tijdens de eerste reboot bij het installeren van Win XP krijg ik de foutmelding -> the file fastfat.sys is corrupted. Is deze cd nu onbruikbaar of is er nog iets wat ik kan proberen??
cd al op een ander systeem geprobeerd? andere cd op dit systeem geprobeerd?
misschien gaat het ergens mis bij het kopieren, en ligt het niet aan je cd maar eerder aan je geheugen of hdd.
misschien gaat het ergens mis bij het kopieren, en ligt het niet aan je cd maar eerder aan je geheugen of hdd.
k heb geen ander systeem beschikbaar op dit moment. voor een ander cdtje ben ik ff aan het rondkijken nu... :-)
kan je mischien uitleggen, waarom dit aan m'n geheugen of hard disc zou kunnen liggen?
ik heb nu trouwens:
schijf 1 (10gb)
C-> primary 2gb -> Win 98se
E-> logical 8gb -> data
schijf 2 (60gb)
D-> primary 56 gb -> music
hidden partition-> primary 4gb -> hier wil ik XP installeren voor een dual boot
geheugen 256 m
Pentium III processor 566 mhz
kan je mischien uitleggen, waarom dit aan m'n geheugen of hard disc zou kunnen liggen?
ik heb nu trouwens:
schijf 1 (10gb)
E-> logical 8gb -> data
schijf 2 (60gb)
geheugen 256 m
Geheugen: De file wordt als het bebruikt wordt (gedeeltelijk?Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 13:27:
k heb geen ander systeem beschikbaar op dit moment. voor een ander cdtje ben ik ff aan het rondkijken nu... :-)
Zoiets geld ook voor de hard disk.
Geheugen testen doe je met Memtest.
Wat ikzelf eerst zou proberen, is het testen of de file fastfat.sys wel goed op de CD staat. Boot naar je Win98 OS, vind het bestand op (kan ook in een archief zitten) en kopieër het gewoon ff naar je hard disk. Geeft dit geen errors lijkt me het wel goed zijn, geeft dat het wel, is het een brakke CD en moet je ff terug naar de winkel gaan voor een nieuwe.
🌞🍃
Probeer bij een complete installatie de schijven eens volledig te formateren i.p.v. snel.
het is geen complete installatie, xp moet naast win 98se komen. Zou het ermee te maken hebben dat de partitie waar ik m op wil hebben als hidden staat?? als ik die partitie wil unhiden dan geeft PM7 een foutmelding dat win 98 hier niet mee over weg kan.....
Probeer het eens andersVerwijderd schreef op 07 February 2003 @ 13:27:
ik heb nu trouwens:
schijf 1 (10gb)
E-> logical 8gb -> data
schijf 2 (60gb)
geheugen 256 m
D:\ leeg maken en partities verwijderen.
En dan de schijven als volgt indelen
schijf 1 (60gb)
C-> primary 56 GB NTFS -> Windows XP SP1
schijf 2 (10gb)
C-> primary 2 GB FAT32-> Win 98se
D-> logical 8 GB FAT32-> data
Je 60 GB moet je laten indelen door de installatie cd van Windows XP waar je van boot.
Verwijderd
Regman heeft wel gelijk. Het is beter om winxp vooraan op de schijf te installeren en niet achteraan. Ten eerste levert je dat snelheid op en ten tweede zit je dan voor de boot grens.
Ok maar ik heb die nieuwe partitie voor aan de schijf gezet, dus dat kan het probleem niet zijn :-)Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 14:34:
Regman heeft wel gelijk. Het is beter om winxp vooraan op de schijf te installeren en niet achteraan. Ten eerste levert je dat snelheid op en ten tweede zit je dan voor de boot grens.
Maak dan met partition magic deze partitie een logische schijf en zet hem achter aan op de schijf.Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 14:27:
ja en dan 25 gb aan muziekbestanden kwijt raken, daar zit ik niet echt op te wachten
Maak vervolgens een nieuwe aan met de setup van XP.
Ik denk dat je Partition magic 8 moet gebruiken met zulke grote schijven.
Pagina: 1