[Win2k|NTFS] Partities weg, nieuwe gaan fout

Pagina: 1
Acties:

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 13:47

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Beste mensen,

Ik boot net mijn pc 5x en er zijn 2 partities weg! Ze zijn samen ' local disk J:' geworden. In verkenner zie ik geen grootte, maar in local disk management wel: 6 GB en dat klopt wel als ik die 2 partities optel.

Ik heb dus maar die nieuwe partitie verwijderd en een nieuwe geprobeert te maken met Partition Magic 8 en Computer Management van Win2K: beide failen in het opnieuw formatteren van de nieuwe partitie! In Win2k krijg ik "Failed to complete succesfully" en in PM8 ' Disk geometrie errors were detected!' Verder zijn dit de errors:

Error #109: Partition ends after end of disk.
ucEndCylinder (4865) must be less than 4111.

Die nieuwe partitie kan ik nu wel beschrijven, alleen wat gebeurt er met mijn data?Iemand een idee hoe ik die partitie kan maken? :>

Spec's:
Desbetreffende schijf = WD 800JB (NFTS partities allemaal)
Win2000 Pro SP3 (net geinstalleerd)
A7V333 + 512 DDR
XP 2100+

Ik heb overigens de search gebruikt/google.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Sorry moet in: Opslagmedia & I/O Controllers, sorry!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgende keer even middels topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif) of Schop een Modje aangeven, dan is 't wat duidelijker voor ons als mod.
Anyway, WOS -> OM

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doe het eens met fdisk. grote kans dat het dan gewoon lukt.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Ik heb de nieuwe partitie nu gewoon in windows kunnen formatteren, maar dit kan alleen in FAT32! Bij NTFS krijg ik die foutmeldingen.

Kan het nu kwaad om data op de schijf te zetten!?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ehmmm, nu je schijf als FAT32 is geformatteerd kun je het toch gewoon converteren naar NTFS :?

code:
1
*:\>CONVERT *: /FS:NTFS

C:\>_

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:46
Ik zou met PTEDIT (wordt bij Partition Magic geleverd) de partitietabel handmatig met allemaal nullen vullen en het dan nog eens proberen.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Ja en dat lukt dus nie :D

Hij gaat tot de 100%, maar dan krijg ik een error dat het niet lukte :?

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Kijk eens bij PowerQuest op de website naar de exacte error omschrijving en wat er aan te doen.

Het staat daar tegenwoordig goed gedocumenteerd. Ook in de meeste gevallen hoe zo'n error te fixen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mr Magic schreef op 07 February 2003 @ 13:51:
Ik zou met PTEDIT (wordt bij Partition Magic geleverd) de partitietabel handmatig met allemaal nullen vullen en het dan nog eens proberen.
Als je dat wilt doen kun je beter debug gebruiken, zoals in de Fdisk FAQ beschreven staat.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Ik denk dat het afgelopen is: andere partities doen nu ook gek (dwz: soms doen ze het, soms niet. Schrijven naar die FAT32 partitie gaat niet, want hij is vol volgens dos/pm8/win2k.

Mijn floppy is ook net kaduuk. Ik snap er niets meer van! Ik weet wel dat er op de zelfde groep van de week kortsluiting is geweest :X

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben misschien!? De aarlek sprong er wel gelijk uit. Mijn versterker is trouwens ook al naar de eeuwige jackvelden gegaan van de week! Beide (PC, versterker) stonden op het moment van kort sluiten aan. |:(

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Van aardlek eruit knallen zou in principe niks aan electrische componenten kapot moeten maken.
Maar misschien is het in deze situatie zo geweest dat er een kleine stroom door je componenten is gegaan.... zoiets is waarschijnlijk ook door mijn mobo heen gegaan :( onboard geluid is kaduuk (smd weerstand kapot geknald, je ziet er nu een zwarte verkoolde vlek :P ).

C:\>_

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
zAo schreef op 07 februari 2003 @ 10:25:
offtopic:
Jippie, harddisk overburning :)

ALs je andere partities ook fouten beginnen te geven zou ik de schijf ff fysiek testen met de tool van de fabrikant.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1