Ik ben druk opzoek naar een backup oplossing voor een aantal Novell Netware server, een Citrix server en een SQL server. Ook wil ik graag backups maken van de SQL database die op internet staat (dus van een provider). Bestanden backuppen via FTP zou ik ook graag willen. Ik wil dus nogal wat 
Novell:
2 verschillende trees
2 netware servers in de ene tree, 4 netware servers in de andere
waarvan 1 Groupwise 6 server
Windows:
Draait allemaal op Windows 2000 Advanced Server:
1 Citrix server (Metaframe XPs)
SQL server
PXE server (komt nog)
Dus in totaal 9 servers op lokatie.
Aangezien ik weinig ervaring met backups heb hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met een "backup oplossing". Ik heb het internet al afgezocht, maar ik kom steeds op 1 specifieke oplossing (dus bijv. alleen Netware backups). Is er iemand die me hier wat verder mee kan helpen? Wat voor software raden jullie me aan? Hoe werkt het als bijv. een netware server crasht? Netware opnieuw installeren en dan de data terug zetten? Of bestaat er ook een soort Ghost (image) methode zodat de server binnen een uur weer online kan zijn?
Novell:
2 verschillende trees
2 netware servers in de ene tree, 4 netware servers in de andere
waarvan 1 Groupwise 6 server
Windows:
Draait allemaal op Windows 2000 Advanced Server:
1 Citrix server (Metaframe XPs)
SQL server
PXE server (komt nog)
Dus in totaal 9 servers op lokatie.
Aangezien ik weinig ervaring met backups heb hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met een "backup oplossing". Ik heb het internet al afgezocht, maar ik kom steeds op 1 specifieke oplossing (dus bijv. alleen Netware backups). Is er iemand die me hier wat verder mee kan helpen? Wat voor software raden jullie me aan? Hoe werkt het als bijv. een netware server crasht? Netware opnieuw installeren en dan de data terug zetten? Of bestaat er ook een soort Ghost (image) methode zodat de server binnen een uur weer online kan zijn?