Toon posts:

het verschil tissen een crossed of niet crossed UTP kabel??

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik het verschil zien? ik wil namelijk een router tussen mijn PC en kabelmodem (chello) zetten, maar aangezien die kabel die er NU ligt helemaal vast aan de muur ligt wil ik daar eigenlijk zoveel mogelijk van af blijven.

Dus ik wil het als volgt doen:

plugje uit kabelmodem halen.....die op de LAN poort van de router prikken om zo de PC met de router te verbinden, dan koop ik een kabeltje bij en daarmee verbind ik de kabelmodem met de WAN poort op de router....

MAAARR (altijd een maar he)

ik heb dus geen idee of die kabel die er nu al ligt crossed of straight is....hoe kom ik daar achter, en wat voor kabels heb ik nu nodig?

ik heb deze vraag al eens gesteld maar antwoorden waren nogal onduidelijk omdat de 1 zei dat de kabel die je van chello krijgt straight is...en de ander zegt weer van niet :S

alvast bedankt

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 22:40
een cross kabel begint aan 1 uiteinde met wit/groen, als je kijkt met het pinnetje naar beneden toe.
Een straight kabel begint aan beide kanten met wit/oranje. En de kabel die je van chello krijgt is volgens mij ook straight.

P.S. ik zou een router nemen die je mac adres kan klonen bespaart je een heleboel problemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Operations op 07-02-2003 12:38 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

klein beetje zoeken in de faq's op dit forum zal je een mooi plaatje tonen hoe de verbindingen zijn.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3

[ Voor 25% gewijzigd door PipoDeClown op 07-02-2003 12:38 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10
Zowel straight als cross kunnen met wit/groen als met wit/oranje beginnen.
Als de 2 stekkers verschillen is het cross, als ze hetzelfde zijn is het straight.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

maar die kabel dus het kabelmodem van chello en je netwerk kaart is straight :P

Verwijderd

Topicstarter
FatalError schreef op 07 February 2003 @ 12:51:
Zowel straight als cross kunnen met wit/groen als met wit/oranje beginnen.
Als de 2 stekkers verschillen is het cross, als ze hetzelfde zijn is het straight.
ja das nu het probleem...ik krijg de kabel niet uit mijn netwerkkaart :\ heel raar maar het ding zit muurvast O_o

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 12:54:
ja das nu het probleem...ik krijg de kabel niet uit mijn netwerkkaart :\ heel raar maar het ding zit muurvast O_o
Kast open, netwerkkaart eruit en het kabel door de opening van de verwijderde netwerkkaart trekken. En daana als je wat ruimte hebt, rustig het stekkertje eruit peuteren :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie dus de geweldige tekening uit de FAQ ;)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.