Toon posts:

2K administrator password achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een nieuwe user op mijn computer aangemaakt om op de server van mijn school in te loggen. Nu wilde ik later weer inloggen als administrator alleen, mijn standaard lijstje w8woorden die ik gebruik werkten allemaal niet!
Nu weet ik dat in 2K de w8woorden in SAM worden opgeslagen, alleen de diverse proggies die ik op internet vindt lukt het me niet mee.
Problemen waar ik tegenaan loop:
-De SAM file kan ik niet naar een diskette kopieren.
-Een bootdisk maken zodat ik weer op mijn ntfs schijf kom lukt me niet om te maken.
-Onder hoe ik nu ben ingelogd kan ik niet het register aanpassen, dan geeft hij een foutmelding.

Wie heeft een oplossing?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Euh, weet je zeker dat je niet in een domein aanlogt als je als lokale gebruiker inlogt ;)
Password achterhalen wordt lastig, resetten kan wel.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 17:21
met ntfs dos pro bijvoorbeeld kan je wel een ntfs partitie mounten, als je hiermee opstart wis je de samfile en je hebt een blanco admin password.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Als je echt het passwd wilt achterhalen heb je das de SAM file nodig ja.. als je er echt op geen ene manier bij kunt komen kan je je HDD ff in een andere computer hangen (NT 5) of ga ff naar www.knoppix.org en boot linux vanaf CD en kopieer die SAM file.
Zoek eens naar l0pthcrack....

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 13:44
Teckna schreef op 07 februari 2003 @ 14:00:
met ntfs dos pro bijvoorbeeld kan je wel een ntfs partitie mounten, als je hiermee opstart wis je de samfile en je hebt een blanco admin password.
euh, eerlijk gezegt moet ik zeggen dat ik dit nog nooit geprobeerd heb, maar ik ben er bijna 100% zeker van dat het niet gaat werken. Je hebt namelijk dan geen admin account meer. Je hebt ook geen machines meer die in je domein zijn aangemeld. En als het al zou werken zou je, als je rechten op een andere server hebt gezet, die weer opnieuw kunnen zetten want de SID van je groepen en gebruikers zijn weg. (ook de SIDs van je servers zelf)

Wat je wel kunt doen is je sam via NTFSdos op flop zetten en die op een andere machine met Lophtcrack (of hoe het ook mogen heten) proberen te kraken, heb ik ook wel eens moeten doen bij een klant, nadeel is dat het echt uuuren kan duren...

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• Teckna
DeMoN schreef op 07 February 2003 @ 14:02:
Als je echt het passwd wilt achterhalen heb je das de SAM file nodig ja.. als je er echt op geen ene manier bij kunt komen kan je je HDD ff in een andere computer hangen (NT 5) of ga ff naar www.knoppix.org en boot linux vanaf CD en kopieer die SAM file.
Zoek eens naar l0pthcrack....
Met knoppix kan je ook schrijfrechten geven op een ntfs partitie, daarna het bestand wissen en heb je ook een blanco password, snelste manier l0pthcrack kan indien het een goed gekozen password is nogal lang duren.

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06

Verwijderd

Topicstarter
-Ik log idd als locale gebruiker aan.

-Wissen wil ik eigenlijk alleen als het niet anders kan

-l0pthcrack heb ik gedowned maar daarvoor moet ik de samfile naar de diskette kopiëren

• Teckna
mbrouwer schreef op 07 February 2003 @ 14:05:
[...]

euh, eerlijk gezegt moet ik zeggen dat ik dit nog nooit geprobeerd heb, maar ik ben er bijna 100% zeker van dat het niet gaat werken. Je hebt namelijk dan geen admin account meer.
Met het deleten van de samfile houd je de account 'administrator' met een blanco password, gewoon administrator bij username en bij password niets, inloggen en je hebt local admin rights.
Wat je wel kunt doen is je sam via NTFSdos op flop zetten en die op een andere machine met Lophtcrack (of hoe het ook mogen heten) proberen te kraken, heb ik ook wel eens moeten doen bij een klant, nadeel is dat het echt uuuren kan duren...
met mijn password, op een athlon xp 1900+ met 1024 memory duurde het in totaal 3 weken 24/7 simpelweg om eens te testen hoe lang het zou duren. een ander veelgebruikt password ongeveer 3 dagen.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 16:18
Ik zeg maar een ding in zo'n geval: Winternals ERD-Commander.
Saved my life more than once. (Is wel niet goedkoop!)

Verwijderd

Topicstarter
Deze werkt dus niet... Hij zegt netjes pass changed! maar volgens in win2k pakt hij hem niet...

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 14:46:
[...]

Deze werkt dus niet... Hij zegt netjes pass changed! maar volgens in win2k pakt hij hem niet...
Ik heb dit vrij vaak gebruikt in zowel NT 4, W2k als XP en nog nooit problemen er mee gehad behalve als ik heb de vraag "write back hive files" N antwoorde

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 13:44
met mijn password, op een athlon xp 1900+ met 1024 memory duurde het in totaal 3 weken 24/7 simpelweg om eens te testen hoe lang het zou duren. een ander veelgebruikt password ongeveer 3 dagen.
Jaar geleden 1500 domein users in een weekend op een p3 nogwat... Ligt idd wel aan de complexiteit van het wachtwoord.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik kan me tijden herinneren dat dit soort threads binnen no time voorzien waren van een slotje...

Verwijderd

Te lang om te lezen, maar je zal wel nog steeds op het domein zitten. Eerst op school af laten loggen door systeembeheerder met genoeg rechten die dat kan. Daarna kan je wel weer op je thuis werkgroepje aanloggen waarschijnlijk.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

blackd in "2K administrator password achterhalen"
Had dan tenminste de eerste reply gelezen?
Zerveza schreef op 07 February 2003 @ 14:57:
ik kan me tijden herinneren dat dit soort threads binnen no time voorzien waren van een slotje...
Ik kan me tijden herinneren dat dit in Schop een Modje werd gemeld, en niet in het topic zelf.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Zerveza schreef op 07 februari 2003 @ 14:57:
En terecht dat dit niet gebeurd, lui als jou verzieken dit topic, dus blijf dan weg.
Regman_XP schreef op 07 February 2003 @ 14:48:
[...]

Ik heb dit vrij vaak gebruikt in zowel NT 4, W2k als XP en nog nooit problemen er mee gehad behalve als ik heb de vraag "write back hive files" N antwoorde
Dan nog werkt het niet. Btw ik ben actief op mijn eigen thuismachine, niet op het schoolnetwerk. Ben nu bezig met knoppix te downen en die tip ter hand te nemen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edit:

Het is gelukt!!! Idd bedankt voor de tips!!!

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 18:39 ]

Pagina: 1