'n reisstekker ertussen te zetten. Het schakelen zou hij dan zelf moeten doen? Klopt dit? Of moet ik met nog meer dingen rekening houden?

• mythos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-01 11:50

mythos

attack of the gummieberen!!

klopt.

enige verschil tussen "uk stroom" en "nl stroom" is de stekker.

ze vallen beide tussen de 220/240 volt en 50/60hz, dus zou geen enkel probleem op moeten leveren.

zou overigens ipv stekker aanpassen, kijken of je een goeie reisstekker (met aarde aansluiting) of een "originele nederlanse" stekker kan vinden.

ook bananen zijn rond, maar dan hoekig <blegh>

Verwijderd

tslh schreef op 07 February 2003 @ 14:24:
Ik kan tegen een laag prijsje de volgende monitor kopen:
http://www.eizo.co.jp/wel...ed/lcd/l350/contents.html

Het is alleen een uk versie. In de specs staat dit:
Power Requirements AC 100 - 120V / 220 - 240V, 50 - 60 Hz
Zoals aangeven heeft hij een auto-switching powersupply, gaat dus geen problemen opleveren. :)
Er zit zo'n stroomsnoer aan dat je direct in de monitor prikt zonder adapter ertussen. Volgens collega's hoef ik alleen maar de stekker eraf te knippen en er een NL stekker aan te zetten OF zo'n reisstekker ertussen te zetten. Het schakelen zou hij dan zelf moeten doen? Klopt dit? Of moet ik met nog meer dingen rekening houden?
Ik denk zelfs dat je gewoon een standaard snoer met Euro-connector kan nemen, en die in je monitor pluggen. (gewoon zo'n powercable die ook in de voeding van je monitor en pc gaan. :) Maar helemaal zeker weet ik dat niet, er staat in de PDF van de monitor geen duidelijk plaatje van de snoer, of 't contact.

Als je toch zelf een stekker moet fabriceren, koop dan wel een stevige. ;)