Toon posts:

Bestanden samenvoegen op webpage

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed, hier komt een lang verhaal waarvan ik geen idee heb hoe ik het nu op ga schrijven en geen idee heb waar ik het neer moest zetten.

Ik ben bezig om een webpage te maken waar klanten informatie neer moeten kunnen zetten.

De klanten draaien allemaal hun eigen voorraad beheer systeem. Dit is software van verschillende kleine bedrijven speciaal voor deze branche. Nu wil ik een webpagina maken waarheen de mensen dus hun excel spreadsheat bijvoorbeeld sturen en dat die file dan automatisch megenomen wordt in het overzicht. Een beetje moeilijk te omschrijven, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat als er een klant op de pagina komt en die zoekt een bepaald artikel dat diegene dan zijn zoekopdracht opgeeft op de pagina en een overzicht krijgt welke leveranciers(degene voor wie ik de website bouw)dit allemaal op voorraad hebben. Zodra je dan op de naam van de leverancier klikt staat er een telefoonnummer om het artikel te bestellen. Er hoeft dus geen winkel achter te zitten. het gaat er puur om dat het makkelijk is om de gegevens op de pagina te krijgen. Alle klanten hebben een eigen webserver staan op locatie met ADSL en het makkelijkste zou zijn als ik ds op mijn internet pagina zodra iemand een pagina opvraagt de files op zou kunnen halen op hun eigen webserver.

ik heb nu een DHTML pagina die CSV bestanden inleest, en dat idee werkt in principe prima, maar omdat het nu toch iets groter gaat worden wilde ik weten of er mischien iemand is die hier een beter idee voor heeft om dit snel te regelen. Want een CSV bestand heeft toch al snel 1000 regels....

Sorry dat het een beetje krom omschreven staat, maar ik weet niet beter ;)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Je gaat al snel aan een MySQL database achtige situatie denken :)
Over PHP en MySQL basics zijn veel tutorials te vinden...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom niet een database erachter hangen. Dan kan je met je klanten afspreken dat zij voorraad informatie in een bepaald formaat sturen (.csv). Die files worden geimporteerd in je database en als bezoekers wat zoeken, dan kan je die database benaderen ipv al die csv bestanden.

offtopic:
Gefeliciteerd willem169

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 07-02-2003 10:01 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar daar stuit ik ook weer op problemen. De voorraad moet natuurlijk elke 5 minuten ververst worden, anders heeft het hele idee geen nut. Het gaat namelijk om de bloemenhandel. Binnen 5 minuten kunnen er wel 5000 bloemstelen verhandeld zijn.

Dat is een beetje het probleem. Want het zijn in totaal denk 200.000 regels die dus elke 5 minuten moeten worden geupdate... en dit komt van 200 verschillende bedrijven. (die allemaal in 1 gebouw zitten). Dit kan groeien binnen het jaar naar 500 tot 750 bedrijven :D

edit: 1000 regels per bedrijf is ongeveer gemiddelt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 10:06 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
gemiddeld ;)

Maar ehm, hoe doe je dat "refreshen" nu in de huidige situatie dan?
En waarom zou dat geen optie zijn in PHP/MySQL? :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Nou op het moment gaat het dus traag omdat iedereen zijn eigen excel CSV bestand heeft staan op zijn eigen server en daar refresh ik dus van, maar nu ik volgende maand dus naar de 200 klanten ga moet het wel ff anders gaan worden :D

edit: en hoe wil je dat dan doen in PHP/MySQL. Ik bedoel ik wil liever de klanten niet afbrengen van het CSV bestand, omdat er dan een hoop geld in gaat zitten voor die klanten om het geheel om te laten bouwen. Maar ook zit ik met het probleem van het updaten. Hoe zou ik dat nou voor elkaar kunnen krijgen in PHP en MySQL. Ik bedoel ik moet de database toch wel eens in de 10 minuten refreshen en dat is echt wel het minimum. Maar dan moet dus van klant X op dat moment zijn voorraad eruit gehaalt worden en vervolgens een nieuwe voorraad erin gezet worden. En... nu ik dit aan het tikken ben krijg ik ineens ideeen :D Ik ben echt dom bezig. Als ik nou gewoon uit de SQL database de naam van de klant filter en al zijn records delete en daarna de nieuwe erin zet.. Sorry jongens maar ik ben echt stom bezig (al 2 dagen dan). Maar goed. een hoop werk te doen dus.
Maar ik zie het nu wel goed toch?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 10:29 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 12:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

* Freee!! feliciteert willem169

[ Voor 172% gewijzigd door Freee!! op 07-02-2003 10:32 . Reden: Correctie ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

als iemand naar een klant gaat check jij met een scriptje of het csv document geupdate is en zo ja update je de database. zo niet niet en dan haal je alles op wat de persoon wilt weten en zet je op het scherm :)

alleen moet je oppassen met hoe de mensen de desbetreffende csv document op de zelfde manier opmaakt :) anders heb je meer scriptjes nodig :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds een standaard gedefineerd voor de opmaak van het CSV bestand. (gemaakt, gejat, whatever :D).

Verwijderd

Refresh =F5!!! ;o

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dus ik druk iedere keer op F5 in mijn excel file en krijg niet mijn nieuwe voorraad hoe kan dat nou? :P

Verwijderd

Topicstarter
edit: offtopic post van mij.

ik open hiervoor een nieuw topic

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 02:53 ]

Pagina: 1