Sinds 28 januari heb ik mijn ADSL aansluiting thuis geinstalleerd, nadat op 25 januari alles op z'n bek was gegaan door het SQLSpammer worm virus.
Ik heb 1 server draaiende, met daarop W2KAS + SP2, MS-SQL + SP3 en 1 client draaiende, met daarop W2KS + SP2, Office, en de hele rattaplan.
De PC's zijn via een crossed cable met elkaar verbonden en vinden elkaar keurig via het netwerk.
Internet op de server PC werkt keurig zoals het hoort, en de filesharing op de ADSL modem (USB Speedtouch modem) staat ook aan.
De netwerkkaart van de client staat zo ingesteld dat ie zowel het IP-adres als de DNS server van de server krijgt.
Nou, dit heeft 1 week gewerkt, totdat ik SP3 voor MS-SQL installeerde.
Vanaf dat moment werkte internet alleen nog maar op de server.
De client kan wel ping en tracert uitvoeren, maar om de een of andere reden niet naar alle websites.
Zo gaat een ping en tracert naar www.tweakers.net
wel goed (logisch) maar naar www.microsoft.com komt de ping alleen maar terug met request timed out 
Nu zijn me in de event viewer van de server de volgende 3 meldingen opgevallen:
,
en
Deze meldingen komen voor in de SYSTEM LOG, waarbij ik de laatste melding niet snap, want dat IP-adres komt niet voor binnen mijn netwerkje.
Nu heb ik gisterenavond op google gezocht naar deze beide meldingen, en heel veel sites terug gekregen met een hoop informatie erop, maar helaas, na tot 1 uur 's nachts alle mogelijke oplossingen te hebben doorlopen, werkte het nog steeds niet.
Ik denk dat deze meldingen iets te maken hebben met het installeren van SP3 voor MS-SQL, maar weet dat niet zeker.
Ook de GoT search gaf geen bevredigend antwoord op dit probleem.
Is er iemand die dit probleem herkent, en, nog belangrijker, weet op te lossen???
Alvast bedankt voor de input.
Ik heb 1 server draaiende, met daarop W2KAS + SP2, MS-SQL + SP3 en 1 client draaiende, met daarop W2KS + SP2, Office, en de hele rattaplan.
De PC's zijn via een crossed cable met elkaar verbonden en vinden elkaar keurig via het netwerk.
Internet op de server PC werkt keurig zoals het hoort, en de filesharing op de ADSL modem (USB Speedtouch modem) staat ook aan.
De netwerkkaart van de client staat zo ingesteld dat ie zowel het IP-adres als de DNS server van de server krijgt.
Nou, dit heeft 1 week gewerkt, totdat ik SP3 voor MS-SQL installeerde.
Vanaf dat moment werkte internet alleen nog maar op de server.
De client kan wel ping en tracert uitvoeren, maar om de een of andere reden niet naar alle websites.
Zo gaat een ping en tracert naar www.tweakers.net
Nu zijn me in de event viewer van de server de volgende 3 meldingen opgevallen:
code:
1
2
3
4
| Error: 31002 The DNS proxy agent was unable to bind to the IP-address "localhost-IP-adres". This error may indicate a problem with TCP/IP networking |
,
code:
1
2
3
4
5
| Error: 32003 The NAT was unable to request an operation of the kernel-mode translation module. This may indicate misconfiguration, insuffient resources, or an internal error. The data is the error code. |
en
code:
1
2
3
4
5
| Warning: 30169 Unable to contact a DHCP server. The Automatic Private IP Address 169.254.154.225 will be assigned to dial-in clients. Clients may be unable to access resources on the network. |
Deze meldingen komen voor in de SYSTEM LOG, waarbij ik de laatste melding niet snap, want dat IP-adres komt niet voor binnen mijn netwerkje.
Nu heb ik gisterenavond op google gezocht naar deze beide meldingen, en heel veel sites terug gekregen met een hoop informatie erop, maar helaas, na tot 1 uur 's nachts alle mogelijke oplossingen te hebben doorlopen, werkte het nog steeds niet.
Ik denk dat deze meldingen iets te maken hebben met het installeren van SP3 voor MS-SQL, maar weet dat niet zeker.
Ook de GoT search gaf geen bevredigend antwoord op dit probleem.
Is er iemand die dit probleem herkent, en, nog belangrijker, weet op te lossen???
Alvast bedankt voor de input.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |