[COM2USB] IrDA Converter

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:31

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Sweex IrDA converter. Het was mijn bedoeling om mijn programmeerbare afstandsbediening via WinLirc van nieuwe codes te voorzien.

De IrDA converter is een USB variant die ik met geen mogelijk door welke IR software te zien krijg, aangezien deze allemaal naar een seriele (COM) variant zoeken.

Weet iemand de oplossing ?

Koffie en meer...

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:57

Kvn

Kick, ik heb dit ook gekocht om deze reden en het lukt me echt niet :/

Verwijderd

Kun je wel een (virtuele) compoort toewijzen?

Welke hardware resources (adres/irq) worden er door de USB adapter gebruikt in apparaatbeheer?

Verwijderd

FF een schop of iemand het bovenstaande gelukt is gezien ik deze irda converter wil bestellen en mijn afstandsbediening er op wil gebruiken voor htpc toepassingen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 11:54:
FF een schop of iemand het bovenstaande gelukt is gezien ik deze irda converter wil bestellen en mijn afstandsbediening er op wil gebruiken voor htpc toepassingen.
Afstandbediening op IrDa? Dat gaat niet werken hoor :p

Afstandbediening is gewoon Ir, geen IrDa :+

edit:
Wat jullie nodig hebben is een Ir-oogje... zoals bijvoorbeeld die van IrMan, of een zelfbouw, ofzo...

Van wie hebben jullie overigens t rare idee opgevat dat je via IrDa een afstandsbediening aan de praat kan krijgen??? Search gebruikt? Er zijn in t verleden hier echt onderwerpen over geweest :p

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 03:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 03:38:
[...]
Van wie hebben jullie overigens t rare idee opgevat dat je via IrDa een afstandsbediening aan de praat kan krijgen???[/edit]
Verwijderd in "IrDa Usb adapter i.c.m. afstandsbedienin..." ;)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Bij sommige adapters kan je een virtuele com poort aan je IrDa poort toekennen, bijvoorbeeld COM4. Ook kan je een virtuele lpt poort toekennen.
Als je dan COM4 gebruikt, wordt de info doorgestuurd naar je IrDa poort.
Soms moet je gewoon zo'n virtuele poort zelfinstalleren als de software het niet voor je doet. Hij staat gewoon bij de apparaten.

Bij je configuratiescherm zit ook nog een scherm met IrDa opties. Daar kan het ook wel eens zitten.Je kan dan ook gelijk zien of je IrDa poort aan staat. Dat kan je ook tonen in je taakbalk.

Ik geloof dat je het ook met en videocamera kan zien. IR signalen lichten wit op als je op het schermpje van de camera kijkt. :)

Senile! Senile Oekaki

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Silverline

pisanggoreng

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 11:54:
je had beter de IRMAN kunnen kopen

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
of deze:
http://www.usbuirt.com/
(is usb ipv serieel)

of hier:
http://www.home-electro.com/
(usb & serieel)

Verwijderd

klein kickje,

zijn die dingen ook met usb2.0 te krijgen...ik heb niet zon zin in een usb1.1 verbinding..trage shit

Verwijderd

Infrarood is vanzichzelf al veel trager als USB1, dus aan USB2 heb je niets :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 19:45:
Infrarood is vanzichzelf al veel trager als USB1, dus aan USB2 heb je niets :)
ja maar ik heb zon hekel aan dat schermpje: "this device can perform faster, click here for more info" |:(

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:42

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 20:39:
[...]

ja maar ik heb zon hekel aan dat schermpje: "this device can perform faster, click here for more info" |:(
In jouw geval is het precies omgekeerd. Het apparaat "zegt" dat het een USB2 apparaat is tegen je PC, en hij is aangesloten op een USB 1.1 poort. Vandaar dat Windows deze melding geeft.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

oh shit ja....indd je hebt gelijk....domme fout :|
Pagina: 1