IBM schijf wil niet meer geformatteerd worden

Pagina: 1
Acties:

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
ok-->
ik heb dus een IBM schijf van 60,5 gig 7200 rpm
en die formatteerd nie meer, nou heb ik wel de faq gelezen en die progjes gedownload maar da helpt nie.

ibm progje herkent hem de ene x wel en de andere x weer niet maar in m'n bios herkent tie hem gewoon altijd goed.

ook kan ik met fdisk gewoon partities maken en als ik een windows setup doe (heb xp en 98 geprobeerd) dan herkent tie m'n partitities ook goed maar zodra ik dan wil gaan installeren dan moet tie natuurlijk de schijf formatteren en dan begin tie wel maar bij de 13% stopt tie elke x.\

als ik hem in dos mode opstart en geeft dan opdracht om te formatten dan krijg ik foutmelding dat hij de schijf niet goed kan lezen (opnieuw,afbreken of... foutmelding)

nou heb ik al da proggie geprobeerd en garantie is ook op... dus weet het nou ook nie meer....iemand nog een id????

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Wat is het exacte typenummer? 60GXP/75GXP? Zo ja >> inruilen, is bekend met deze serie.
Edit: helaas, dat wordt weggooien en een nieuwe HDD kopen.

Verder heb ik even het titel aangepast (imb? :+ ) en een gare MSN smiley weggesloopt.

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 07-02-2003 12:45 ]

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
typenummer...sja daar vraag je me wat...zit nou op school....
maar stel dat het een 60GXP is wat dan??? daar dan wel een oplossing voor????

(((tnx for edit, imb.....nieuw merk....

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
De IBM 60GXP en 75GXP series hadden een relatief hoog uitvalpercentage, omdat het nieuwe techniek van de leeskoppen nog in de kinderschoenen stond. Bij langdurig en intensief gebruik willen ze nog weleens een headcrash veroorzaken met alle nare gevolgen van dien.

Sla de search er maar op na: *klik*

Ik wil er wel even aan toevoegen dat deze problemen reeds zijn opgelost vanaf de 120GXP series en dat deze series tegenwoordig tot een van de beste/snelste IDE schijven behoren :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou evt een debug kunnen proberen, maar ik vermoed dat je hdd rijp is voor de eeuwige jachtvelden.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:43

AMDFreak

Intel is zo..

Ik hoop dat je nog garantie hebt :) En anders lang leven de fabrieksgarantie ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Pagina: 1