Toon posts:

W2k SBS Pop connector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even het volgende : hoe kan ik in de pop connector van w2k sbs een soort van catch all instellen.
Wat ik bedoel is dat er 1 pop account word opgehaald (mail domein) en vervolgens kijkt de pop connector in de AD om de mail aan de juiste postbus af te leveren.
nou komt de mail wel over voor adressen die kloppen maar als je een type foutje maak voor het @domein.nl word hij niet afgeleverd.
Op zich wel duidelijk.
Maar is het niet mogenlijk om te zeggen dan alles wat niet in de AD voor komt door word gestuurd naar één mailbox.

Alle oplossingen zijn welkom.
Kep al wat gezocht op i-net maar met weinig suc6.
Nou maar hopen dat julie het wel weten _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:58

MrDry

Desperados!

Volgens mij kan dat niet met POP3. Je maakt de aliassen aan bij je provider (toch?) en volgens mij wordt alle mail waar geen alias voor gemaakt is al bij je provider geweigerd.

Wat jij wil kan wel met bSMTP. Dan krijg je volgens mij alle mail op je domeinnaam binnen.

Quod licet lovi, non licet bovi

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48
In de POP3 connector zit een ISP Global Mail Account.
Hierin geeft je de gegevens van je ISP account in.
Onder het tabje mailing list routing kan je dan de binnenkomende post routen.

Vb. jos.smos@bedrijf.be
-> Jos Smos
-> Exchange mailbox : smosj

Simpeler kan niet ;)

Weer niet ver genoeg gelezen ...

Je kan trouwens voor je admin instellen dat alle niet afgeleverde post automatisch in de mailbox van de admin beland.

edit:

Altijd te snel willen zijn eh ...

[ Voor 29% gewijzigd door iworx op 07-02-2003 11:56 ]

This space intentionally left blank.

Verwijderd

vor win2k zijn er echt 10000000en results in de search:
"exchange catchall"

anders:
catchall box maken, en die als PEROSNAL pop3 box de catchall van de provider laten leeghalen.

Verwijderd

dot.K schreef op 07 februari 2003 @ 11:55:

Je kan trouwens voor je admin instellen dat alle niet afgeleverde post automatisch in de mailbox van de admin beland.

[/edit]
en hoe doe je dat dan ?? ik ben namelijk ook al een hele tijd aan het zoeken

tnx

Verwijderd

Nou, je gaat naar je instellingen van exchange en je stelt in dat je NDRs wilt laten kopieren naar je administrator mailbox?

als je zoekt op "exchange catchall" dan kom je heeeel veeeeel tips tegen om je exchange bak bij default alle mailtjes die hij niet bezorgt naar een adres te sturen.
dat werkt ook voor exchange 5.5 MITS je mail bezorgd wordt per SMTP of je een pop3-catchall box hebt bij je provider die je leeghaalt als public mailbox.

bijvoorbeeld *@blaatz0rz.nl komt bij je provider binnen en wordt in de algemene postbak gedaan die je met outlook of exchange leeg kan vissen.
je configureert de pop3 connector om die postbak leeg te halen als ALGEMENE postbak. dan kijkt exchange naar de headers en verdeelt de post. wat ie niet kent schopt ie linea recta retour. dat ken je al anders had je niet gepost.
dan werkt bovenstaande tip.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 17:07:
Nou, je gaat naar je instellingen van exchange en je stelt in dat je NDRs wilt laten kopieren naar je administrator mailbox?

als je zoekt op "exchange catchall" dan kom je heeeel veeeeel tips tegen om je exchange bak bij default alle mailtjes die hij niet bezorgt naar een adres te sturen.
dat werkt ook voor exchange 5.5 MITS je mail bezorgd wordt per SMTP of je een pop3-catchall box hebt bij je provider die je leeghaalt als public mailbox.

bijvoorbeeld *@blaatz0rz.nl komt bij je provider binnen en wordt in de algemene postbak gedaan die je met outlook of exchange leeg kan vissen.
je configureert de pop3 connector om die postbak leeg te halen als ALGEMENE postbak. dan kijkt exchange naar de headers en verdeelt de post. wat ie niet kent schopt ie linea recta retour. dat ken je al anders had je niet gepost.
dan werkt bovenstaande tip.
we gaan het even proberen tnx iig :)
Pagina: 1