Factory Burn-In melding

Pagina: 1
Acties:

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:01

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
heb dus sinds kort het volgende probleem:

als de pc wordt afgesloten kwam voorheen op de monitor (vobis no name) een melding te staan dat er geen "input signal detected was", maar sinds kort komt dat niet meer in beeld, maar in plaats hiervan een lichtgrijs scherm, met in grote rode letters "Factory Burn-In" daaronder de horizontale en verticale verversingsfrequenties. en daaronder een timer (uren:minuten:seconden) die loopt en elke keer dat ie op een volle minuut aankomt flitst het beeld naar zwart om vervolgens direct weer terug te springen naar het hierboven beschreven scherm (met een andere verversingsfrequentie) en de timer blijft gewoon doorlopen.

de monitor uit en inschakelen helpt niets (hij gaat dan na inschakelen gewoon weer verder met wat hierboven staat. als ik echter de pc opnieuw opstart (en de monitor dus weer een input signal krijgt) werkt alles weer zoals het hoort (totdat de pc weer uitgaat dus).

weet iemand wat dit is, of hoe ik het kan oplossen???

BTW: specs als in sig, maar de pc staat uit dus ik neem aan dat het niet aan de videokaart ofsow ligt.

BTW2: ow jah, en in de handleiding staat hier niks over (en daar staat ook geen fabrikant of contactinfo)

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 07-02-2003 12:16 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:03
klinkt een beetje als een anti burn-in maatregel, vreemd alleen dat hij die melding heeft veranderd. Ben je soms pas van videokaart of andere hardware veranderd? Probeer eens je videokabel los te halen, misschien dat je dan de oude melding weer teug krijgt. Het kan IMHO geen kwaad iig...

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
mbrouwer schreef op 07 February 2003 @ 12:07:
klinkt een beetje als een anti burn-in maatregel, vreemd alleen dat hij die melding heeft veranderd. Ben je soms pas van videokaart of andere hardware veranderd? Probeer eens je videokabel los te halen, misschien dat je dan de oude melding weer teug krijgt. Het kan IMHO geen kwaad iig...
geen hardware veranderingen geweest daar kan et nie aan liggen. maar ik was idd zelf al van plan om hem te testen zonder videokabel, maar vermoed dat je dan hetzelfde krijgt, want dat is dezelfde situatie (hij heeft wel stroom, maar geen input).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Die factory burn-in, is zoals uit de naam blijkt, een burn-in test die de fabrikant draait voordat de monitor verscheept wordt.

Ik weet dat er voor sommige monitoren er een bepaalde toetsencombo is om dergelijke dingen te activeren(Ook zelftests, verborgen instellingen ed)

Ik weet niet of jij een 'soft-off' powerbutton hebt, maar als je er een hebt, doe dan eens de monitor aan, en hou de powerbutton ingedrukt.

Kijk eens of je ergens (achter) op je monitor een FCC-id kan vinden. En voer die eens in op deze site

Zo kan je de fabrikant te weten komen, en misschien ook meer info achterhalen mbt instellingen van je monitor. :)

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 15:37:
Die factory burn-in, is zoals uit de naam blijkt, een burn-in test die de fabrikant draait voordat de monitor verscheept wordt.

Ik weet dat er voor sommige monitoren er een bepaalde toetsencombo is om dergelijke dingen te activeren(Ook zelftests, verborgen instellingen ed)

Ik weet niet of jij een 'soft-off' powerbutton hebt, maar als je er een hebt, doe dan eens de monitor aan, en hou de powerbutton ingedrukt.

Kijk eens of je ergens (achter) op je monitor een FCC-id kan vinden. En voer die eens in op deze site

Zo kan je de fabrikant te weten komen, en misschien ook meer info achterhalen mbt instellingen van je monitor. :)
tnx, dit klinkt als nuttige info, ga et zo meteen ff checken

edit: nou kan geen FCC-id vinden (staat wel iets van Fcc op, maar geen id) maar er stond wel een fabrikant op (stond dus niet in de manual, wel op de monitor), genaamd CEEMAX, en dat heb ik dus ff op google ingetypt, en krijg een paar hits, en denk hun site gevonden te hebben (ceemax blijkt onderdeel ofsow van Likom(ook nog nooit van gehoord)) maar daar wordt ik verder ook nie veel wijzer uit. bij de support staat een faq van drie regels over hoe de stekker der in moet zeg maar. en verders kan ik daar niks terugvinden over deze monitor.

de (soft)powerknop ingedrukt houden helpt nie (of ik doe iets fout) hij gaat gewoon uit en als ik em dan weer aanzet gaat ie vrolijk verder met de burn-in. ook losgekoppeld van de pc geeft ie dat scherm.

[ Voor 32% gewijzigd door Orion84 op 08-02-2003 11:33 ]