Ik heb logging aan staan op onze Internet Information Server (W2K SBS SP3).
IIS draait op de W2K server samen met ISA en Exchange. Onze ADSL aansluiting loopt via een Vigor 2200E router naar de server.
In de logfiles van IIS zou ik willen zien of er vreemden op onze server proberen te komen.
Als iemand van buiten ons LAN onze server benaderd komt dit in de logfile terecht.
Wat er dan als volgt uit ziet.
Weet iemand waarom het IP Adres (LAN kant) van onze server verschijnt in de LOG en niet het IP adres van de user?
De fields staan als volgt ingesteld:
IIS draait op de W2K server samen met ISA en Exchange. Onze ADSL aansluiting loopt via een Vigor 2200E router naar de server.
In de logfiles van IIS zou ik willen zien of er vreemden op onze server proberen te komen.
Als iemand van buiten ons LAN onze server benaderd komt dit in de logfile terecht.
Wat er dan als volgt uit ziet.
code:
1
| 2003-02-07 09:16:34 192.168.0.1 - 192.168.0.1 80 GET /Index.html - 200 Mozilla/4.0+(compatible;+MSIE+6.0;+Windows+NT+5.0;+.NET+CLR+1.0.3705) |
Weet iemand waarom het IP Adres (LAN kant) van onze server verschijnt in de LOG en niet het IP adres van de user?
De fields staan als volgt ingesteld:
code:
1
| #Fields: date time c-ip cs-username s-ip s-port cs-method cs-uri-stem cs-uri-query sc-status cs(User-Agent) |
Quod licet lovi, non licet bovi