Printerinkt duur door fabrikant of door....

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66395

Topicstarter
Ik denk dat we bijna allemaal orginele printerinkt aan de prijzige kant vinden maar is dit wel de schuld van de fabrikant?
Heb gister bij Dynabyte een #57 en #58 inkt patroon gehaald, beide 17ml
Kosten bijna 94 euro, waarbij het 57(kleuren)patroon 54 euro kost, ik vond dat wat aan de hooge kant en ging dus rondkijken of dat niet goedkopper kan.
Wat blijkt, de laagste prijs die ik vond was 12 euro, waarbij de meeste prijzen rond de 30 euro liggen, ook niet goedkooop maar nog altijd een verschil van 24 euro met DynaByte.
Het lijt er dus op dat de detailhandel niet vies is van woekerwinsten op patronen(ruimm 100% winst)
Persoonlijk zal ik dus in het vervolgg goed rondkijken voor ik een patroon koop, zou het alleen leuk vinden als in pricewatch een sectie voor de patronen zou staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00

Super_ik

haklust!

tis ook zo dat fabrikanten de printers extreem goeiekoop weg doen, en dan de winst uit de inkt halen :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Printers zijn net als scheer-mesjes.
Het ding zelf (de printer en de mesjes-houder) gaat met weinig of geen winst weg om de klanten te lokken, en daarna wordt met de verbruiks-artikelen (inkt-cartridges en mesjes) de echte grove winst gehaald omdat de klant al gebonden is.

Vandaar dat HP dus erg veel research en kosten stopt in het ontwikkelen van niet-navulbare cartridges, want dat knaagt hard aan de winst-marge van de printer-divisie.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mvdejong schreef op 07 February 2003 @ 09:30:
Printers zijn net als scheer-mesjes.
Het ding zelf (de printer en de mesjes-houder) gaat met weinig of geen winst weg om de klanten te lokken, en daarna wordt met de verbruiks-artikelen (inkt-cartridges en mesjes) de echte grove winst gehaald omdat de klant al gebonden is.

Vandaar dat HP dus erg veel research en kosten stopt in het ontwikkelen van niet-navulbare cartridges, want dat knaagt hard aan de winst-marge van de printer-divisie.
Vergeet dat maar want het is in de US verboden om de patronen zo aan te passen dat ze niet meer hervulbaar zijn( HP verloor een rechtzaak daarover)
Wat ik juist probeerde aan te geven is dat niet alleen de printerfabrikant veel geld verdient met inkt maar ook de detailhandel het verschil tussen de goedkoopste en de duurste is veel te groot(12 tov 54) en duidt er dus op dat de detailhandel veel meer geld verdient met de inkt dan de fabrikant
Waar de laatste nog productiekosten heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:50

JF_

Anoniem: 66395 schreef op 07 februari 2003 @ 10:12:
Wat ik juist probeerde aan te geven is dat niet alleen de printerfabrikant veel geld verdient met inkt maar ook de detailhandel het verschil tussen de goedkoopste en de duurste is veel te groot(12 tov 54) en duidt er dus op dat de detailhandel veel meer geld verdient met de inkt dan de fabrikant
Waar de laatste nog productiekosten heeft
Als jij een originele, niet nagevulde HP #57 hebt gekocht voor slechts 12 euro dan denk ik toch dat 'ie wel eens niet helemaal nieuw zou kunnen zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JF_ schreef op 07 February 2003 @ 10:19:
[...]

Als jij een originele, niet nagevulde HP #57 hebt gekocht voor slechts 12 euro dan denk ik toch dat 'ie wel eens niet helemaal nieuw zou kunnen zijn >:)
zelfs het verschil van minder dan 30 tov 54 vind ik veel te veel, dat is 24 euro meer winst voor DynaByte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 07:40

Croga

The Unreasonable Man

Super_ik schreef op 07 februari 2003 @ 09:18:
tis ook zo dat fabrikanten de printers extreem goeiekoop weg doen, en dan de winst uit de inkt halen :)
heh :) leuk heh, om dan een printer van 150 euro te kopen, en vervolgens 3 jaar te doen met de patronen :) is het goedkoper om een nieuwe printer te kopen :)

Anyway.... Ja, inderdaad, zeker winkels als Dynabyte en Dixons vragen handen vol geld voor die cartridges..... Maar daarvoor hebben we dus de Pricewatch uitgevonden.... Kijk daar voortaan eens voordat je iets koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15
Anoniem: 66395 schreef op 07 February 2003 @ 10:28:
[...]

zelfs het verschil van minder dan 30 tov 54 vind ik veel te veel, dat is 24 euro meer winst voor DynaByte
Zelfs voor 30 euro kan het geen originele zijn. Ik weet wat die dingen inkoop kosten (werk in een computer-winkel) en daar zit voor de winkel echt niet veel marge op (denk aan 10 procent oid). Maar de nummer 57 kost hier ongeveer 45 euro. De meeste marge zit echt voor HP.
De veel goedkopere zijn of namaak, of 2e hand (bijgevult). En dit zou ik niet echt aanbevelen, want die inkt droogt aardig wat sneller op, waardoor de inktkop kan dichtslippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Heb je bedrijfsnamen waar ze die 'goedkope' printercartridges verkopen?
Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat dit de originele cartridges zijn en dat deze bedrijven netjes geregistreerd staan enzo.....

Over die woekerprijzen van de detailhandel:

De inkoopprijs van de cartridges ligt al hoog, dus winstpercentages van 100% kloppen gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 22:33
Anoniem: 66395 schreef op 07 February 2003 @ 10:28:
[...]

Er komt ook nog een flinke bom belasting overheen; 19% BTW plus mileubelasting. Dat maakt de winstmarge van de dynabyte aanzienlijk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5721

Gabriel-LG schreef op 07 February 2003 @ 12:30:
[...]

Er komt ook nog een flinke bom belasting overheen; 19% BTW plus mileubelasting. Dat maakt de winstmarge van de dynabyte aanzienlijk minder
Dat heeft een andere winkel net zo goed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52866

Tis beide... De fabrikanten verdienen gigantisch op zo'n cartridge... maar de detailhandel ook...
Zal ongeveer zo zijn:
Kostprijs: € 5,-
Verk. prijs fabrikant: € 25,-
Winkelprijs: € 45 (incl. btw)

Als er geen groothandel tussendoor komt dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:59
Croga schreef op 07 februari 2003 @ 10:34:
Maar daarvoor hebben we dus de Pricewatch uitgevonden.... Kijk daar voortaan eens voordat je iets koopt ;)
Hmm... ik kan het mis hebben, maar waar staan die cartridges dan in de Pricewatch? Ik zocht er laatst naar, maar volgens mij staan ze er dus gewoon niet in!

* ESteg zou dat een beetje idioot vinden, omdat het juist voor die cartridges nuttig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55738

Ik heb net zoiets gehad, bij Dynabyte voor 85 gulden toendertijd gekocht en later voor 60 gulden gezien (ook origineel) bij een gewone kantoorboekhandel. Ik ben toen gewoon teruggegaan naar Dynabyte om mijn geld terug te krijgen. Ze deden heel moeilijk, ze wilden een reden hebben. Heb ik gewoon gezegd dat het ergens anders 25 gulden goedkoper was. Nou, dat was geen goede reden. Dus ik heb hun verteld dat ik tot 8 dagen later het recht had om mijn koop te herzien. 'Vooruit dan maar, voor deze keer..' Ze weten het dondersgoed, maar ze wilden niet dat ik het aan de grote klok ging hangen volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
zijn die dingen tegenwoordig 45 euro?
Ik heb ik de 4 jaar dat ik in een computer winkel stond de (HP) cartridgeprijzen zien stijgen van ruim 50 gulden naar zo'n 80 gulden en dat vond ik al veel. zijn ze nu dus omgerekend zo'n 100 gulden :(
Dat is dus gewoon asociaal duur voor een paar ml inkt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TD-er schreef op 07 February 2003 @ 13:06:
zijn die dingen tegenwoordig 45 euro?
Ik heb ik de 4 jaar dat ik in een computer winkel stond de (HP) cartridgeprijzen zien stijgen van ruim 50 gulden naar zo'n 80 gulden en dat vond ik al veel. zijn ze nu dus omgerekend zo'n 100 gulden :(
Dat is dus gewoon asociaal duur voor een paar ml inkt.
maar steeg de inkoopprijs van die dingen ook toen je in de computerwinkel stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
Anoniem: 66395 schreef op 07 February 2003 @ 13:24:
[...]

maar steeg de inkoopprijs van die dingen ook toen je in de computerwinkel stond?
volgens mij wel. Die cartridges werden er ook alleen als service naar de klanten toe gedaan, net als de printers. Daar zat ook vrijwel geen marge op.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 00:32
Dat vind ik dus idd schandalig, die cartridges zijn super duur, en hoeveel printjes haal je er nu daadwerkelijk uit :? 100? Misschien 200 als je heel zuinig doet :?

Ik ben allang blij dat ik voor m'n ouders een laserprinter heb mogen bestellen. Zón toner cartridges is wel duur --> €79,- maar daar print je wel 2500 pagina's mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 19:13
Er zijn ook zat sites die compatible cartridges aanbieden. Las laatst een test in Computer Idee en daar kwam de inkt van Buhrman (sp?) als beste uit, zelfs beter als de originele inkt?.

site: http://www.motifprint.nl

[ Voor 3% gewijzigd door BigSurf op 07-02-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BigSurf schreef op 07 February 2003 @ 14:55:
Er zijn ook zat sites die compatible cartridges aanbieden. Las laatst een test in Computer Idee en daar kwam de inkt van Buhrman (sp?) als beste uit, zelfs beter als de originele inkt?.

site: http://www.motifprint.nl
Ja maar dan blijkt vaak dat de houdbaarheid veel minder is met de orginele inkt 57 en 58 en HP premium plus glossy photopaper heb je 73 jaar houdbaarheid( getest door http://wilhelm-research.com )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Heel simpel:

je koopt een printertje van Epson => C42UX of PLUS a 75 euro en als de inkt op is koop je een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Laatst online: 28-05 00:32
Anoniem: 16697 schreef op 07 February 2003 @ 15:13:
Heel simpel:

je koopt een printertje van Epson => C42UX of PLUS a 75 euro en als de inkt op is koop je een nieuwe :P
LOL,
dat is ook een manier ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52866

Of je koopt een goede Canon en koopt af en toe voor 11,50 een nieuwe cartridge (doe nu al vanaf augustus met met cartridge die ik er bij kreeg :D .. al print ik niet erg veel, maar toch))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25941

adviesprijs van de 57 is in ieder geval 41,95
en adviesprijs van de 58 34,95

adviesprijzen zijn ong 2 maanden oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25941

Anoniem: 16697 schreef op 07 February 2003 @ 15:13:
Heel simpel:

zo slim ben je dan niet de cartridges die bijgeleverd zijn zijn half gevuld dus ben je als nog duurder uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4417

Anoniem: 66395 schreef op 07 February 2003 @ 10:12:
[...]

Vergeet dat maar want het is in de US verboden om de patronen zo aan te passen dat ze niet meer hervulbaar zijn( HP verloor een rechtzaak daarover)
Europarlementarier Loesewies van der Laan van D66 heeft recentelijk ook een wet door het Europees Parlement heen geloodst die die het aanbrengen van chips op cartridges verbiedt. Dit om het hervullen van die cartridges, alsmede de productie van compatibele cartridges door concurrerende fabrikanten toe te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:51
Heb op de HCC dagen in 2001 een oude afgedankte Deskjet 1600CM met JetDirect kaart, 4 volle (verstopte :() patronen en een postscript SIMM gekocht voor 150 guldens.
Inmiddels staat deze printer hier nog steeds, voldoet me stukken beter dan de HP Deskjet 610C en 600 die ik eerst had staan (ik deed aan printerpooling, kon ik snel veel printen, das nu niet meer nodig met dit beest)

8ppm voor een printer uit 1996, 4 gescheiden 42ml patronen (HP #45, #40C/M/Y). Die kleurencartridges heb ik nog nooit hoeven vervangen, die zwarte heb ik inmiddels 6 keer gevuld. Gebruik op dit moment nog steeds dezelfde zonder strepen. Mocht ie gaan strepen, dan ligt dat niet aan het patroon of de inkt, maar aan de printer: dan is ie weer es smerig (HP #45 patronen krijgen het altijd weer voorelkaar om helemaal onderbesmeurd te raken, zelfs originelen, shit zit bij de contactpunten op)

Uiteindelijk kost het me geen ruk: hooguit 10 minuten werk, 4 euro aan inkt en ik heb weer een vol patroon.

Dan nog maar niet te praten over de HP Officejets waar een zelfde printunit in zit: die dingen zeuren dat een patroon vies is na een halfjaar... hele patroon nog vol, printer wil niet printen. Die #40 C/M/Y zijn los amper te koop en als je ze kunt krijgen kosten ze omgerekend 125 gulden per stuk. Op school waren ze blij toen ik ff 3 van die dingen kwam fixen (nieuwe kogel erin om druk te herstellen, uitzuigen, schoonmaken), scheelde ze weer omgerekend 375 gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30

Marcj schreef op 07 februari 2003 @ 10:36:
[...]

Zelfs voor 30 euro kan het geen originele zijn. Ik weet wat die dingen inkoop kosten (werk in een computer-winkel) en daar zit voor de winkel echt niet veel marge op (denk aan 10 procent oid). Maar de nummer 57 kost hier ongeveer 45 euro. De meeste marge zit echt voor HP.
De veel goedkopere zijn of namaak, of 2e hand (bijgevult). En dit zou ik niet echt aanbevelen, want die inkt droogt aardig wat sneller op, waardoor de inktkop kan dichtslippen.
Opus supplies verkoopt ze voor resp. 35 en 26 euro, en dat zijn originele HP patronen en inclusief de btw. Opus heeft daar dan nog z'n marge op zitten. Blijkbaar kopen jullie veel te duur in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Anoniem: 25941 schreef op 07 februari 2003 @ 15:47:
[...]

zo slim ben je dan niet de cartridges die bijgeleverd zijn zijn half gevuld dus ben je als nog duurder uit
Bij HP is dit inderdaad zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het schijnt dat Canon daar nog een schepje bovenop doet door bij een paar goedkope modellen "testcartridges" te leveren, waarmee slechts enkele prints uitgedraaid kunnen worden ter beoordeling van de werking van het apparaat.

Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 25941 schreef op 07 February 2003 @ 15:46:
adviesprijs van de 57 is in ieder geval 41,95
en adviesprijs van de 58 34,95

adviesprijzen zijn ong 2 maanden oud :)
Dan zit Dynabyte dus 13 euro boven de adviesprijs, bijna 30% MEER winst, beetje absurd dus :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 16697 schreef op 07 February 2003 @ 18:05:
[...]

Bij HP is dit inderdaad zo....
En dat is nou zo'n gelul he, heb een PHS 7150 hier en die word gewoon met volle carts gelevert, omdat HP 2 maten patronen heeft dien je de kleine maat niet als half afgevult aan te merken
VB 970 wordt met 21 en 19 ml patroon geleverd, die zijn ook gewoon in de winkel te koop en die 21 en 19 ml zit er gewoon in
Omdat HP er voor kiest om ook grotere inhoud te leveren( denk dat er geen een ander merk consumenten printer is met dubbele inhoud patronen)wil dus niet zeggen(om HP in een kwaad daglicht te stellen) dat de normale patronen dan half afgevuld zijn
Andere vendors leveren soms hostpens met ninimale inhoud de zgn testpen

Bij HP werden alleen de 840 en de 920/940 gelevert met een patroon met minder inhoud als het reguliere patroon wat je in de winkel koop, en dat dan nog alleen in Europa(HP heeft een hekel aan Europa) hier werd 15 ml ipv 25 meegeleverd
maar bestaat er voor zwart ook geen dubbelpatroon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen gelul dus... remember de 700 series?

HP leverde daar in de 720 een 42ml zwartcartridge en een 21ml in de 710. Die 21ml was miets eens in de handel. HP doet dit dus wel degelijk uit oogpunt dat de gebruiker dan eerder een nieuwe patroon nodig heeft. Anders had HP echt wel in alle modellen 42 resp. 38ml geprikt, want dat beetje inkt maakt voor HP niet uit. De prijzen zijn echter kunstmatig en de winst moet juist komen uit de supplies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:51
800 series en 900 series precies hetzelfde als de 700 series, net zoals de HP Deskjet 610 series, ook kleine kutpatronen voor dezelfde prijs als een grote.

Als ik een C6615D of een 51645A bijvul, gaan ze hier gewoon als gelijke patronen door de vulhandeling: 25ml inkt erin, en degene die hem koopt betaalt ook gewoon wat ik betaal voor 25 ml inkt, zal misschien 50 cent meer zijn, maar ik moet het ook ergens voor doen.

Heb laatst nog een kleurenpatroon voor de HP 720 bijgevuld: volgens HP iets van 18ml, ik vond dat er wel 36 in kon, want dat kan ook in een #78 patroon en ze zijn evengroot.
Wel grappig als je dan ziet hoe mensen hun patroon soms inleveren: pennenstreep door het 21ml opdrukje en er 42ml onder geschreven, denken ze dat ze meer krijgen dan die 25ml :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

De 58 foto kost € 18.48 inkoop en als advies verkoopprijs raad HP aan €33.95.
De 57 kleuren kost € 25,24 inkoop en als advies verkoopprijs € 44.95.
De 56 zwart kost € 15.12 inkoop en als advies verkoopprijs € 27.95.

Weten jullie een beetje wat het moet kosten en wanneer een prijs gewoon niet kan. BTW nou geen gezeur aub over de grote verschil tussen in en verkoopprijzen, vergeet niet de BTW en dat winkels ook brood op de tafel moeten hebben. Het is gewoon een noodzakelijk kwaad, maar dit zijn de prijzen wat ze volgens HP moeten kosten.

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

ik ben bijna een jaar geleden op een laserprinter overgestapt, geen moment spijt gehad....
Veel hogere kwaliteit en op den duur veel goedkoper... (inclusief afschrijving). Als ik een kleur afdruk moet maken vraag ik dat iemand die verse patronen heeft en betaal ik hem een redelijk bedrag. Ookdus nooit meer uitgedroogde dure kleuren patronen bij mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42904

Kijk eens bij Inkclub hebben tenminste normale prijzen voor cartridge's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RawPeanut schreef op 08 February 2003 @ 10:43:
De 58 foto kost € 18.48 inkoop en als advies verkoopprijs raad HP aan €33.95.
De 57 kleuren kost € 25,24 inkoop en als advies verkoopprijs € 44.95.
De 56 zwart kost € 15.12 inkoop en als advies verkoopprijs € 27.95.

Weten jullie een beetje wat het moet kosten en wanneer een prijs gewoon niet kan. BTW nou geen gezeur aub over de grote verschil tussen in en verkoopprijzen, vergeet niet de BTW en dat winkels ook brood op de tafel moeten hebben. Het is gewoon een noodzakelijk kwaad, maar dit zijn de prijzen wat ze volgens HP moeten kosten.
Hebben we het niet over, we hebben het over het feit dat sommigen er nog 10 euro bovenop gooien ondanks dat een zaak als Dynabyte een grotere inkoop heeft, het is daar dus geen noodzakelijk kwaad maar gewoon hebberigheid

Ze hebben mijn vader, die voor een USB1.1 hub op pad ging, een USB 2.0 hub aangesmeerd, heb ik hem maar verteld dat hij voor de toekomst safe zit

Zo verkopen ze voor de officele releasdatum bepaalde producten zodat diegene die het kopen nog geen support erop krijgen (DJ 6122-6127)
en dat doen ze alleen om andere winkels voor te zijn wat op deze wijze valse concurrentie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik weet niet of het al gezegt is..

Maar HP heeft onder de dealers bekent gemaakt, dat ze goedkoper gaan worden :D
dus nog even wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:20

mr_petit

opperprutser

Anoniem: 30 schreef op 07 februari 2003 @ 22:33:
Het schijnt dat Canon daar nog een schepje bovenop doet door bij een paar goedkope modellen "testcartridges" te leveren, waarmee slechts enkele prints uitgedraaid kunnen worden ter beoordeling van de werking van het apparaat.

Iemand die dit kan bevestigen?
hier heb ik nog nooit van gehoord.

Ik heb juist een canon gekocht voor de goedkope cartridges:
(bjc6200 (al een wat ouder modelletje):
4 gescheiden cartridges (uitbreidbaar tot 6) geen chips erin, dus je kan ook gewoon van bijv. pelikan de cartridges kopen.
voorbeeldje: zwarte cartridge (27 ml) kost ong. 10 euro orgineel en van pelikan 8 euro.
kleurencartridges zijn wat kleiner, maar ook goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 08-02-2003 14:45 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Anoniem: 66395 schreef op 08 februari 2003 @ 14:11:
[...]

Hebben we het niet over, we hebben het over het feit dat sommigen er nog 10 euro bovenop gooien ondanks dat een zaak als Dynabyte een grotere inkoop heeft, het is daar dus geen noodzakelijk kwaad maar gewoon hebberigheid

Ze hebben mijn vader, die voor een USB1.1 hub op pad ging, een USB 2.0 hub aangesmeerd, heb ik hem maar verteld dat hij voor de toekomst safe zit

Zo verkopen ze voor de officele releasdatum bepaalde producten zodat diegene die het kopen nog geen support erop krijgen (DJ 6122-6127)
en dat doen ze alleen om andere winkels voor te zijn wat op deze wijze valse concurrentie is
Heb ik het ook niet over, ik geef gewoon een referentiekader waarop mensen hun conclusies kunnen bezeren, dus geen discussie van: "Ja maar dat vind ik helemaal niet te duur!" Nu kan je zeggen, ja dat is te duur of ja dat is goedkoop.

Canon Digital Ixus V3

Pagina: 1