[ADSL] Connectie probleem; connectie maken duurt erg lang

Pagina: 1
Acties:

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Ik maak gebruik van de volgende dingen:

-- Alcatel ADSL USB Modem voor ISDN
-- Alcatel Splitter
-- Zonnet Lite via MX Stream (KPN ADSL)
-- Slackware Linux 8.0

In november 2002 heb ik ADSL gekregen, dat werkte tot voor eergisteren erg goed. Als ik mijn server aanzette had ik binnen +/- 2 minuten verbinding (incl. starten van Linux)

Nu duurt het echter heel errug lang. Om 8.36u am heb ik mijn server aangezet, en op 10.11pm was er verbinding.
Gisteren was dat 9.11u am en 9.36am. De dag er voor was dat 12.10pm en 12.11pm .

Daarvoor heeft het altijd goed gewerkt, dus lijkt het geen instelling in de software. En als de connectie gemaakt is werkt het gewoon goed.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je de pc aanzet, gaat dan wel het line sync lampje branden op de modem ?
Als dit namelijk lang duurt dan weet je al wat het probleem is en dan is het enigste wat te doen valt contact opnemen met kpn.

Kan je ook je logfiles neerzetten, als daar foutmeldingen in staan (lijkt me logisch).

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Mijn modem heeft twee lampjes, een met USB en een met ADSL. Het ADSL lampje blijft knipperen, normaal gaat hij constant groen branden, en knippert soms als er data overheen gaat, maar dan moet je erg goed kijken.

Er staan geen fouten in de log-file. Na een lange tijd komen er gewoon de normale meldingen met Line Initialization.

PS: Als het morgen weer is zal ik KPN maar even contacten. (Ik ben overigens wel te vreden over ADSL, want dit is de enige storing die ik gehad heb in ruim twee maanden)

[ Voor 21% gewijzigd door Eastern op 07-02-2003 15:26 . Reden: Toevoeging ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als "het adsl" lampje brand, dan verwacht ik (99% zeker) dat dit het lampje van de line-sync is. Je heb dus gewoon geen verbinding met de centrale als deze knippert, het lijkt mij dus inderdaad verstandig om contact op de nemen met kpn zodat hun even naar dit probleem kunnen kijken.

Het lijkt zou 1 2 3 niks met je config te maken hebben.