Toon posts:

[Alg/ASP.NET] Tabel row editen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

ik ziet niet echt met een programmeer probleem (ik gebruikt zelf ASP.net). Alleen met een vraag Hoe...

Ik ben bezig om invoerformuleren te maken (voor bijv. voor producten en groepen).
Voor nieuwe regels is het niet zo moeilijk. Alleen zit ik met het probleem met bestaande regels veranderen.
Ik dus in ASP.Net de regel in editmode gooien. Maar als ik alle velden wil afbeelden, dan wordt ie veel te breed.

Ik kan ook de huidige regel, hetzelfde als bij een nieuwe, hetzelfde formulier gebruiken, waar allevelden (met nu invoer vakjes) op staan.

In mijn Win32 applicaties maakte ik altijd een grid, met daarlangs een aantal tabbladen met daarin alle edit vakjes. Maar voor het activeren van een regel in ASP.Net is altijd een roundtrip nodig. Dus dit is geen optie.

Hoe maken jullie jullie formulieren om regels te veranderen??

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:37
In C/S applicaties deed/doe ik het altijd als volgt:
Een lijstscherm met daarin een overzicht van de records, en enkel de velden die van belang zijn worden getoond. (Bv, een lijstscherm met personen bevat voor iedere persoon zijn voornaam, familienaam en adres).
Als je een nieuwe persoon wilt maken, of de gegevens van een bestaande persoon wilt wijzigen, dan opende ik een 'detail-venster' voor die persoon. Daarin kon je dus alle gegevens ingeven/aanpassen.

In Web-applicaties doe ik het ongeveer op dezelfde manier. Een overzichtspagina, met voor ieder record een knop 'verwijderen' en 'edit'. Druk ik op verwijderen, dan wordt het bijhorende record verwijderd, druk op edit, dan wordt er een 'detail'-pagina geopend.

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als aanvulling op whoami:
Hier staat een artikel, welke deze problematiek beschrijft, alsook een mogelijke oplossing.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo