BSOD NMI: Memory Parity Error

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17
De laatste tijd lijkt m'n systeem wat instabiel. Ik heb nu ook al 3 keer een BSOD gehad met de volgende tekst:

HARWARE MALFUNCTION

CALL YOUR HARDWARE VENDOR FOR SUPPORT
NMI: PARITY CHECK / MEMORY PARITY ERROR

***SYSTEM HAS HALTED***

Waar kan dit aan liggen? Ik heb ook al in de search gekeken maar daar komt niet echt een duidelijk antwoord naar boven

Systeem:
Dell Dimension 8100
4X RDRAM 128MB PC800
Leadtek Geforce 4 Ti4200 MyVIVO, driver 40,72
P4 1,7 GHZ
Dit op WindowsXP, met directX 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52326

gooi direct x 9.0 eraf, deze veroorzaakt bij veel computers VEEL problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 16:54

Deem

Ontcijfer mij!

PARITY CHECK geeft aan dat er andere waarden uitgelezen worden dar dat er ingezet is. (bijvoorbeeld. ik zet op op adress a1 de volgende bits: 0101. een tijtje later lees ik ze weer uit en dan blijkt er 0111 uit te komen.) waarschijnlijk heb je in het bios PARITY CHECK aan staan of is je geheugen kapoet (Ik vermoed gewoon kapot). probeer eens geheugentestsoftware.

[ Voor 30% gewijzigd door Deem op 07-02-2003 14:14 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naimed schreef op 07 February 2003 @ 14:12:
PARITY CHECK geeft aan dat er andere waarder uitgelezen worden dar dat er ingezet is. waarschijnlijk heb je in het bios PARITY CHECK op aan staan of is je geheugen kapoet. probeer eens geheugentestsoftware.
en als ik dan hetzelfde probleem heb gehad? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij zo'n bericht zou ik noga ltijd het eerste kijken naar je geheugen. Test je geheuen eens met MemTest86, laat deze even een uurtje aan staan op de extended test.

Wanneer begonnen trouwens de problemen? Probeer anders wat drivers te verwijderen/te veranderen.

[ Voor 22% gewijzigd door Laurent op 07-02-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Anoniem: 52326 schreef op 07 februari 2003 @ 14:14:
[...]

en als ik dan hetzelfde probleem heb gehad? :+
tja, kijk, met dit soort dingen kan het aan vanalles liggen. ik kan hem alleen maar tips geven waaraan het aan zou kunnen liggen. het is nu gewoon w8ten op een reactie van de topicposter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Ik ga even geheugen testen.

Ik kan niet echt aangeven wanneer problemen zijn begonnen. Zijn de afgelopen tijd geen grote veranderingen geweest in mn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Laat wel nog effe van je weten als het hieraan licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Aikeleer schreef op 07 February 2003 @ 14:15:
Bij zo'n bericht zou ik noga ltijd het eerste kijken naar je geheugen. Test je geheuen eens met MemTest86, laat deze even een uurtje aan staan op de extended test.

Wanneer begonnen trouwens de problemen? Probeer anders wat drivers te verwijderen/te veranderen.
Hij heeft 2,5 uur getest (extended test) en ook normaal.

Pass 4
Errors 0
ECC Errs 0

Normale test ook geen problemen.

Pass 10x

[ Voor 17% gewijzigd door Floppie op 07-02-2003 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rellehenk schreef op 07 februari 2003 @ 16:49:
[...]

Hij heeft 2,5 uur getest (extended test) en ook normaal.

Pass 4
Errors 0
ECC Errs 0

Normale test ook geen problemen.

Pass 10x
direct x 9.0 eraf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 18:04

PcDealer

HP ftw \o/

Heb hetzelfde met een oudere DirectX (8.0 geloof ik) in combinatie met een Asus 7100 Magic (GeForce 2mx 200). In XP en Server 2003 proberen terug te zetten naar een "PCI VGA". In XP lukt het niet, in 2003 wel.

Sinds twee dagen nu een Abit Siluro Ti4200 128MB DDR OTES :9~ ... doet het nu beter (geen spontane resets meer in 2003. Wel laatst nog in XP Command & Conquer Generals proberen te installeren. tijdens installie resette de pc. Ik wacht nog op mijn bestelling van Kingston Registered + ECC geheugen.

Parity aan of uit helpt niet echt. Kan een wel een paar minuten duren voordat de pc reset. AGP geheugenbereik voor vga vanuit mainmem aan of uit scheelt ook.

Conclusie: blijkbaar geheugen en niet DirectX 9.0.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 15-02-2003 19:17 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-04 23:44
Hoi,

ik heb last van dezelfde melding, echter enige dat ik heb gedaan is een ADSL multi pc modem toevoegen. Ik had geen last, echter toen ik Internet security installeerde en een reboot deed, kreeg ik na een erg lange reboot de melding.

weet iemand raad?

XP SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om op zichzelf staande problemen in andermans topic te posten, al helemaal niet als ze uit 2003 dateren 8)7 Start eens een nieuw topic voldoend aan de FAQ/Policies ;) Tip: PMG Beleid » Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Inkoppertje: Internet Security uninstallen en iets anders zoeken .. ? Lijkt me erg logisch.

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 18-04-2005 09:47 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.