[Exch 2k] Halveren van gebruikte internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Ik heb thuis een Windows 2000 Server met Exchange server 2000 draaien, nu heb ik regelmatig het probleem als ik, of mijn broer een hoop mailtjes gaat doorsturen naar vrienden, soms wel > 10 Mb voor alle mail, dat ik niet of nauwelijks meer kan internetten. Ik heb Chello thuis, en mijn maximale upload is ongeveer 10 tot 15 Kb/s, zit er een optie dat ik de Exchange in kan stellen dat hij bijvoorbeeld maximaal 7,5 Kb gebruikt voor het uploaden van de mail naar de Chello-mailserver!

En het binnenhalen van mail ook kan halveren, zeg maar max 75 Kb/s!

Want als mijn broer weer lekker aan het mailen is dan moet ik ongeveer 25 seconde wachten totdat alleen de frontpage van google is geladen, wat normaal binnen 1 á 2 seconde al op mijn scherm staat!

Ik heb gisteren avond al gezocht in de settings, maar je ziet op een gegeven moment de bomen niet meer door het bos 8)7

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 12:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Nee dat zit er niet, maar er is wel een optie dat je mailtjes groter dan een bepaald aantal (zelf in te stellen kb of Mb of whatever) te qeuen en bijv. 's nachts te versturen.
good luck---> ff neuzen

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Kabouterplop01 schreef op 07 februari 2003 @ 11:01:
Nee dat zit er niet, maar er is wel een optie dat je mailtjes groter dan een bepaald aantal (zelf in te stellen kb of Mb of whatever) te qeuen en bijv. 's nachts te versturen.
good luck---> ff neuzen
Dat klopt, die was ik gisteren tegen gekomen :)

Jammer dat dat niet kan want je wordt er best wel gestoord van 8)7

Misschien dat die qeueu (?) help en dat ik inderdaad alle mailtjes > 1Mb lekker 's Nachts laat versturen!

Ik ga wel wat proberen!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Eventueel een packetshaper proggel installeren welke voor SMTP/POP een limiet op de lijn zet?

Braaikamer - Smoke&BBQ